اسکرابر رباتیک نسل جدیدی از تجهیزات مکانیزه نظافتی

اسکرابر رباتیک نسل جدیدی از تجهیزات مکانیزه نظافتی

اسکرابر رباتیک دستگاهی است که امروزه صحبت های زیادی در ارتباط با آن شنیده می شود و بسیاری بر این باور هستند که می تواند برای کسب و کار آن ها سودمند باشد. کفشوی رباتیک به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به حضور اپراتور عمل شستشو و خشک نمودن سطح زمین را به پایان می رساند و تنها اقدام کاربر تنظیم و برنامه ریزی دستگاه برای مسیریابی و اجرای برنامه های نظافتی فقط برای یک بار است. در حال حاضر، رباتیک و اتوماسیون تأثیر زیادی بر صنایع مختلف دارد و تولیدکنندگان از سالیان گذشته تجهیزات رباتیک را به کار گرفته اند. ربات ها در تخلیه و بارگیری، علوم پزشکی (جراحی رباتیک)، کشاورزی، استخراج، حفاری و دیگر علوم و صنایع کاربردهای مهم دارند و تأثیرات شگرفی بر جای می گذارند. در حالی که رباتیک و اتوماسیون به شدت بر صنایع خاص تأثیر می گذارد، فرآیند نظافت و شستشوی محیط هنوز به اندازه زیادی بر نیروهای انسانی تکیه دارد. نوآوری های انجام شده در زمینه نظافت صنعتی گامی مؤثر و رو به جلو در جهت تحول این صنعتی می باشد. اسکرابر رباتیک یک دستگاه خلاقانه است و برای این که بدانیم برای شستشوی سطوح کف یک محیط مناسب است یا خیر، باید ویژگی های این اسکرابر و شرایط محیطی بررسی گردد.


دستگاه اسکرابر رباتیک

برخی از تولیدکنندگان دستگاه های کف شوی صنعتی بر روی تولید اسکرابرهای رباتیک تمرکز نموده اند و در حال توسعه این محصولات هستند. اسکرابر رباتیک برای شستشوی سطوح کف در فضاهای بزرگ مناسب بوده و در مراکز آموزشی، بیمارستان ها، فرودگاه ها و پایانه، مراکز تجاری و … امکان بهره گیری از آن وجود دارد. این دستگاه دارای تکنولوژی GPS می باشند تا مکان های مورد نظر برای شستشو را نقشه یابی کنند.

 

برتری کفشوی رباتیک بر شیوه‌های قدیمی

ربات اسکرابر می توان نقش مکمل را برای نیروهای انسانی داشته باشد؛ وجود این ربات ها نیاز به نیروهای انسانی را برای انجام وظایف ساده و تکراری از میان برمی دارد و این امکان را فراهم می کند تا این افراد بیشتر بر روی وظایف پیچیده تر که ربات ها قادر به انجام آن نیستند، تمرکز داشته باشند. ربات ها سطح جدیدی از کارایی را ارائه می دهند که روش های سنتی توانایی ارائه این سطح از کارایی را ندارند؛ با استفاده از تی دستی یک شخص می تواند تنها چند متر مربع را تمیز نماید در حالی که با استفاده از اسکرابر رباتیک وسعت بالاتری شستشو می شود.

 

 

 

تولید کنندگان پیشتاز

در صنعت و تجارت هزینه های تمیزکاری محیط بالا است و این هزینه ها به سادگی با جایگزین نمودن شیوه های مناسب کاهش می یابد. در حال حاضر یکی از اسکرابرهای ربات تولید شده توسط کمپانی Hefter به بازارهای جهانی عرضه شده است که می تواند روزانه بیش از ۱۸ هزار متر مربع را تمیز کند. این دستگاه برای شناسایی موانع و مانور  به اسکنرهای لیزری و آشکارسازهای اولتراسونیک تجهیز شده و در صورت نزدیک شدن به افراد با صدای بلند هشدار می دهد. مسیر شستشو برای اولین بار توسط یک اپراتور به ربات معرفی می شود و پس از آن ربات اسکرابر بدون نیاز به نظافت کاربر کار شستشوی سطح را به انجام می رساند. پس از پایان شستشوی منطقه مورد نظر، اسکرابر خود را به محل اصلی خود می رساند، محلی که شارژ آن تامین شده و مخازن آن تخلیه و یا دوباره می شوند. یکی دیگر از کمپانی های فعال در زمینه تولید دستگاه های اسکرابر رباتیک کمپانی Tennant است. این شرکت یک کفشوی خودرویی رباتیک طراحی نموده که دارای اجزای بسیار پیشرفته مانند سنسورهای هوشمند می باشد. این کفشوی به گونه ای طراحی شده که تکنسین ها به آسانی به اجزای داخلی آن دسترسی دارند و به عنوان یک دستگاه ایمن شناخته می شود.

 

مزایای استفاده از اسکرابر رباتیک

اسکرابر رباتیک فرآیند شستشوی سطوح کف را دگرگون می سازد و به جای آن که چندین تعویض در شیفت های کاری صورت گیرد، این دستگاه ها ی توانند به طور مستقل عمل نمایند و در کنار آن مهارت های نیروهای انسانی افزایش یابد. با استفاده از کفشور رباتیک کارکنان مدت زمان بیشتری بر امور مهم و باارزش تمرکز خواهند داشت. علاوه بر این بهره مندی از ماشین های شستشوی رباتیک میزان برخورد دستگاه با موانع و زیان های ناشی از عدم حضور کارکنان را کاهش می دهد.

 

 

 

نکاتی درباره دستگاه اسکرابر رباتیک

دستگاه اسکرابر رباتیک به طور معمول برای شستشوی سطوح در فضاهای گسترده کارآمد و مناسب است و به طور میانگین حداقل سه ساعت در روز و ۵ روز در هفته مورد استفاده قرار می گیرد. این کفشوی برای شستشوی مسیرهای متعدد در یک ساختمان برنامه ریزی می شود و پیرامون اجسام ثابت حرکت دارد. هر چند باید توجه داشت که این ربات بر روی سطوح شیب دار حرکت نمی کند و یا در صورت حضور در فضاهای محدود چالش هایی را به وجود می آورد. بنابراین پیش از استفاده از ربات اسکرابر ابتدا شرایط محیطی را باید در نظر گرفت. پیش از شروع به کار دستگاه، افراد مسئول موظف هستند محیط حرکت اسکرابر را آماده سازی کنند، یعنی موانع را کنار زنند و علائم لازم را در جای مناسب خود قرار دهند.

 

جهت مشاهده فهرستی از محصولات بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید:

اسکرابر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید