خرید بهترین دستگاه شستشوی کف

خرید بهترین دستگاه شستشوی کف

افزایش کیفیت نظافت سطوح با بکارگیری روش های نظافت صنعتی علاوه بر به صرفه بودن، نسبت به شیوه های سنتی و قدیمی راحتی فرآیند نظافت را به دنبال دارند. از تجهیزات نظافتی مناسب برای نظافت سطوح در محیط های مختلف، دستگاه شستشوی کف می باشد. به دلیل کیفیت بالای نظافت در دستگاه شستشوی کف ، سبب افزایش محبوبیت هر روزه این دستگاه شده و رواج استفاده از آن در فرآیند های نظافتی شده است. این دستگاه مکانیزه با دارا بودن از قابلیت مکانیزمی خاص در شستشوی سبب بهینه شدن فرآیند نظفات می شود. مزایای زیاد در کاربرد انواع دستگاه زمین شوی صنعتی نظیر بالا رفتن سرعت نظافت و کیفیت آن، موجب رشد استفاده از این دستگاه و جایگزینی آن به جای روش های سنتی شده است. هزینه خرید کفشوی صنعتی و تجهیزات نظافت صنعتی یکی از دغدغه های مهم در هنگام خرید کف شوی برقی می باشد. تنوع بالا اسکرابر صنعتی، تنوع در قیمت دستگاه را به دنبال دارد. علاوه بر آن، تنوع در تجهیزات صنعتی به این این امکان را می دهد تا دستگاهی مناسب با محیط کاری خود را انتخاب کنید و نظافتی بهینه با کارایی بالا در محیط کار خود داشته باشید. پیش از خرید دستگاه شستشوی کف باید نکاتی را برای انتخاب دستگاه مورد نظر خود در نظر داشته باشید. معیار های مختلفی در فرآیند شستشوی کف با دستگاه، عملکرد و قدرت دستگاه تاثیر دارند که هنگام خرید کفشوی صنعتی باید به آن ها توجه کنید.

 

دستگاه شستشوی کف
دستگاه شستشوی کف اسکرابر

دستگاه شستشوی کف ترکیبی است از برس های دوار و سامانه ی مکنده و مخازن آب تمییز و کثیف که عملیات شستشوی و نظافت را انجام می دهد. قابلیت مکش موجود در دستگاه اجازه می دهد که هر دو فرآیند شستشوی و خشک کردن محیط به شکل همزمان صورت پذیرد؛ به گونه ای که ردی از تی بر محیط باقی نگذارد. کف شوی صنعتی با قابلیت حرکت در شعاع دلخواه به کاربر قابلیت کنترل صد در صدی را می دهد.

اهمیت شستشوی کف با دستگاه های مکانیزه

با توجه به اهمیت بالای پاکیزگی و ارتقا سطح بهداشت در محیط‌های مختلف از جمله  محیط های صنعتی، تجاری، اداری و حتی مسکونی و تاثیر قابل توجه آن بر افراد حاضر در محل و مراجعه کنندگان، همچنین هزینه‌ی بالا و اتلاف زمان در روش‌های سنتی، تولید و عرضه ابزارهای مکانیزه نظافت و استفاده از آن ها بسیار افزایش یافته است. دستگاه شستشوی کف دارای مزیت هایی است که برای استفاده کنندگان بسیار مناسب می‌باشد، از جمله مزیت های نظافت و شستشوی کف با دستگاه های مکانیزه می‌توان به آن اشاره کرد صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از هدر رفت منابع می‌باشد. تنوع موجود در دستگاه‌ کف شوی سبب شده تا مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود به راحتی قادر به انتخاب ابزار مناسب خود باشند. انتخاب و خرید دستگاه شستشوی کف مناسب برای محل مورد نظر، نیاز به آشنایی و نحوه کارکرد آن ها دارد که در این مقاله سعی می‌شود که با معرفی آن ها و بررسی وجه تمایز هر یک، دستگاه مناسب برای نظافت مدارس را معرفی کنیم.

 

 دستگاه شستشوی کف یا اسکرابر صنعتی

اسکرابر ها دستگاه های مکانیزه هستند که از چند جهت برای صنایع و اماکن مختلف جهت استفاده به صرفه هستند. هر دستگاه شستشوی کف با قابلیت نظافت ۱۷۰۰متر در ساعت به شدت نیروی انسانی مورد نیاز را کاهش می دهد و زمان نظافت را به حداقل می رساند. همچنین استفاده از این دستگاه نه تنها سطح را به مرور زمان کدر نمی کند؛ بلکه با جمع آوری خرده زباله ها و نفوذ به درز ها سطح را کاملا مورد شست و شو قرار می دهد. دستگاه زمین شوی صنعتی در یک طیف عظیمی از اشکال و اندازه های مختلف تولید و عرضه می گردد. کوچک ترین آن ها  از نظر ابعاد بزرگتر از یک جاروبرقی خانگی بوده و بزرگ ترین مدل آن هم مدل های سرنشین دار بوده که شما قادرید بر روی آن نشسته و در خیابان آن را برانید. صرف نظر از اندازه و ابعاد دستگاه شستشوی کف صنعتی، همه ی اسکرابر ها عمل یکسانی را انجام می دهند. آن ها آلودگی و کثیفی را به کمک پاشش آب و برس زنی از بین برده و در آخر آب باقی مانده بر سطح را توسط سامانه ی مکنده جمع آوری می کنند. برس های این دستگاه می توانند استوانه ای و یا دیسکی باشند که کاربری آن ها متفاوت خواهد بود. کاهش هزینه و قیمت شستشوی کف با دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی یکی از اثلی ترین دلایل محبوبیت و استفاده گسترده از این تجهیزات در شستشوی کف با این تجهیزات می باشد.

 

دستگاه شستشوی کف
دستگاه شستشوی کف

تنوع دستگاه شستشوی کف مناسب برای نظافت کفپوش ها

تولید و عرضه دستگاه‎های کف شوی صنعتی در مدل های مختلف و ابعاد متنوع سبب شده است که انتخاب دستگاه شستشوی کف متناسب،‌ با توجه به مساحت و شرایط محیط و همچنین نیامندی‌های محیط بسیار آسان باشد. این دستگاه ها با ویژگی ها، قابلیت ها و امکانات مختلفی ارائه می شوند که فرایند نظافت سطوح کف را به میزان زیادی بهبود می بخشند. دستگاه شستشوی کف یا زمین شوی صنعتی یک ماشین مکانیزه نظافت صنعتی است. این دستگاه به صورت تخصصی برای شستشو و خشک کردن کفپوش های مختلف استفاده می‌شود. مزیت مهم آن قابل استفاده بودن بر روی انواع سطوح شامل سنگ، پارکت، بتن، سرامیک و.. می باشد. به دلیل محبوبیت این دستگاه مدل های متفاوتی است که ارائه شده است تا استفاده کنندگان با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب مناسب ترین مدل باشند. تقسیم بندی دستگاه شستشوی کف با توجه به نوع هدایت شامل انواع دستی و سرنشین دار می باشد. این تنوع قدرت خرید دستگاه شستشوی کف زمین را برای کاربر آسان میسازد تا بسته به بودجه و نیاز خود دستگاه شستشوی کف را با قیمت و امکانات مناسب انتخاب نماید.

در دستگاه کفشوی دستی شخصی پشت دستگاه ایستاده و آن را هدایت می‌کند این دستگاه برای محیط های شلوغ و با دسترسی محدود همچنین محیط‌هایی با وسعت کم بسیار مناسب می باشد. اسکرابر دستی با توجه به مانورپذیری و کاربری ساده سطوح دارای مانع را به خوبی نظافت می‌نماید. برخی از انواع دستگاه کفشوی صنعتی دستی مزیت دیگری نیز دارند که مجهز به موتور جلوبرنده هستند، این موتور باعث می شود که کاربر دیگر نیاز به هل دادن دستگاه نداشته باشد در نتیجه هدایت پذیری دستگاه افزایش قابل توجهی می‌یابد. استفاده از اسکرابر دستی در محیط مدارس برای شستشوی کف عملکرد مفیدی را همراه خواهد داشت. این درحالیست که اسکرابر خودرویی معمولا دارای ابعاد بزرگتری در مقایسه با نوع دستی می باشد، کاربر برای استفاده از این دستگاه بر روی صندلی تعبیه شده می نشیند و دستگاه را کنترل می کند، به همین دلیل این دستگاه در محیط های با وسعت بالا کارایی بهتری دارد، از ویژگی های اسکرابر خودرویی میتوان حجم بالای مخازن، پهنای شستشوی بزرگتر و افزایش سرعت نظافت را نام برد.

خرید و قیمت انواع اسکرابر سرنشین دار ابراهیم صنعت
تنوع دسته بندی دستگاه شستشوی کف

 

دسته بندی اسکرابر بر اساس ویژگی ها

با توجه به بهره گیری اسکرابر ها از موتور الکتریکی، این دستگاه در دو مدل شارژی و برقی ارائه می شود. نوع دیگر تقسیم بندی اسکرابر ساختار و جنس بدنه آن است. با توجه به گستردگی کاربرد دستگاه زمین شوی، استفاده از این دستگاه در محیط های بیمارستانی، نیازمند داشتن ساختار آنتی باکتریال و مقاوم است. ازین رو اسکرابر های سخت کار صنعتی، برای بکارگیری در محیط صنایع و کارگاه ها، اسکرابر آنتی باکتریال یا بیمارستانی و زمین شوی های معمول برای کاربرد در فروشگاه ها، ادارات و سایر مراکز از انواع دسته بندی زمین شوی صنعتی دستی و سرنشین دار می باشند.

دستگاه کفشور صنعتی یا کفشوی صنعتی توسط کابلی که دارا می باشد به طور مستقیم از برق شهری تغذیه می کند و به همین دلیل از لحاظ تامین مداوم برق هیچ مشکلی ندارد. اما به دلیل در دسترس بودن به پریز برق و بروز خطرات احتمالی استفاده از این دستگاه نظافتی در برخی از محیط ها مطلوب نمی باشد. در مقابل از مزیت های کفشوی کابلی می توان عدم نگرانی از تمام شدن شارژ دستگاه هنگام نظافت را نام برد که همین موضوع امکان استفاده طولانی و مداوم از دستگاه نظافتی کابلی را برای شما فراهم می کند. قیمت پایین تر، وزن کمتر و شرایط نگه داری ساده تر از دیگر ویژگی های کفشوی صنعتی کابل دار در مقایسه با نوع باتری دار می باشد.

اسکرابر شارژی نوعی دیگر از دستگاه کفشور صنعتی می باشد که هیچگونه نیازی برای اتصال به برق ندارد و دستگاه با نیروی الکتریکی که باطری وظیفه تامین آن را دارد فعالیت می کند. اسکرابر شارژی به دلیل عدم نیاز اتصال دائم به پریز برق آزادی عمل بیشتری هنگام فعالیت به کاربر می دهد. به همین دلیل استفاده از این دستگاه در محیط هایی با وسعت بالا ترجیح داده می شود. قابل ذکر است که دستگاه شستشوی کف شارژی امکان استفاده‌ی مداوم به مدت طولانی را به استفاده کننده نمی دهد و با چند ساعت استفاده نیاز به شارژ مجدد دارد.

کاربرد دستگاه اسکرابر خودرویی

 

نحوه ی کار دستگاه شستشوی کف صنعتی

دستگاه های شستشوی کف سالن در دو نوع کفشوی خودرویی و دستی ارائه شده اند. همچنین این دستگاه های مکانیزه در مدل های باتری دار و برقی طراحی و تولید می شوند. دستگاه شستشوی کف بطور مکانیکی کار می کنند و چرخش دورانی برس ها سبب نظافت زمین می شود. پد دستگاه کفشوی دارای انواع مختلفی هستند و تفاوت آن ها در قدرت سایندگی می باشد که عملکرد و بهره وری آن را برای هر شرایطی مهیا می کند. با اضافه کردن مواد شوینده مناسب در دستگاه شستشوی کف ، ترکیبی بدست می آید که بر روی زمین پاشش می یابد و توسط برس سطوح را شسته و نظافت می کند و همه ی آلودگی ها را می زداید. در قسمت عقب زمین شوی یک تی قرار داده شده که پس از شستشوی زمین، آب و آلودگی های باقی مانده را جمع آوری می کند و توسط سیستم مکش تماما مکش می گردد. این پروسه موجب خشک شدن سریع زمین خواهد شد. مواد جمع آوری شده پس از مکش به مخزن آب کثیف انتقال می یابند که در پایان شستشوی کف با دستگاه می توان آن را تخلیه کرد. باید توجه داشته باشید که برخی ویژگی ها و قابلیت ها تنها روی برخی مدل های دستگاه شستشوی کف تعبیه شده اند. این ویژگی های خاص، گاهی در قیمت دستگاه شستشوی کف تاثیر گذار هستند.

مخزن آب تمیز

مخزن آب تمیز معمولا در داخل بدنه ی اصلی دستگاه و یا در بالای سامانه برس زنی و یا در انتهای دستگاه قرار دارد. معمولا آب از طریق سیستم گرانشی و یا سیستم خودکار به دستگاه تغذیه می شود. گوناگونی حجم مخازن دستگاه شستشوی کف به عنوان یکی از تفاوت های موجود بین زمین شوی صنعتی  شناخته می شود. این دستگاه ها در حجم های (۱۰-۲۰-۴۰-۶۰-۷۰-۱۰۰-۱۵۰ ) عرضه می گردد و به طور معمول حجم مخازن آب تمیز و کثیف با هم برابر و یکسان می باشد.

 

سامانه مکش

زمین شوی کف شور

این واحد را می توان به عنوان یکی از پرکاربرد ترین بخش های کف شوی صنعتی در نظر  گرفت. محل قرار گیری این واحد در انتهای دستگاه و در محل تی واقع شده است تا بلافاصله بعد از جمع آوری آب باقی بر سطح آن را مکیده و در مخزن آب کثیف ذخیره بنماید. با توجه به حجم محدود مخزن در داخل مخزن آب کثیف یک سوپ آپ تعبیه شده تا در صورت بالا آمدن آب جمع آوری شده از حدی بیشتر، عملیات مکش را متوقف سازد.

تی و مخزن آب کثیف

زمین شوی صنعتی

0_RA 55K40 Seite

محل قرار گیری تی در انتهای کفشوی می باشد و هنگام کار دستگاه اسکرابر صنعتی دنباله ی آن حرکت می کند. پهنای تی معمولا ۱/۵ برابر عرض دستگاه می باشد و هنگامی که دستگاه روشن است، به جمع آوری خرده زباله های موجود بر سطح و آب باقی بر سطح می پردازد. هم چنین تی دستگاه شستشوی کف صنعتی خود به یک بست شناور نصب شده و به صورت خودکار و به منظور افزایش قدرت مانور دستگاه در برابر ناهمواری های سطح در دست نظافت  عمل می کند. لوله ی مکنده، آب کثیف باقی بر سطح را حمل کرده و در درون مخزن ذخیره می کند. همچنین مخزن دستگاه کفشور دارای یک خروجی تخلیه ی آب کثیف نیز می باشد که در زیر مخزن واقع شده و امکان تخلیه ی فاضلاب ذخیره شده را می دهد. در برخی مدل های دستگاه مخزن قابلیت جدا شدن را دارد تا امر تخلیه ی آب و فاضلاب را تسریع کرده و سهولت بخشد.

 

 

برس ها

دستگاه اسکرابر صنعتی دستگاه نظافت صنعتی

همان گونه که ذکر شد؛ برس های دستگاه اسکرابر صنعتی دو نوع هستند: ۱-برس های رولی (استوانه ای)، ۲-برس های دیسکی (دایره ای). ظاهر متفاوت برس ها موجب گوناگونی در عملکرد آن ها می شود به طوری که برس های دیسکی با عملکردی به مراتب بهتر و کارایی بالا تر نسبت به برس های استوانه ای عمل کرده و سطوح صاف را شستشوی و نظافت می کند در حالی که مزیت برس های رولی به خاطر قدرت آن در شستشوی کف با دستگاه در محیط های ناهموار می باشد. دستگاه شستشوی کف عموما ۱ یا ۲ برس دارا می باشد که اندازه آن ها با یکدیگر متفاوت است. هم چنین تفاوت در فشار برس ها زمینه ساز بروز تفاوت در قدرت برس ها می شود که در دستگاه های گوناگون قابل مشاهده است.

 

مزایای انتخاب و استفاده از دستگاه شستشوی کف

تا اینجا اسکرابر و انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم، حالا که قصد انتخاب یک دستگاه شستشوی کف را داریم انتخاب ما باید بهترین عملکرد را دارا باشد. برای شستشوی کف با دستگاه، راهرو و محیط های اداری و ساید سطوح و کفپوش ها در محوطه های صنعتی اداری یا تجاری، باید به ویژگی ها و قابلیت های دستگاه توجه داشت. از سوی دیگر خرید دستگاه شستشوی کف زمین با قیمت مناسب و ویژگی های کاربردی، کاهش هزینه های نظافت و شستشوی سطوح کفپوش را به دنبال داشته و کیفیت نظافت را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. در این میان استفاده از دستگاه شستشوی کف دستی به دلیل وسعت پایین این محیط ها عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین در محیط هایی با وسعت بالا مانند محوطه باز صنایع یا سالن های تولید و راهرو های مراکز تجاری و یا مدارس برای دست یابی به سرعت بیشتر استفاده از اسکرابر خودرویی توصیه می شود. از برخی مزایا و ویژگی های کاربرد دستگاه شستشوی کف زمین در محیط های صنعتی، کارگاهی یا تجاری و اداری می توان به موارد زیر اشاره داشت.

مزایای استفاده از اسکرابر در نظافت بیمارستان
انتخاب کفشوی مناسب برای شستشوی کف

سرعت بالای اسکرابر صنعتی

در روش های سنتی کاربر باید با یک سطل و تی عملیات نظافت را انجام دهد و همچنین برای خشک شدن سطوح و انجام عملیات نظافت نیاز بود تا قسمتی از سطوح پر رفت و آمد برای مدتی مسدود شود اما استفاده از اسکرابر صنعتی کاربر می تواند بدون خستگی و با سریعترین زمان ممکن عملیات شستشو و خشک کردن سطوح را انجام دهد به طوری که دیگر نیازی نیست که قسمتی از ساختمان را پلمب کرد. مسلم است که استفاده از کف شور دارای  اختلاف غیر قابل تصوری از نظر سطح کیفی نسبت به جارو های پاک کننده سنتی و تی های دستی دارد و افراد را از شر آب های کثیف به جا مانده بر سطح خلاص می کند. استفاده از دستگاه شستشوی کف بسیار راحت می باشد و کاربر به راحتی می تواند آن را کنترل کند. زمین شوی ها به جهت خشک کردن سطح بلا فاصله پس از آب پاشی و شستشو، در گذرگاه ها و مکان های پر رفت و آمد مورد توجه قرار دارد. هم چنین پوشش مساحت بیشتری از سطح مورد نظر در کف شوی های صنعتی با توجه به مسیر شست و شوی گسترده آن و باقی نماندن رد تی برای صاحبان مشاغل خوشایند است.

کارایی

در روش ها سنتی همواره مخزن آب تمیز و کثیف یکی بود و از حجم زیادی نیز برخوردار نبوده است. در آن روش نظافت با کیفیت مطلوبی همراه نبوده زیرا آلودگی از جایی به جی دیگر انتقال پیدا می کرد و لکه های آلودگی بر روی سطح باقی مانده است. اما در زمین شوی صنعتی دستگاه به کمک برس قرار گرفته شده در ابتدای دستگاه و پاشش آب و ماد شوینده بر روی آن اقدام به شستشوی سطح می کند و سپس با عبور اسکرابر صنعتی از روی نقطه ی شستشوی آب و آلودگی های باقی مانده توسط مکنده انتهای دستگاه، جمع آوری می شود. این امر علاوه بر افزایش سرعت شستشو و خشک کردن، کیفیت نظافت را تا چندین برابر افزایش می دهد. از منظر دیگر کارآمدی کف شوی های صنعتی خودرویی به جهت کاهش هزینه ها و  بهبود بهره وری کارکنان که دستگاه را هدایت می کنند، می باشد زیرا در این نوع کفشور ها اپراتور مستقر بر صندلی بوده و دستگاه را به کمک فرمان هدایت می کند. بنابراین با خرید دستگاه شستشوی کف زمین هم کارکنان کمتر خسته می شوند و هم زمان انجام کار به شدت کاهش می یابد و فضای بیشتری نیز تحت شستشوی قرار می گیرد و با صرف هزینه ی کمتر، بازده بیشتری نیز به همراه خواهند داشت.

خرید و قیمت انواع اسکرابر دستی ابراهیم صنعت
مزیت خرید و استفاده از دستگاه شستشوی کف با قیمت مناسب

کاربری آسان اسکرابر صنعتی

سادگی کار با اسکرابر صنعتی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های اساسی آن مد نظر است. بر خلاف روش های سنتی که باید یک تی و سطل توسط کاربر و به سختی حمل و جا به جا شود، اسکرابر دستی با کاربری آسان، عملیات نظافت را برای کاربر بسیار آسان می کند. اسکرابر در دو نو ع دستی و خودرویی طراحی و تولید می شود.. دستگاه زمین شوی صنعتی ضمن اینکه فوق العاده ساده عمل می کند, سطح تنظیمات آن ها به گونه ای است که تمامی افراد با هر دانش فنی و بدون نیاز به تخصص خاصی توانایی کار با آن را دارا می باشند. بنابراین تنها نیاز به استخدام یک اپراتور (هدایتگر) خواهد بود و لازم نیست مدت زمان زیادی صرف آموزش وی شود.

 

سایر راهکار ها برای شستشوی کف با دستگاه مکانیزه

روش ها و تجهیزات متنوع دیگری برای نظافت و شستشوی سطوح و کفپوش ها در محیط های صنعتی و کارگاه های تولیدی یا ادارات و مراکز تجاری وجود دارند. علاوه بر دستگاه شستشوی کف زمین استفاده از دستگاه پولیشر نیز برای شستشوی کف با دستگاه های مکانیزه وجود دارد. پولیشر دستگاه نظافت مکانیزه ای با موتور الکتریکی است که برای جلادهی و شستشو سطوح کف طراحی و تولید شده است، برای استفاده از این دستگاه شستشوی کف برای دست‌یابی به نتیجه مناسب نظافت کفپوش ها استفاده میشود. همچنین این دستگاه در محل‌هایی ک محدودیت فضا دارند بسیار خوب عمل می کند.

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید دستگاه شستشوی کف و دیگر تجهیزات نظافت صنعتی مورد نیاز خود می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

 ۰۲۱-۸۷۱۸۴

۰۲۱-۸۷۱۸۵۰۰۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید