شستشوی تجهیزات سنگین و سخت‌کار با واترجت صنعتی

شستشوی تجهیزات سنگین و سخت‌کار با واترجت صنعتی

تجهیزات و قطعات سخت کار در صنایع سنگین در پروژه های گوناگون و شرایط دشوار، کار می کنند و کارکرد درست آن ها تکمیل کننده عملیات صنعتی مورد نظر می باشد. در طول کارکرد این تجهیزات، آلودگی های شدیدی به وجود خواهد آمد. قطعات و تجهیزات سخت کار صنعتی در خلال عملیات متعدد و در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند از همین رو با پایان یافتن یک عملیات و شروع عملیات صنعتی تازه لازم است تجهیزات با دقت بررسی شوند. گرد و خاک و روغن سبب ایجاد اصطکاک در حرکت قطعات شده که بر اثر آن فشار زیادی به دستگاه وارد می شود. بنابراین نظافت یا شستشوی تجهیزات صنعتی کمک می کند به سوی عملکرد بهینه پیش روند و علاوه بر آن بر طول عمر آن ها نیز افزوده شود. آلاینده های سخت انباشته شده بر روی تجهیزات و قطعات صنعتی با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی قابل شستشو می باشد.

شستشوی قطعات با واترجت صنعتی آب گرم

برای از بین بردن روغن، گریس و گرد و خاک انباشته شده بر روی تجهیزات صنعتی استفاده از آب و صابون (کف) کافی نبوده و باید از نیروی متمرکز آب یعنی جریان پرفشار آب بهره گرفت تا آلودگی هایی که به مرور زمان تجمع یافته اند، از میان برداشته شوند. باید توجه داشت که در کنار فشار بالای آب دمای آب نیز باید به اندازه کافی بالا باشد تا آلودگی های چرب و روغنی به سرعت پاک شوند. دستگاه واترجت آب گرم به عنوان ابزار حرفه ای برای تولید هم زمان آب پرفشار با حرارت بالا مطرح می گردد و برای شستشوی تجهیزات سخت کار صنعتی بسیار مناسب است.

 

 

جداسازی قطعات از ماشین آلات

قطعات و تجهیزات بخشی از ماشین آلات صنعتی و خطوط تولید و فرآوری هستند که بسیاری از آن ها قابلیت جدا شدن دارند و با جداسازی آن ها فرآیند شستشو آسان تر و بهتر صورت می پذیرد. به این ترتیب ذرات و گرد و خاک انباشته شده و مخفی در میان تجهیزات، طی یک شستشو به وسیله واترجت صنعتی خارج شده و از بین می روند.

 

شستشوی وسایل نقلیه سنگین با واترجت آب گرم

کامیون، تریلر، ماشین آلات معدن، ماشین آلات راه سازی و … همواره در جاده ها و محیط های صنعتی در حال فعالیت هستند و از همین رو انبوهی از گرد و خاک و مواد روغنی این ماشین آلات را فرا می گیرد. راهکار مناسب برای شستشوی ماشین آلات سنگین دستگاه واترجت صنعتی آب گرم می باشد به طوری که تمامی بخش های ماشین آلات را از بخش های نزدیک گرفته تا نقاط دور از دسترس شستشو می دهد و با بهره مندی از حرارت بالای آب، مواد چرب و روغنی، گازوئیل، دوده، نمک، گل، ذرات گرد و خاک و … از بین می رود.

 

 

مزایای شستشوی تجهیزات صنعتی و ماشین آلات سنگین

شستشوی قطعات و تجهیزات صنعتی و ماشین آلات سنگین یک ضرورت به حساب می آید چرا که دارای مزیت های زیر است:

۱- خرابی کمتر و افزایش طول عمر

شستشوی قطعات و تجهیزات صنعتی با واترجت صنعتی به معنای خرابی کمتر خواهد بود. با تمیز نگه داشتن تجهیزات اصطکاکی به وجود نمی آید و میزان فرسایش به شدت کاهش می یابد که نتیجه آن بهبود کارایی و افزایش طول عمر تجهیزات می باشد. شستشوی منظم با واترجت از تجمع آلودگی جلوگیری می نماید و در پایان یک روز کاری یا یک عملیات سنگین صنعتی کاربران در می یابند که کارکرد باکیفیت و طولانی مدت تجهیزات بدون بروز هیچ مشکلی به واسطه شستشوی مداوم بوده است.

۲- بهبود ایمنی

حضور تجهیزات ضعیف در عملیات سخت صنعتی ایمنی کاربران و افراد حاضر در محیط را با خطر رو به رو می کند. هم چنین آلودگی به بروز مشکل و اختلال در سیستم های برقی، هیدرولیکی، مکانیکی و … منجر می شود. استفاده از قطعات معیوب اپراتور و هر شخص دیگری را که در مجاورت دستگاه حضور دارد، تهدید می کند.

۳- کاهش هزینه ها

تجهیزات کثیف و روغنی بارها و بارها خراب می شوند و در نهایت تعمیرات سنگین و گران قیمت به بار می آید. علاوه بر این هنگام انجام تعمیرات مدت زمان خاموشی ماشین آلات افزایش می یابد که خود سبب خسارت های مالی زیادی را به بار می آورد. شستشوی منظم تجهیزات به وسیله واترجت صنعتی مانع از انباشت و تشدید آلودگی شده و در نتیجه دیگر اثری از خرابی های سنگین و هزینه های جبران ناپذیر نخواهد بود.

 

ویژگی ها و کاربردهای واترجت صنعتی آب گرم

دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یکی از پرکاربردترین و موثرترین ابزار نظافتی در صنایع گوناگون به ویژه صنایع سنگین است. در صنایع سخت و سنگین که بیشتر آلاینده ها از نوع روغن یا گریس است، علاوه بر فشار بالای آب، حرارت بالای آب نیز یک پارامتر مهم در حذف آلودگی های چرب و روغنی به شمار می آید. واتر جت آب گرم با تکیه بر نیروی آب، گرما و گاهی مواد شوینده سخت ترین و شدیدترین آلاینده ها را از بین می برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید