صفر تا صد راه اندازی کارواش

صفر تا صد راه اندازی کارواش

یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای رایج در حال حاضر، احداث و راه اندازی کارواش است. علاقه به احداث کارواش اولین گام در ایجاد چنین شغلی خواهد بود، اما در نظر گرفتن تجهیزات نظافت صنعتی مناسب برای راه اندازی، نکته ای مهم در شروع چنین کسب و کارهایی است. برای بسیاری از علاقمندان که در ابتدای راه هستند سوال است که برای راه اندازی کارواش چه وسایلی لازم است ؟ برای شروع می‌بایست مکانی مناسب برای راه اندازی کارواش خودرو در نظر داشت. سپس تجهیزات و لوازم مورد نیاز را فراهم نمود. لیست لوازم کارواش برای ساخت یک کسب و کار اصولی در این زمینه، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که با توجه به میزان حرفه ای بودن کارواش تحت تاسیس می توان هر کدام از تجهیزات شستشو و نظافت خودرو را انتخاب نمود.

بطور کلی شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید سه نوع کارواش اتوماتیک، سنتی و صنعتی را تاسیس کنید.  نکته این است که این کار اصول و مراحلی کلی دارد که لازم است به نوبت اعمال شود.

راه اندازی کارواش و مرحله روشویی

راه اندازی کارواش و مرحله روشویی
راه اندازی کارواش و مرحله روشویی

اولین مرحله در شستشوی اتومبیل در کارواش ها، روشویی خودرو می باشد. به همین دلیل در نظر گرفتن تجهیزات مناسب برای روشویی با کیفیت مناسب از مهم ترین مراحل راه اندازی کارواش به شمار می آید. روشویی کامل خودرو بسته به مساحت زمین کارواش، قابل انجام با دستگاه هایی مانند کارواش تمام اتوماتیک و یا واترجت صنعتی است. در ادامه این دستگاه‌ها و دیگر تجهیزات مناسب برای روشویی خودرو معرفی می‌گردد. مقدماتی‌ترین موردی که برای راه اندازی کارواش باید به آن توجه کرد انتخاب مکان مناسب برای برپایی کسب و کار است. باید دقت داشت که آن مکان ورودی و خروجی مناسبی داشته و برای قرار دادن تاسیسات و تجهیزات گوناگون، شامل پمپ واترجت کارواش، پمپ باد، آب‌گرم‌کن و مخزن آب فضای کافی داشته باشد.

• احداث کارواش اتوماتیک

راه اندازی کارواش اتوماتیک
راه اندازی کارواش اتوماتیک

راه اندازی کارواش اتوماتیک با استفاده از دستگاه‌های شستشویی است که سیستمی مکانیزه داشته و بدون دخالت دست صورت می‌پذیرد؛ اما قبل از هر کاری نیاز است که وسایل لازم برای ساخت کارواش اتوماتیک را فراهم کنید. بهترین و اصولی ترین راه تهیه لوازم مورد نیاز کارواش در یک زمین با متراژ مناسب، دستگاه شستشوی اتوماتیک خودرو می باشد. دستگاه شستشوی خودکار خودرو خریدی به صرفه می باشد که همه شرایط مناسب برای شستشوی خودرو را داشته باشد. دستگاه اتوماتیک شستشوی خودرو با مکانیزم عمل فوق العاده ای که دارد به ترتیب با پیش شستشوی خودرو، شستشوی کامل، خشک کردن و پاشش واکس در مدت کوتاهی به نظافت کامل خودرو با صرف آب و مواد شوینده کم و کیفیت بالا می پردازد. اما در صورتی که فضای مناسب برای نصب دستگاه کارواش اتوماتیک وجود نداشته باشد و یا نیاز به صرف هزینه کمتر برای شروع باشد، می توان از واترجت صنعتی قدرتمند برای شستشوی خودرو استفاده نمود. قیمت کارواش اتوماتیک بر حسب نیازمندی‌های کارآفرین متغیر است.

• کارواش سیار (واترجت دستی)

کارواش سیار (واترجت دستی)
کارواش سیار (واترجت دستی)

به منظور کاهش هزینه های شروع راه اندازی کارواش می توان با خریداری یک دستگاه کارواش صنعتی مناسب در به صرفه ترین حالت ممکن شروع به کسب و کار نمود. همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز برای کارواش، دستگاه واترجت می باشد که با توجه به تعداد خودرو هایی که در طول روز شستشو داده می شوند و اهمیت سرعت در شستشو و قابلیت های مورد نیاز (امکان پاشش فوم و…) می توان مناسب ترین نوع واترجت را انتخاب نمود. پاشش آب و مواد شوینده توسط واترجت صنعتی اصلی ترین نقش در روند شستشوی خودرو در کارواش را دارد. اما توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که هدف شستشوی وسایل نقلیه سنگین و صنعتی و یا تعداد زیاد خودرو سواری می باشد لازم است تا از انواع پرقدرت واترجت و یا از مدل های سوختی به منظور احداث و راه اندازی کارواش بهره گرفت.

• ضد عفونی کننده و مواد شوینده کارواش

مواد شوینده کارواش
مواد شوینده کارواش

در طی فرآیند شستشوی خودرو از انواع متفاوت مواد شوینده صنعتی به منظور زدودن آلودگی از سطوح خودرو و در نهایت محافظت از خودرو استفاده می شود. از مهم‌ترین وسایل شستشوی ماشین ، فوم های مخصوص برای دستگاه کارواش اتوماتیک بسیار با کیفیت بوده و یکی از کاربردی ترین مواد شستشوی خودرو در کارواش ها می باشد. در ادامه فرآیند شستشو توسط واترجت صنعتی و یا دستگاه کارواش اتوماتیک، از واکس به منظور ماندگاری نظافت استفاده می شود. درنتیجه یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی کارواش تهیه ماده شوینده مناسب است که می تواند کیفیت شستشوی نهایی را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

• ابزار نظافت (تنظیف)

ابزار نظافت (تنظیف) برای کارواش
ابزار نظافت (تنظیف) برای کارواش

باید به خوبی تحقیق کرد که برای کارواش چه وسایلی لازم است ؟ رایج ترین روش شستشوی سطوح خودرو، استفاده از روش دستی می باشد که وسایل مورد نیاز کارواش در آن همان لوازم ابتدایی هستند. در شیوه شستشوی دستی سطوح اتومبیل، استفاده از محصولات با کیفیت در سرعت شستشو و رضایت مشتری بسیار تاثیر گذار است. تنظیف های متفاوتی برای مصارف مختلف وجود دارند، اما با توجه به اهمیت بدنه خودرو می بایست در انتخاب تنظیف مناسب برای شستشوی خودرو دقت کافی بخرج داد تا از آسیب زدن به بدنه اتومبیل مانند خط و خش انداختن جلوگیری شود. همچنین استفاده از تنظیف موجب صرفه جویی در زمان، آب و مواد شوینده خواهد شد.

راه اندازی کارواش و مرحله توشویی

راه اندازی کارواش و مرحله توشویی
راه اندازی کارواش و مرحله توشویی

پس از شستشوی کامل خودرو (روشویی) می بایست به فکر ادامه فرآیند نظافت شامل توشویی خودرو بود. به طور معمول این بخش در خودروهایی که درخواست توشویی داشته باشند انجام می پذیرد. اما به دلیل دید افراد نسبت به داخل خودرو، توشویی با کیفیت بر جلوه های بصری خودرو و رضایت مشتری بسیار موثر است. توشویی شامل جاروبرقی کشیدن، شستشوی کفی خودرو و شستشوی صندلی خودرو و دیواره ها و سقف خودرو می باشد. در ادامه دستگاه های مناسب برای توشویی خودرو و کاربرد هر کدام به تفصیل معرفی گشته اند.

• جاروبرقی کارواشی

جاروبرقی صنعتی مناسب برای کارواش
جاروبرقی صنعتی مناسب برای کارواش

یکی از ضروری‌ترین وسایل لازم برای ساخت کارواش ، جاروبرقی مناسب است. حذف گرد و غبار و آلودگی های ریز و درشت جزو جدایی ناپذیر عملیات نظافت در محیط های مختلف بشمار می آید. به منظور نظافت داخل اتومبیل می توان از دستگاه های جاروبرقی مناسب استفاده نمود. با توجه به تعدد خودرویی که در طول روز برای شستشو به کارواش مراجعه می کند و تعداد خودرو هایی که در روز توشویی می شوند می بایست بهترین مدل دستگاه جارو برقی صنعتی را انتخاب نمود. روشن بودن دستگاه جاروبرقی به مدت طولانی مسلتزم بهره مندی جاروبرقی از سیستم های دائم کار می باشد که در این صورت باید در فرایند راه اندازی کارواش به دستگاه های مکنده با موتور توربینی مجهز بود. اما در اماکنی که تعدد خودرو برای جاروب شدن کمتر می باشد، می توان از جاروبرقی های سطح تجاری نیز استفاده نمود. توجه به این نکته ضروری است که دستگاه جاروبرقی مناسب برای کارواش، دستگاهی با قدرت مانورپذیری بالا و امکان استفاده آسان می باشد.

• کفی شوی کارواش

کفی شوی کارواش
کفی شوی کارواش

یکی از زمانبر ترین مراحل در شستشوی کامل خودرو ها، شستشوی کفی خودرو می باشد. کفی شویی علاوه بر زمانبر بودن، بسیار دشوار بوده و زدودن آلودگی از ناهمواری های سطح کفی خودرو، آسان نیست. به همین دلیل می توان در راه اندازی کارواش از انواع دستگاه های کفی شوی (هم به عنوان مکمل دستگاه کارواش اتوماتیک و هم به عنوان دستگاهی در کنار واترجت صنعتی) استفاده نموده و به افزایش سهولت در فرآیند نظافت و توشویی خودرو دست یافت.

• اسپری مکش

کاربرد اسپری مکش برای راه اندازی کارواش صنعتی
کاربرد اسپری مکش برای راه اندازی کارواش صنعتی

یکی دیگر از وسایل لازم برای کارواش ، اسپری مکش است. شستشوی صندلی خودرو از مواردی است که از بخش های فرآیند همیشگی شستشوی خودرو نمی باشد، اما در برخی موارد مراجعین خواستار شستشوی صندلی های خودرو نیز هستند. در اغلب موارد آلودگی های موجود بر صندلی خودرو بسیار عمیق بوده و نمی توان به راحتی و با استفاده از تنظیف و مواد شوینده آن ها را نظافت نمود. به همین دلیل بهتر است در فرایند راه اندازی کارواش به منظور شستشوی مبل های خودرو از دستگاه اسپری مکش بهره جست. شستشوی آسان و با کیفیت صندلی خودرو و خشک شدن آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن، از مزایای استفاده از اسپری مکش می باشد.

• مبل شوی کارواشی

کارایی دستگاه مبل شور در کارواش صنعتی
کارایی دستگاه مبل شور در کارواش صنعتی

در راستای آنچه پیش تر ذکر شد فرایند شستشوی صندلی خودرو در محل کارواش یک فرایند ضروری نبوده اما برخی مراجعه کنندگان تمایل به حذف و از میان برداشتن لکه ها و آلودگی های تثبیت شده از صندلی اتومبیل را دارند. در چنین شرایطی دستگاه مبل شویی یکی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین وسایل مورد نیاز کارواش صنعتی برای شستشوی صندلی های خودرو در کوتاه ترین زمان ممکن به شمار می آید. این دستگاه نظافت صنعتی با تجهیز به یک موتور مکنده پرقدرت و با امکان پاشش فوم ضمن حذف تمامی آلودگی ها، آب آلوده باقی مانده بر صندلی را مکش نموده و از نفوذ آن به داخل بافت صندلی جلوگیری می نماید، به این ترتیب از ایجاد هرگونه آسیب به صندلی خودرو و یا ایجاد بوی نامطبوع در داخل اتومبیل جلوگیری به عمل می آید. تجهیز به دستگاه مبل شور در مراحل راه اندازی کارواش شاید ضروری بشمار نیاید ولی بدون شک بدون مزیت نخواهد بود.

6 دیدگاه دربارهٔ «صفر تا صد راه اندازی کارواش»

  1. وقت بخیر، به طور کلی کارواش های اتوماتیک شامل ۲ مدل تونلی و دروازه ای هستند که برای احداث هر کدام به فضایی با متراژ متفاوت نیاز هست اما عموما برای مدل تونلی حدود ۱۶ متر و برای مدل دروازه ای از ۱۲ تا حدود ۳۲ متر فضا نیاز هست.

  2. سلام هزینه کدوم کارواش به صرفه تر است؟ کارواش من ۱۰۰ متر است کدوم یک بدرد کار من می خوره؟ روزانه چند ماشین با این نوع کارواش نظافت می شود؟

  3. سلام. کارواش دستی هزینه پایین تری دارد. در مقابل کارواش اتوماتیک هزینه راه اندازی و خرید تجهیزات بیشتری دارد. در عوض یک کارواش اتوماتیک می تونه هر ۴ الی ۵ دقیقه یه ماشین رو بشوره و خشک کنه. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

  4. برای دریافت اطلاعات بیشتر از دستگاه کارواش تونلی و راهنمای خرید با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید