آشنایی با بخش های مختلف و نحوه کار انواع دستگاه کارواش

آشنایی با بخش های مختلف و نحوه کار انواع دستگاه کارواش

برای نظافت موثرتر و با کیفیت ترین سطوح کف حیاط و یا سطح خودرو و نظافت سطوح تجهیزات صنعتی باید از راحت ترین و سریع ترین دستگاه برای این قبیل امور استفاده کرد. واترجت صنعتی با بهره گیری از فشار بالای آب که در ادامه به طور کامل نحوه کار کارواش خانگی و صنعتی تشریح می شود که چطور می توانید به راحتی هرگونه لکه ای را از روی سطوح پاک کنید. دستگاه کارواش خانگی و صنعتی با فشارهای مختلفی عرضه می شود که با توجه به مصارف خانگی و صنعتی باید بکی از آن ها را انتخاب کرد. طرز استفاده از کارواش خانگی و صنعتی و آشنایی با بخش های مختلف آن برای کاربر این دستگاه اهمیت دارد. در این مقاله این موارد را بطور کامل برای شما شرح می دهیم.

چگونه دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی سبب تمیزی می شوند؟

برخی از آلودگی ها توسط مواد شوینده شیمیایی به راحتی از بین نمی رود. این مواد به آسانی پاک نمی شوند؛ بلکه نیاز به یک فشار بسیار بالای آب داشته تا بتوان آن را از سطوح جدا نموده و سطح را نظافت نمود. این فشار بالای آب را دستگاه واترجت توسط پمپ قدرتمند خود بوجود می آورد. واتر جت خانگی عملکرد بالایی جهت حذف آلودگی های سطوح مختلف دارند. نحوه کار کارواش دستی خانگی یا صنعتی با قدرت بالا، فشار و سرعت به مانند یک چکش عمل کرده؛ و با ضربه های مکرر به آلودگی سبب کنده شدن آن از سطح و در نتیجه نظافت می شود. البته در استفاده از واتر جت صنعتی، همواره این نگرانی وجود داشته که فشار زیاد آب سبب خرابی سطوح می شود یا خیر؟

در جواب باید اطمینان داد که اگرچه این فشار زیاد است؛ اما با استفاده صحیح از دستگاه و آشنایی با اجزای کارواش خانگی و نکات ایمنی و دستورالعمل طرز کار دستگاه کارواش خانگی و صنعتی در دفترچه راهنما، اثر سویی بر سطوح نمی گذارد. همچنین به منظور اطمینان بیشتر از عملکرد این واترجت خانگی و قابلیت آن در حذف آلودگی بدون آسیب رساندن به سطوح، می توان آن را در بخشی کوچک از سطح مورد نظر امتحان کنید. در صورت کارایی مثبت، تمامی سطح را با کارواش خانگی خود بشویید.

تفاوت کارواش خانگی و صنعتی و کاربرد های آنها
شستشوی خودرو با کارواش خانگی

بخش های گوناگون کارواش خانگی و صنعتی

دستگاه کارواش خانگی و صنعتی بسیار ساده تر از آن چیزی است که شما می پندارید. این کارواش دارای یک پمپ آب بوده که توسط موتور الکتریکی یا سوخت بنزین و دیزل، بر فشار آب می افزاید. آب ورودی را می توان از شیر آب و یا از هر منبع آب تمیز، وارد دستگاه کرد. هر کارواش خانگی و صنعتی شامل ۵ بخش مهم می باشد که عبارتنداز :

تاثیر موتور واترجت صنعتی و خانگی در نحوه کار دستگاه

موتور مورد استفاده در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی برای راه اندازی و کار کردن پمپ فشار قوی تعبیه شده است. این موتور در کارواش خانگی از نوع الکتریکی و در دستگاه های واترجت صنعتی از نوع الکتریکی یا دیزلی یا بنزینی می باشد. دستگاه واترجت الکتریکی در کاربرد های صنعتی با برق تک فاز یا برق صنعتی برای کارواش سه فاز کار می کنند. همچنین در برخی مدل ها که برای محیط های وسیع بیرونی کاربردی است، موتور دستگاه با سوخت دیزل یا بنزین کار می کند که به دستگاه کارواش بنزینی معروف است.

اهمیت پمپ آب در طرز کار کارواش خانگی

پمپ نقش بسیار مهمی در نحوه و طرز کار دستگاه کارواش خانگی و صنعتی می باشد. پمپ ها توسط موتور به حرکت درآمده و آب ورودی را به حرکت در آورده و با فشار بالا به سمت شلنگ می فرستند. این آب پر فشار، پس از رسیدن به نازل توسط لنس و تفنگی به بیرون پاشیده می شود. عملکرد اصلی هر واترجت وابسته به طرز کار پمپ کارواش می باشد. پمپ دستگاه واترجت در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شود، که در بین آنها پمپ های پلانجری مقاوم تر، دارای استهلاک کمتر و طول عمر بیشتری هستند. این نوع پمپ در رده پمپ های فشار قوی جابجایی مثبت رفت و برگشتی قرار می گیرد. در این نوع پمپ، حرکت پمپ در جهت مثبت، باعث تحت فشار قرار گرفتن آب شده که در نهایت این آب به سمت بیرون هدایت می شود.

کاربرد دستگاه کارواش صنعتی
کاربرد دستگاه کارواش صنعتی

 

کیفیت و ساختار شلنگ فشار قوی در کارکرد واترجت صنعتی و خانگی

شلنگ ها از یک لوله ساخته شده اند که آب از طریق آن به بیرون پاشش می یابد. شلنگ های معمولی قابلیت تحمل فشار آب بالا را نداشته و در صورت استفاده از آن نه تنها شستشوی با کیفیت انجام نمی شود؛ بلکه ممکن است به پارگی و خرابی شیلنگ منجر شود. شلنگ های فشار قوی در دستگاه واترجت قابلیت تحمل فشار های بالا را دارند. این شلنگ از یک شبکه سیم با ۲ یا چند لایه از پلاستیک فشرده تشکیل یافته است. استفاده از شلنگ های فشار قوی سالم و بدون نقص در نحوه کار کارواش خانگی بسیار مهم بوده چرا که علاوه بر نظافت، ایمنی را نیز تضمین می نماید. شلنگ های فولاد بافت با مقاومت بسیار بالا در برابر فشار آب و آسیب، از بهترین عملکرد شلنگ های فشار قوی در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی را ارائه می دهند.

توجه به نوع لنس و نازل دستگاه کارواش خانگی

دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی در تمامی مدل ها دارای بخش های پیش فرض لنس و نازل هستند. لنس کارواش برای افزایش طول و نظافت آسانتر با دستگاه واترجت و نازل تعیین کننده نحوه پاشش آب به سطح است. لنس ها معمولا بصورت استاندارد هستند اما بسته به نیاز می توانید از لنس های کاربردی مانند لنس زیر شویی خودرو استفاده کنید. نازل دستگاه که بطور پیش فرض بر روی هریک از مدل های واترجت قرار گرفته، با زاویه پاشش مختلف در دسترس است. نازل کارواش خانگی با زاویه پاشش عریض برای شستن سطوح حساس وسیع و نازل های با زاویه پاشش کوچک برای شستن آلودگی های عمیق از سطوح غیر حساس کاربردی هستند. در واقع لنس و نازل از جمله اجزای اصلی تعیین کننده طرز کار و نحوه عملکرد دستگاه کارواش خانگی یا صنعتی هستند.

شستشوی سنگفرش با دستگاه واترجت
شستشوی سنگفرش با دستگاه واترجت

طرز کار کارواش خانگی و صنعتی

در نحوه کار کارواش صنعتی یا خانگی که با نام واترجت نیز شناخته میشوند، باید موارد زیر با در نظر داشته باشید. این موارد در اصل طرز کار دستگاه کارواش هستند:

  1. ابتدا در محل کار دستگاه، یک منبع آب مانند شیر آب یا استخر را پیدا کنید.
  2. سپس بوسیله شلنگ منبع را به ورودی آب دستگاه واترجت متصل کنید.
  3. فیلتر در بخش ورودی آلودگی احتمالی آب را خذف می نماید.
  4. دستگاه را به پریز برق بزنید. (در مدل های الکتریکی)
  5. کلید دستگاه را بزنید تا موتور شروع به کار کند.
  6. پمپ فشار قوی بعد از چند ثانیه آب پر فشار را تولید می کند.
  7. محل مد نظر برای شستشو را انتخاب کنید و با فشار دادن تفنگی آب را به سطح پاشش کنید.
  8. در صورت نیاز به مواد شوینده از شلنگ و نازل کارواش خانگی مخصوص مکش مواد شوینده استفاده کنید
  9. سطوح را از بالا به پایین و از بخش آلوده تر به بخش کمتر آلوده نظافت کنید.
  10. بعد از نظافت و شستشوی هر بخش، نازل تفنگی را رها کنید
  11. در صورت توقف چند دقیقه ای نظافت، حتما ماشه ایمنی تفنگی را فعال کنید.
  12. بعد از پایان کار، دستگاه را از منبع آب جدا کرده و کمی تفنگی را فشار دهید که آب بطور کامل از پمپ خارج شود. این کار برای افزایش طول عمر پمپ فشار قوی بخصوص در فصل زمستان اهمیت دارد.

نتیجه

همانطور که خواندید، طرز کار دستگاه کارواش خانگی و صنعتی شباهت بسیاری به هم داشته و تنها تفاوت آنها با توجه به ساختار و قطعات داخلی آن و محیط بکارگیری دستگاه دارد. از این رو استفاده از انواع مختلف واترجت های خانگی و یا صنعتی در محیط های مختلف امکان پذیر بوده و نحوه کار کرد هر دو دستگاه یکسان است. شما با استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجموعه ابراهیم میتوانید در انتخاب و خرید دستگاه و همچنین نحوه کار با کارواش خانگی و عملکرد آن اطلاعات لازم را کسب نموده و دستگاه را در موارد مناسب نظافتی به کار گرفته و نتیجه مطلوب و دلخواه را به دست آورید.

آشنایی با نحوه کار کارواش صنعتی یا خانگی و عوامل تاثیر گذار بر عملکرد بهینه آن میتواند در کاهش هزینه های فرایند نظافت و بهینه سازی آن تاثیر بسزایی داشته باشد. برای دریافت مشاروه خرید و قیمت دستگاه کارواش صنعتی تک فاز میتوانید با کارشناسان شرکت ابراهیم در تماس باشید.

4 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با بخش های مختلف و نحوه کار انواع دستگاه کارواش»

  1. وقتتون بخیر، برای شستشوی موثرتر و با کیفیت تر انواع خودرو های سنگین و سواری عموما دستگاه کارواش آب گرم پیشنهاد می شود.

  2. سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم واترجت های بنزینی، الکتریکی و دیزلی از نظر کارایی باهم فرق دارن؟ و برای شستشو تعمیرگاه کدوم دستگاه مناسب تره؟

  3. سلام وقت بخیر، کارایی دستگاه وارتجت صنعتی یا دستگاه کارواش به توان موتور و فشار کاری آنها بستگی داره و بنزین یا الکتریسیته تنها روش تامین انرژی دستگاه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع واترجت های بنزینی یا الکتریکی میتوانید با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید