کف شوی برقی چیست و چگونه نگهداری می شود؟

کف شوی برقی چیست و چگونه نگهداری می شود؟

دستگاه کفشوی برقی از تجهیزات نظافتی پر کاربرد برای شستشوی مکانیزه سطوح کف می باشد. این کفشو با اتصال به جریان مستقیم برق کار می کند. از این رو می تواند قدرت قابل توجهی در شست و شو و نظافت داشته باشد. اسکرابر کابلی فرآیند خشک کردن و شست و شو سطوح بطور همزمان انجام می دهد. این دستگاه بصورت دستی و با هدایت کاربر رو به جلو حرکت می کند. در این مقاله ویژگی ها و مزایای کف شوی برقی تشریح می شود.

کفشوی برقی چیست؟

دستگاه کفشوی برقی یکی از انواع اسکرابر های صنعتی است که برای شستشوی سطوح کف کاربرد دارد. این دستگاه بصورت دستی هدایت و کنترل می شود. کف شوی برقی با استفاده از سیستم برس زنی و با اعمال محلول شستشو سطوح را تمیز می کند. تی در بخش انتهایی این دستگاه، آب آلوده را از محیط اطراف جمع آوری نموده و موتور مکش آنها را به داخل مخزن آب کثیف منتقل می نماید. اتصال مستقیم دستگاه به پریز برق باعث می شود تا اختلالی در فرآیند شستشو رخ ندهد.

 

دستگاه کف شوی برقی
دستگاه کف شوی برقی

 

بخش های مختلف کفشوی برقی

برس مهم ترین قسمت کفشوی برقی برای اجرای فرآیند شست و شوی مکانیزه می باشد. پاکسازی و زدودن لکه ها و جدا نمودن آلودگی ها از سطح به کمک برس انجام می گیرد. برس ها در کف شوی برقی از درجه های مختلف زبری برخوردار می باشند. در واقع بهتر است این درجه زبری با توجه به نوع کاربرد کف شو مورد استفاده قرار بگیرد. این برس در چرخش خود سرعت زیادی دارد، که این موضوع امکان از بین رفتن هر نوع آلودگی را فراهم خواهد کرد. آب تمیز بعد از خروج از مخزن بر روی برس ها می ریزد تا عملیات برس زنی بصورت موثر انجام گیرد. مخازن آب اسکرابر بصورت جداگانه برای نگهداری و حمل آب تمیز و کثیف کاربرد دارند. موتور برس و موتور مکش دیگر بخش های دستگاه کفشوی برقی هستند. این دستگاه باتری ندارد و به همین دلیل وزن آن نسبت به مدل های باتری دار کمتر است. فیلتر وکیوم نیز از دیگر اجزای مهم کف شوی برقی است. این فیلتر نقش حیاتی در سلامت موتور دارد. در واقع با این فیلتر از ورود آلاینده های بزرگ از طریق حفره های تی جلوگیری می شود. توجه داشته باشید که کلیه اجزا و قطعات ‌اسکرابر کابلی بعد از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. این موضوع بر روی عملکرد صحیح دستگاه تاثیر مستقیم خواهد داشت و شستشوی مناسبی را برای محیط ترتیب خواهد داد.

مزیت کفشوی برقی به کفشوی باتری دار

کفشوی برقی با استفاده از جریان مستقیم برق کار می کند. به همین دلیل این دستگاه برای روشن شدن باید به پریز برق نزدیک باشد. به همین دلیل کفشوی برقی وزن کمتری نسبت به مدل های باتری دار داشته و کاربر آسان تر می تواند آنرا هدایت و جابجا کند. قدرت نظافتی اسکرابر کابلی نیز بعلت دریافت انرژی و نیروی محرکه از جریان مستقیم برق بیشتر از مدل های باتری دار می باشد. قدرت بالای کفشوهای برقی باعث می شود آلودگی های سرسخت با سرعت بیشتری حذف شوند. مزیت دیگر کفشوی برقی نسبت به کفشوی باتری دار این است که کار کردن با این کفشو مانند کفشوهای باتری دار محدودیت زمانی ندارد. بنابراین امکان استفاده و بهره مندی از آن تا ساعت ها وجود دارد. همین ویژگی باعث شده که از این نوع اسکرابر برای پاکسازی و شست و شوی مکان هایی همچون رستوران، بیمارستان، خوابگاه، آشپزخانه های بزرگ، هتل، فرودگاه، ایستگاه راه آهن و … استفاده شود.

 

کاربرد دستگاه اسکرابر برقی
کاربرد دستگاه اسکرابر برقی

تعمیر و نگهداری کف شوی برقی

همان طور که می دانید نگه داری از اسکرابر برقی نیز به اندازه راه اندازی و استفاده از آن اهمیت دارد. در واقع امور نگه داری عمر کفشو را افزایش می دهد و شرایط مطلوبی برای نظافت با آن فراهم می کند. بررسی بخش های مختلف دستگاه بعد از پایان کار با اسکرابر، یکی از این امور است. برس یکی از این بخش هاست که مویی آن باید بررسی شود. اگر برس فرسایش یافته باشد، حتماً آن را با برس جدید عوض کنید. همچنین در پایان فرآیند شستشو باید مخزن آب کثیف را بوسیله شلنگ خالی کنید. در قسمت زیرین دستگاه نیز یک فیلتر جاساز شده است. این فیلتر را باز کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. اگر می خواهید فیلتر را باز کنید، ابتدا شیر ورودی آب را به طور کامل ببندید. این کار برای ممانعت از خروج آب ضرورت دارد. فیلتر آب بهتر است به شکل هفتگی مورد بررسی قرار بگیرد. فیلتر مکنده نیز باید به شکل هفته ای بازبینی شود. لاستیک تی نیز بعد از اتمام کار باید باز شده و تمیزکاری شود. اگر لاستیک تی نیز فرسوده شده، بهتر است آن را جایگزین نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید