کاربرد و مزایای اسکرابر خانه سالمندان

کاربرد و مزایای اسکرابر خانه سالمندان

در سنین بالا افرادی وجود دارد که قادر نیستند به تنهایی به زندگی خود ادامه دهند و به همین منظور مراکزی با عنوان خانه سالمندان برای مراقبت از این افراد دایر گردیده که وظیفه نگه داری و یاری رساندن به سالمندان را بر عهده دارند. محیط خانه سالمندان در هر روز باید پاکیزه و به دور از هر گونه آلودگی و میکروب باشد تا از یک فضای زندگی سالم و بهداشت برخوردار گردند. با توجه به این که سالمندان در گروه افراد حساس و آسیب پذیر قرار دارند،‌ فرآیند نظافت و پاک سازی محیط باید با دقت بالا و رعایت استانداردهای بهداشتی انجام پذیرد. از اتاق های مسکونی گرفته تا سالن ها، راهروها، غذاخوری، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، محوطه، آزمایشگاه و … همه و همه بخش هایی هستند که خانه سالمندان را در بر می گیرند و کیفیت نظافت در آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. از همین رو می توان دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی مانند اسکرابر خانه سالمندان را از بهترین گزینه ها برای حفظ بهداشت و پاکی محیط دانست.

ملزومات بهداشتی سرای سالمندان

محیط خانه های سالمندان باید دارای تهویه مناسب باشد، رفت و آمد افراد متفرقه با رعایت اصول بهداشتی انجام شود، کلیه سطوح شامل میزها، صندلی ها، لوازم کاربردی، تخت ها، ظروف و … باید روزانه ضدعفونی شوند، ملحفه ها کاملاً تمیز و پاکیزه باشد، کارکنان به طور مرتب با آب و صابون دستگاه خود را بشویند و لباس های پاکیزه بر تن داشته باشند، حیاط و نیمکت ها شستشو و ضدعفونی شوند و در نهایت سطح زمین به طور مداوم مورد نظافت قرار گیرد.

چگونگی دستیابی به سطح بالای بهداشت در سرای سالمندان

سرعت عمل، کیفیت، دقت و ایمنی از مهم ترین ویژگی های ابزارها یا روش های نظافتی برای خانه سالمندان به شمار می آیند. با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته مکانیزه نظافتی که در عین حال کاربرد ساده و آسان دارند، با صرف کمترین میزان از وقت و انرژی سطوح مختلف تمیز و پاکیزه خواهند شد. در خانه سالمندان نظافت و شستشوی روزمره ضروری است اما کافی نیست و باید سطوح مختلف علاوه بر شستشوی معمولی ضدعفونی هم بشوند. به این ترتیب می توان انتظار داشت فضای خانه سالمندان به سطح مطلوبی از بهداشت و پاکیزگی رسیده است.

اسکرابر خانه سالمندان

اسکرابر خانه سالمندان و ویژگی های آن

دستگاه اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی یک ماشین تخصصی برای شستشو و خشک نمودن هم زمان سطح زمین است که در زمینه ضدعفونی شدن سطوح کف نیز کاربرد موثر دارد. مخزن آب تمیز دستگاه دارای ظرفیت مناسبی می باشد که با کمک آن بخش زیادی از سطح بدون توقف شستشو خواهد شد. اسکرابر در مدل های برقی و باتری دار ارائه شده که جهت حفظ ایمنی بیشتر سالمندان استفاده از انواع باتری دار بهتر است.

به دلیل رفت و آمدهای زیاد همواره آلودگی از طریق کف کفش ها به بخش های داخلی مراکز نگه داری سالمندان منتقل شده و با هر قدم گذاشتن از بخشی به بخش دیگر، آلودگی در همه جا پراکنده می شود. به منظور به حداقل رساندن آلاینده ها و میکروب های پراکنده شده، باید شستشوی مداوم سطوح با اسکرابر صنعتی خانه سالمندان انجام پذیرد تا محیطی امن و سالم برای افراد سالخورده و بیمار فراهم گردد.

مزایای دستگاه اسکرابر صنعتی برای سرای سالمندان

اسکرابر خانه سالمندان در کنار افزایش سرعت عمل و کیفیت نظافت از مزایای برجسته و قابل توجه دیگری برخوردار است:

امکان ضدعفونی شدن سطوح

دستگاه کف شوی صنعتی به دلیل دارا بودن سیستم برس زنی قدرتمند و سیستم مکش تمامی آلودگی حتی جرم ها و آلاینده های باقی مانده در شکاف ها و درزها را جدا کرده و به مخزن آب کثیف انتقال می دهد. این بدان معنا است که برخلاف روش های دستی که فقط آلودگی های موضعی را در محیط پخش می کنند، اسکرابر با استفاده از سیستم مکش آلاینده ها را به طور کامل از محیط خارج می نماید. این ویژگی یکی از جنبه های بهداشت بیشتر در این دستگاه بوده و در کنار آن نیز امکان ضدعفونی کردن محیط نیز وجود دارد:

اسکرابر آنتی باکتریال

دستگاه های کف شوی آنتی باکتریال یا بیمارستانی مخصوص محیط های درمانی طراحی و تولید شده اند؛‌ این رده از اسکرابرها از مخزنی غنی سازی شده با مواد معدنی ساخته می شوند که قادر است طی سه روز کاری باکتری ها را تا ۹۹/۹ درصد حذف کند و در حقیقت سطوح را ضدعفونی گرداند. بنابراین کفشوی آنتی باکتریال یک گزینه ایده آل برای نظافت و ضدعفونی سرای سالمندان خواهد بود.

اسکرابر خانه سالمندان - شرکت ابراهیم
اسکرابر خانه سالمندان

مواد ضدعفونی کننده

یکی دیگر از مزیت های اسکرابر خانه سالمندان امکان مصرف مواد ضدعفونی کننده به همراه دستگاه می باشد. به طور کلی هر ماده غیر اسیدی و غیر خورنده و ماده ای که از سوی کارخانه سازنده دستگاه توصیه شده باشد، به همراه اسکرابر قابل استفاده است. مواد ضدعفونی کننده مناسب را هم می توان به مخزن اسکرابر افزود و هم می توان پیش از شستشو بر روی سطح اسپری یا پاشش کرد و مدت زمان کافی را به آن اختصاص داد تا روی زمین باقی بماند و سپس با استفاده از اسکرابر جمع آوری و شستشو گردد.

کاهش مصرف مواد شوینده

مواد شوینده به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی عامل ایجاد برخی از حساسیت های تنفسی و پوستی به ویژه در افراد حساس و سالخورده هستند. بنابراین هر چه میزان مصرف این گونه مواد پیرامون چنین افرادی کمتر باشد، برای سلامتی آن ها بهتر خواهد بود. دستگاه اسکرابر خانه سالمندان با برخورداری از سامانه شستشوی عالی، قدرت پاک کنندگی را افزایش داده و نیاز به مصرف مواد شوینده در محیط را به حداقل می رساند.

امکان نظافت هر روزه

طراحی ارگونومیک و به دور از پیچیدگی اسکرابر صنعتی این امکان را فراهم نموده تا کاربران در هر زمان و هر مکان بتوانند از این ابزار حرفه ای برای شستشو و ضدعفونی نمودن سطح زمین بهره برند. دستگاه پس از هر بار به کارگیری باید نظافت گردد، یعنی بدنه، برس، لاستیک تی، مخازن و فیلترها باید تمیز گردند و به این ترتیب کف شوی برای کاربردهای بعدی آماده می شود. بدون نظافت دستگاه نباید آن را برای دفعات بعدی استفاده کرد.

حفظ امنیت محیط

سامانه مکش یا خشک کن اسکرابر خانه سالمندان سبب می شود زمین در مدت زمان کوتاهی خشک شود که نتیجه آن کاهش جذب آلودگی دوباره و عدم وجود خطر لغزندگی برای سالمندان، کارکنان و ملاقات کنندگان، می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید