جاروبرقی مرکزی صنایع چوب

جاروبرقی مرکزی صنایع چوب

در صنایع چوب بسته به نوع عملیات مقدار زیادی ضایعات و گرد و غبار به وجود می آید که می تواند سمی، بسیار سمی و یا حتی اشتعال زا باشند. در برخی از کشورها قوانین سخت‌گیرانه ای در ارتباط با بهداشت و ایمنی محیط کار وضع شده است و از همین رو جمع آوری و فیلتر سازی این مواد ضرورت پیدا می کند. با استفاده از سیستم های پیشرفته نظافتی در صنایع چوب از ورود گرد و غبار خطرناک به هوا و معلق ماندن آن ها جلوگیری شده و سلامت کارکنان حفظ می شود. به منظور جمع آوری نمودن آلودگی های تولید شده در صنایع چوب جاروبرقی مرکزی پیشنهاد می گردد.

ویژگی های مکنده مرکزی مناسب صنایع چوب

جهت راه اندازی سیستم نظافت مرکزی جاروبرقی صنعتی به ویژگی های زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

۱- توان ۲۰ تا ۲۵ کیلو واتی

۲- سیستم نظافت فیلتر کمپرسور هوا

۳- اینورتر با PLC (برای تنظیم نمودن سرعت مکش و قدرت مکش بر اساس تعداد دهانه های ورودی مکشی که در یک زمان در حال استفاده هستند.)

 

 

مزیت های استفاده از جاروبرقی مرکزی

نصب و راه اندازی سیستم جارو مرکزی در صنایع بزرگی مانند صنایع چوب دارای مزیت های فراوانی می باشد که عبارت اند از:

۱- جلوگیری از بروز انفجار به دلیل برخورداری از گواهی نامه ATEX (استاندارد ضد انفجار)

۲- سطح صدای پایین

۳- عملکرد بالا و با کیفیت مطلوب

۴- امکان به کارگیری چندین دهانه مکش مختلف به صورت هم زمان

۵- امکان جمع آوری حجم زیادی از مواد به دلیل وجود مخزنی با گنجایش بالا

۶- دارای فیلتری با طول عمر بسیار زیاد به جهت سیستم نظافت فیلتر کارآمد پنوماتیکی

یک راه حل مناسب

استفاده از جاروهای متداول برای نظافت محیط و تجهیزات در صنایع چوب راه حلی مناسب نبوده و بهره مندی از سیستم مکنده مرکزی جایگزینی مناسب برای شیوه های ناکارآمد خواهد بود. جاروبرقی مرکزی گرد و غبار و ضایعات سنگین تولید شده در صنایع چوب را جمع آوری کرده و بقایای این مواد را از بین می برد. هر یک از دهانه های ورودی مکش جاروبرقی مرکزی با یکی از ماشین آلات در حال کار همراه است. به منظور بهبود عملکرد جاروی مرکزی در صنایع چوب امکان به کارگیری مخزن رابط نیز وجود دارد.

 

 

 

ایجاد تفاوت با جاروبرقی مرکزی

به منظور نصب سیستم جارو مرکزی صنایع چوب نخستین گام طراحی سیستم لوله کشی و انتخاب محل قرار گرفتن جارو برقی صنعتی می باشد. جهت به حداقل رساندن سطح صدای مکنده صنعتی و اطمینان یافتن از دست یابی به ایمنی هر چه تمام تر، دستگاه در محیط بیرونی نصب می شود. پس از ارزیابی نیازهای مشتریان بهترین پیشنهاد ارائه می گردد. جهت آن که عملکرد بالای جاروبرقی مرکزی در هر زمانی تضمین شود، یک دستگاه جارو برقی صنعتی کارهای سنگین که توان آن به طور میانگین ۲۰ تا ۲۵ کیلو وات است، مورد استفاده قرار می گیرد. این مکنده با دارا بودن سیستم نظافت فیلتر کارآمد به طور پیوسته تمیز می شود و بنابراین از انباشته شدن ذرات آلاینده جلوگیری به عمل می آید. سیستم کمپرسور هوای نظافت فیلتر به صورت اتوماتیک شروع به کار کرده که اطمینان بخش افزایش طول عمر فیلتر و نیاز نداشتن به نگه داری و مراقبت می باشد.

تسهیل فرآیند نظافت با جارو مرکزی

نتیجه نهایی نصب جاروی مرکزی در صنایع چوب سیستمی مرتب و منظم است که با محیط زیست سازگاری دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جارو مرکزی امکان جمع آوری گرد و غبار و ذرات از نقطه تولید آلودگی می باشد، بنابراین با باز کردن دهانه مکش و قرار دادن شلنگ مکش در محل مورد نظر عملیات جمع آوری مواد آغاز می گردد. در همه کانال های ورودی دارای کلید و روشن/خاموش هستند. جاروبرقی مرکزی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و  علاوه بر آن فرآیند مکش را با استفاده از سیستم PLC کنترل می کند؛ به صورتی که این سیستم تعداد دهانه های مکش فعال در یک زمان را تشخیص می دهد و بر اساس آن قدرت مکش و سرعت مکش مناسب را تنظیم می کند.

 

آلودگی صنایع چوب

آلاینده های ناشی از برش چوب عامل بسیاری از مشکلات در این صنایع هستند و بخش قابل توجهی از این ذرات در هوا معلق می شوند، بر روی سطوح می چسبند و به کانال های هوایی نفوذ پیدا می کنند. در نتیجه خطرات جدی سلامت کارکنان را تهدید خواهد کرد.

 

 

 

 

اثرات بهداشتی جاروی مرکزی

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار چوب به ویژه چوب های سخت مانند چوب بلوط مشکلات بهداشتی داخلی و خارجی فراوانی به وجود می آورد. این در حالی است که با بهره گیری از سیستم جاروبرقی مرکزی سبب جلوگیری از بروز بیماری های پوستی، تنفسی، مخاطی و حتی سرطان می گردد.

افزایش کیفیت

ذرات و غبارات چوب نه تنها برای سلامتی انسان مضر است بلکه کیفیت محصولات را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد. بدون استفاده از جاروبرقی صنعتی با سیستم نصب مرکزی، گرد و غبار و خاک بر روی همه سطوح از جمله تجهیزات و قطعات چوب می نشیند و در هنگام سنباده کشیدن خط و خطوط روی سطح چوب به وجود می آورد. به این ترتیب با حذف گرد و خاک توسط جاروی مرکزی کیفیت محصولات نهایی نیز افزایش می یابد.

آلودگی کمتر، هزینه های کمتر

با انتشار گرد و خاک ناشی از برش چوب در محیط فرآیند نظافت به امری دشوار و زمان بر تبدیل می شود. سیستم جارو مرکزی با جمع آوری سریع ذرات اجازه ورود آلودگی ها را به محیط نمی دهد و سبب کاهش هزینه ها و زمان صرف شده برای فعالیت های نظافتی می گردد.

افزایش بهره وری

وجود آلاینده ها در یک محیط کاری میزان کارایی افراد مشغول به کار را کاهش می دهد. در محیطی عاری از ذرات آلوده و خطرناک افراد با سرعت بیشتر و در شرایط ایمن فعالیت می کنند بدون آن که در معرض خطرات ضایعات چوب قرار بگیرند که دست یابی به این هدف با استفاده از مکنده های صنعتی قدرتمند امکان پذیر می گردد.

 

لینک های مفید :

جاروبرقی مرکزی : فهرستی از محصولات

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید