نگهداری بهینه واترجت صنعتی در فصل زمستان

نگهداری بهینه واترجت صنعتی در فصل زمستان

دستگاه واترجت صنعتی به منظور شستشوی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه که از آب پر فشار برای حذف آلودگی ها بهره می برد، بایستی به درستی نگهداری شود. امور نگهداری واترجت صنعتی در فصل زمستان از جمله مهمترین این اقدامات است که بایستی بطور دقیق توسط کاربر انجام گیرد. در ادامه مقاله، این اقدامات با جزییات تشریح می شود.

واترجت صنعتی و مزیت مهیا کردن آن برای زمستان

واترجت صنعتیواترجت ها با بهره مندی از یک پمپ فشار قوی، آب را با فشار به سمت سطح پاشش می نمایند. با سرد شدن هوا، این دستگاه باید برای شرایط جدید مهیا شود. همچنین نگهداری بهینه دستگاه در این فصل باید مورد توجه قرار گیرد. انجام دادن این اقدامات، از خرابی احتمالی دستگاه جلوگیری نموده و موجب افزایش کارایی و طول عمر واترجت می شود. اقدامات پیشگیرانه، هزینه ناشی از تعمیر دستگاه یا تعویض قطعات را نیز به حداقل می رساند.

 

اقدامات لازم برای نگهداری واترجت صنعتی در فصل زمستان

اقدامات آسان و سریعی که در ادامه بیان می شود، به منظور در امان ماندن بخش های مختلف واترجت صنعتی در فصل زمستان می باشد. بعضی از این اقدامات برای نگهداری طولانی مدت در انبار و بعضی دیگر برای استفاده از واترجت در هوای سرد پیشنهاد می شوند.

تخلیه آب دستگاه

واترجت صنعتیهوای سرد موجب یخ زدن آب داخل مخزن واترجت و خرابی احتمالی پمپ می شود. بنابراین در صورتیکه قرار است واترجت مدت زمانی در انبار نگهداری شود، باید مخزن آب و مواد شوینده را تخلیه کنید. برای تخلیه پمپ دستگاه از آب، بعد از قطع کردن دستگاه از منبع آب و تخلیه مخزن، دستگاه را به مدت حدود یک دقیقه با فشار پایین روشن کنید و ماشه تفنگی را فشار دهید تا آب باقی مانده در مخزن بطور کامل از دستگاه بیرون بیاید. سپس لنس و دیگر تجهیزات را باز و خشک کنید و در یک مکان جداگانه نگهداری نمایید. دقت نمایید که دستگاه برای مدت زمان بیش از یک دقیقه در حالت بدون آب کار نکند.

تثبیت کردن مایعات درون دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیمایعات در آب و هوا سرد دچار یخ زدگی می شوند. بنابراین اگر قرار است دستگاه در فصول سرد سال استفاده نمایید، باید از یخ زدن آب جلوگیری کنید. برای این کار، ابتدا مایع ضد یخ را داخل مخزن آب دستگاه بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و تا زمانیکه ضد یخ از نازل خارج می شود، تفنگی را باز نگه دارید. همچنین در صورتی که از واترجت بنزینی یا دیزل بهره می برید حتما باید در داخل مخزن سوخت آن از تثبیت کننده سوخت استفاده نمایید.

نگهداری واترجت صنعتی در محیط مناسب

واترجت صنعتیاگر برنامه ای برای استفاده روزانه از واترجت صنعتی در فصل زمستان دارید، برای اینکه نیازی به فرآیند های یخ زدایی و ریختن ضد یخ در مخزن دستگاه نداشته باشید، بعد از هر بار استفاده آنرا در یک محیط با دمای بالا نگهداری کنید. ضمنا با توجه به حساسیت بالای پمپ نسبت به هوای سرد، قبل از نگهداری واترجت صنعتی در محیط سرپوشیده، شلنگ را از دستگاه باز کنید. زیرا هوای سرد موجب یخ زدن آب در داخل شلنگ شده و در هنگام استفاده از دستگاه، کاربر با مشکل بسته شدن شلنگ مواجه می شود. پوشاندن دستگاه با یک کاور، اقدام مهم دیگری است که به نگهداری بهینه تر واترجت کمک می نماید.

استفاده از دستگاه در شرایط مناسب آب و هوایی

واترجت صنعتیممکن است به هر دلیل نیاز داشته باشید تا از دستگاه واتر جت در محیط بیرون استفاده کنید. با توجه به سرمای هوا، اولویت با بکارگیری دستگاه در گرم ترین ساعات روز مثلا ظهر می باشد. همچنین نباید از دستگاه در دمای زیر صفر درجه استفاده شود. اگر باد شدیدی در حال وزیدن است، دستگاه را در مسیر باد قرار دهید، تا عملکرد ایمن دستگاه تضمین گردد

 

روغن کاری موتور

واترجت صنعتییکی از  مشکلاتی که در حین استفاده از دستگاه واترجت در هوای سرد بوجود می آید، کند یا نا مناسب کار کردن دستگاه می باشد. علت این مشکل را باید در موتور واتر جت جستجو کنید. در واقع به منظور استفاده بی دغدغه از دستگاه در هوای سرد، سیلندر ها و کاربراتور باید روغن کاری شوند تا موتور بهتر کار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید