پد یا برس؟ کدامیک نیاز نظافتی شما را بهتر برطرف می نماید؟

پد یا برس؟ کدامیک نیاز نظافتی شما را بهتر برطرف می نماید؟

هنگامی که بحث از شستشوی سطوح کف به میان می آید اغلب ذهن افراد به سمت استفاده از یک شی با توان سایندگی همچون دستمال یا برس می رود. حال آنکه در دستگاه های اسکرابر این شی همان برس یا پد می باشد که امکان حذف کامل آلودگی ها از سطح را فراهم می آورد و سطحی همواره پاکیزه را ایجاد می نماید. پیش از اقدام به استفاده از اسکرابر ابتدا به چند سوال پاسخ دهید. این که نیاز به شستشوی و نظافت چه نوع سطوحی دارید؟ زبر یا نرم؟ نوع و میزان آلودگی های ایجاد شده بر سطح به چه میزان است؟ این سوالات به شما کمک می کند تا بسته به شرایط بتوانید برس یا پد مناسب را انتخاب نمائید. در این مقاله مخاطبان را با پد و برس در دستگاه های اسکرابر آشنا نموده و نحوه انتخاب هر یک را برای آنها توصیف می نمائیم.

برس مناسب دستگاه زمین شوی صنعتی

برس ها نیز در انواع متفاوت دیسکی و سیلندری همراه دستگاه های اسکرابر مورد استفاده قرار می گیرند. برس های دیسکی از انواع متداول برس های اسکرابر هستند که علاوه بر شستشوی عمقی سطوح کف، امکان جلادهی سطوح را نیز فراهم می آورند. برس های اسکرابر نیز در انواع نرم و زبر همراه این تجهیزات تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند و جنس این برس ها از الیاف و مواد مصنوعی همچون پلی اورتان می باشد. زبری این الیاف متناسب بوده و بدون ایجاد هیچگونه خط و خشی بر سطح امکان شستشوی بهینه آن را فراهم می آورند. به طبع در صورت وجود آلودگی های سخت و روغنی استفاده از برس های زبر پیشنهاد بهتری بوده حال آنکه اگر سطحی حساس با میزان آلودگی کمی داشته باشیم، استفاده از برس های نرم گزینه مناسب تری می باشد.

اسکرابر
                                     پد یا برس دستگاه اسکرابر

انواع پد در دستگاه اسکرابر

پد اسکرابر در انواع نظافتی و پولیش در دسترس می باشد که از لحاظ زبری و سختی با کدهای رنگی قابل تشخیص هستند. این پد ها به شکل دایره بوده و در بخش زیرین دستگاه قرار می گیرند. از جمله اموری همچون شستشوی و زدودن آلودگی های سطحی و همچنین درخشنده سازی و براق نمودن سطح با استفاده از اسکرابر صورت می گیرد. جنس آنها از الیاف مصنوعی و در برخی مواقع طبیعی بوده و بنابر کاربرد پد این الیاف در پدهای اسکرابر بکار رفته اند. به گونه ای که در پدهای نرم از الیاف مصنوعی نایلونی و پلی استری و در پدهای زبر و سخت از الیاف طبیعی استفاده می شود. انتخاب پد مناسب برای دستگاه اسکرابر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا وجود آن عملکرد دستگاه را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد. با انتخاب پد مناسب می توان موجب ارتقای کیفیت عملیات شستشوی شده و بعلاوه طول عمر مفید کفپوش را نیز افزایش داد. در نتیجه از صرف هزینه های هنگفت تعویض کفپوش ممانعت به عمل آورد. بدین منظور در هتل ها و مراکزی که دارای انواع کفپوش سنگی با ارزش و گران قیمت هستند، توجه به این عامل بسیار مهم و ضروری می باشد.

کد بندی رنگی در پد اسکرابر

همانطور که اشاره شد پدها از لحاظ سختی در انواع متفاوتی وجود دارند که بر اساس یک کد بندی استاندارد عرضه می گردند. هرچه پد رنگ روشن تری داشته باشد نرم تر بوده و برای انجام عملیات های ساده تری همچون جلادهی و درخشنده سازی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل رنگهای تیره تر زبر تر بوده و جهت انجام عملیات های کفسابی مورد استفاده قرار می گیرند.
پد سفید: بسیار نرم و مناسب انجام عملیات پرداخت سطوح کف
پد قرمز: کمی سخت تر از پد سفید و مناسب انجام عملیات شستشوی محدود سطوح
پد آبی یا سبز: درجه زبری این نوع پد بیشتر از قرمز بوده و مناسب جهت لایه برداری از سطوح
پد سیاه: بسیار زبر و جهت سایش سطوح و همچنین مناسب حذف آلودگی های سخت

 

2 دیدگاه دربارهٔ «پد یا برس؟ کدامیک نیاز نظافتی شما را بهتر برطرف می نماید؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید