چه تفاوت هایی بین اسکرابر های کابلی و اسکرابر های باتری دار وجود دارد؟

چه تفاوت هایی بین اسکرابر های کابلی و اسکرابر های باتری دار وجود دارد؟

پیشرفت روزافزون صنایع و وسعت فضا در محیط های صنعتی و تجاری، شستشوی سطوح کف با استفاده از شیوه های سنتی را تقریباً غیرممکن نموده است. بدین منظور نظافت در این مراکز نیازمند راهکارهای تخصصی نظافتی می باشد. بکارگیری تجهیزات مکانیزه ی نظافتی امکان نظافت موثر در این فضاها را فراهم می نمایند. اسکرابر یکی از کارآمدترین تجهیزات نظافتی مکانیزه بوده که با عملکرد ویژه خود جهت شستشوی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از نظر منبع تغذیه در دو نوع کابلی و باتری دار طراحی و تولید می گردد. هنگام انتخاب زمین شوی صنعتی منبع تغذیه آن باید مورد توجه قرار گیرد لذا در این مقاله به مقایسه ی دستگاه های اسکرابر کابلی و باتری دار می پردازیم.

توان شستشوی  اسکرابر ها

استفاده از زمین شوی صنعتی در محیط های صنعتی

اسکرابر های کابلی با اتصال مستقیم به منبع برق نیروی مورد نیاز جهت شستشوی موثر سطوح کف را کسب می نمایند و به دلیل اتصال پیوسته به برق، در تولید آنها از موتور های قدرتمند تری استفاده شده است بنابراین این نوع کفشور نسبت به مدل باتری دار که نیروی خود را ازباتری با شارژ محدود تامین می کند، دارای توان شستشوی بالاتری است. به طور کلی کف شوی های کابلی دارای فشار برس بالاتر نسبت به مدل های باتری دار مشابه خود هستند به همین دلیل نوع کابلی توان بیشتری در حذف آلودگی ها خواهد داشت.

وزن دستگاه

اضافه شدن باتری به دستگاه های اسکرابر سبب افزایش وزن و ابعاد این تجهیزات می‌گردد. بنابراین دستگاه های اسکرابر باطری دار نسبت به نوع کابلی دارای وزن بالاتری هستند. وزن بالاتر اسکرابرهای دستی باتری دار در مدل های فاقد موتور جلوبرنده موجب خستگی بیشتر کاربر می‌گردد. همچنین در صورت نیاز به جابجا نمودن اسکرابر بین طبقات باید به وزن دستگاه توجه نمود.

قدرت مانور

اسکرابر کابلی بطور کلی، اسکرابرهای باتری دار قدرت مانور بالاتری نسبت به انواع کابلی دارند زیرا مشکل پیدا نمودن پریز برق و کافی بودن طول کابل جهت دست یابی به تمامی نقاط سطوح کف در آنها به طور کلی حل شده است.

هزینه خرید دستگاه

وجود منبع تغذیه ای همچون باتری در دستگاه های اسکرابر سبب افزایش قیمت دستگاه های زمین شوی می شود. به همین دلیل در مواردی که افراد از نظر بودجه  دچار محدودیت باشند نوع کابلی دستگاه های اسکرابر پیشنهاد می شود. البته این فاکتور کاملاً بستگی به شرایط مالی خریدار داشته و برتری دستگاه های اسکرابر کابلی نسبت به نوع باتری دار را مطرح نمی نماید.

 نگهداری از دستگاه زمین شوی صنعتی

سهولت استفاده از کفشورحفظ و نگهداری صحیح دستگاه های کفشور سبب کاهش چشم گیر هزینه های تعمیر دستگاه شده و رعایت نکات اصولی نگهداری از این تجهیزات سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود. اسکرابرهای کابلی به دلیل نداشتن باتری، دارای شرایط نگهداری آسانتری هستند.  اما انواع زمین شوی باتری دار به دلیل بهره مندی از باتری شیوه های نگهداری ویژه ای را می طلبند به عنوان مثال در صورت عدم رعایت نکاتی همچون چگونگی شارژ باتری و رعایت زمانبندی مناسب در انجام این عمل، آسیب های بسیار جدی به دستگاه وارد آمده و هزینه های هنگفت تعمیراتی را به مصرف کننده تحمیل می نماید.

سهولت کاربری

در کل دستگاه های کفشور دارای کاربردی ساده بوده و جهت شستشوی سطوح کف بسیار کار آمد می باشند و کاربر دستگاه نیاز به آموزش های آکادمیک جهت استفاده ی صحیح از این تجهیزات نخواهد داشت. اما فاکتور هایی همچون عدم نیاز به پریز برق و قدرت مانور بالاتر  سبب شده است نوع باتری دار دستگاه کف شوی صنعتی کاربر پسند تر از نوع کابلی آنها باشد.

بهداشت محیط

قدرت مانور بالای اسکرابر صنعتیدر محیط های نیازمند سطح بالای بهداشت همانند بیمارستان ها، مراکز درمانی، کارخانه تولید دارو یا مواد غذایی، عدم انتقال آلودگی از یک بخش به بخش دیگر حائز اهمیت بسیار می باشد. در صورت استفاده از اسکرابر کابلی، کابل دستگاه می تواند بعنوان عامل انتقال دهنده آلودگی عمل نماید. بنابراین بهتر است در این محیط ها از اسکرابر باتری دار استفاده شود.

ایمنی

حفظ ایمنی افراد در محیط یکی از دیگر نکاتی است که هنگام انتخاب مدل اسکرابر باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از اسکرابر کابلی در مراکز پر رفت و آمد، خطر برخورد افراد با کابل و به زمین خوردن آنها را در پی دارد. بنابراین اسکرابرهای باتری دار در فضاهای محدود و پر رفت و آمد گزینه ی مناسب تری هستند.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید