کاربرد واتر جت صنعتی در آینده

کاربرد واتر جت صنعتی در آینده

امروزه بسیاری از شرکت ها با تکیه بر این موضوع که استفاده از شوینده های صنعتی باعث آلودگی و تخریب محیط زیست می شوند، به استفاده از واترجت های صنعتی روی آورده اند. اما از آن جایی که با گذشت زمان منابع آبی جهان تقلیل می یابد، آیا استفاده از واترجت ها به جای شوینده های صنعتی توجیحی قابل قبول می باشد؟

در ابتدا، سیستم ها و محصولات نظافت به منظور سازگاری با محیط زیست و به حداقل رساندن مضرات مواد شیمیایی مورد توجه قرار گرفته بودند و تولید کنندگان به سوی استفاده از شوینده های سازگار با محیط زیست سوق پیدا کردند، با گذشت زمان استفاده از شوینده های صنعتی کنترل شد و استفاده از آب به جای شوینده های شیمیایی افزایش یافت اما امروزه جهان با بحران کمبود آب و افزایش تقاضا برای آن دست به گریبان است. بر اساس گفته های سازمان ملل، ذخیره آب برای هر فرد در بیست سال آینده به یک سوم مقدار کنونی تقلیل می یابد. حال با در نظر گرفتن شرایط کنونی، آیا در آینده ایی نه چندان دور کارواش های صنعتی کاربرد خود را از دست خواهند داد؟



مزیت های استفاده از واترجت ها

واترجت و کاربردهای آنشاید در نگاه اول استفاده از تجهیزات نظافت شیشه ها در مقایسه با روش های سنتی که شامل استفاده از نردبان و دستمال می باشد، حجم آب بیشتری مصرف کند و در شرایط بحران آب گزینه مناسبی نباشد، اما استفاده از واترجت آلمانی بسیار ایمن تر از روش های سنتی، به ویژه در ساختمان ها و ارتفاعات بلند می باشد. برخلاف دستگاه های کارواش خانگی، در روش های سنتی ازشوینده های صنعتی برای نظافت استفاده می گردد که هر دوی این موارد باعث ارجحیت استفاده از واترجت ها نسبت به روش های سنتی می باشد. هر چند پمپ کارواش صنعتی حجم زیادی از آب را برای نظافت فضاهای داخلی و خارجی استفاده می کند، اما هم چنان با محیط زیست سازگاری دارد و قطر باریک دهانه لوله در مقایسه با شیلنگ های معمولی باعث کاهش قابل توجه ایی در مصرف آب می گردد. علاوه بر این، استفاده ازدستگاه های صنعتی در مقایسه با روش های سنتی در زمان کوتاه تر نتایج بهتری را در پی دارد. از آنجایی که با افزایش فشار آب نیاز به شوینده کاهش می یابد، استفاده از پمپ های فشار قوی در نظافت صنعتی باعث کاهش مصرف شویندهای شیمیایی می گردد، و در بیشتر موارد مخصوصا شستشوی ماشین، آب مصرفی قابل بازیافت می باشد. علاوه بر این با استفاده از دستگاه های تصفیه می توان آب مصرف شده را مجددا به چرخه مصرف باز گرداند.

 

کاهش هدر رفت منابع با استفاده از کارواش صنعتی

 واترجت و کاهش مصرف آباستفاده موثر از آب یکی از روشهای هوشمندانه تجاری برای کاهش هدر رفت انرژی می باشد. دستگاه های کارواش صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که باعث کاهش ۵۰ درصدی آب مصرفی و ۳۵ تا ۱۰۰ در صدی شوینده های صنعتی می گردد. واترجت ها به کاربر این اجازه را می دهند که در حین عملیات شستشو، میزان شوینده های مصرفی را تغییر داده و یا حتی میزان شوینده صنعتی را به صفر برسانند، که با استفاده از دستگاه های تصفیه تمامی آلاینده های موجود در آب حذف شده و پس از تصفیه، به چرخه مصرف باز گردانده می شوند.

 

موارد قابل توجه در استفاده از واترجت ها

استفاده از شوینده های صنعتی در واتر جت ها

آب اصلی ترین و مهم ترین عنصر در نظافت موثر و با کیفیت می باشد. اما از آنجایی که یکی از منابع طبیعی است، موظف به حفاظت از آن هستیم، بدین منظور مهم ترین سرفصل شرکت ارتقا دستگاه های نظافتی و کیفیت نظافت، بر اساس مصرف حداقل آب، مواد شوینده و انرژی می باشد. استفاده از شوینده ها در بسیاری از موارد، اجتناب ناپذیر است به عنوان نمونه برای از بین یردن رسوبات آهکی، استفاده از شوینده های اسیدی ضروری می باشد و یا برای ضد عفونی سطوح استفاده از محلول های کلر دار الزامی است. مطالعات اخیر نشان می دهد که در هنگام استفاده از میکرو فیبر ها، اضافه نمودن مواد شوینده به آب نتایج بهتری در پی دارد و علاوه بر اینکه باعث کاهش چشم گیر در مصرف آب می شود، بوی تازگی مرتبط یا آن، احساس تمیزی و نظافت را منتقل می نماید. از سوی دیگر  نظافت سطوح با آب خالی، زمان بر بوده و علاوه بر آن حرارت آب می تواند باعث آسیب سطوح نظافتی شود.

 

ارزیابی علمی در استفاده از واترجت ها
ترکب آب و شوینده های صنعتی در کارواش های صنعتی

از آنجایی که تعداد محدودی از میکرو فیبر های استفاده شده در واترجت ها قابلیت از بین بردن باکتری های مضر را دارند، استفاده از آب خالی با هدف سازگاری با محیط زیست، شیوه مناسبی برای نظافت سطوح نمی باشد، برای انجام نظافت موثر بهتر است که از مخلوط مناسبی از شوینده های صنعتی و آب استفاده شود. به منظور مدیریت و حفاظت منابع آبی بهتر است که از ترکیب شستشو  با آب و شستشو با شوینده استفاده شود.

 

لینک های مفید

کارواش خانگی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید