استفاده از واترجت در مصارف خاص خانگی

استفاده از واترجت در مصارف خاص خانگی

واترجت، یک دستگاه شوینده فشار قوی به حساب می آید که جهت شستشوی محیط های مختلف خانگی و صنعتی و از بین بردن انواع آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. واتر جت خانگی جهت انجام عملیات شست و شو و نظافت ورودی خانه، حیاط و … بکار می رود. این دستگاه همچنین رنگ یا روغن باقی مانده بر روی سطوح را از بین می برد. از کاربردهای خاص این دستگاه آماده سازی سطوح جهت رنگ آمیزی جدید می باشد.


صرفه جویی در وقت

شست و شوی سطح زمین با دستگاه واترجتواترجت یکی از بهترین ابزار ها جهت صرفه جویی در وقت در شستشوی سطوح می باشد. این دستگاه با پاشش پر فشار آب می تواند جرم، آلودگی و گچ دیوار را از سطوح رنگ شده قدیمی پاکسازی کند. مزیت شوینده فشار قوی، تنها سرعت بالای عملکرد آن نیست بلکه به جهت زدودن رنگ های قدیمی به منظور هرچه بهتر انجام شدن روکش رنگ جدید نیز می باشد. این دستگاه قطعا از شلنگ آبیاری، جارو و روش های پاکسازی دیگر که سرعت کم آن ها سبب صرف نظر کردن افراد از انجام پاکسازی دیوار رنگ شده می شود، برتر و با کیفیت تر است.

 

بکارگیری واتر جت خانگی در کاربرد های مختلف

واتر جت در پاکسازی از راه دور جرم، آلودگی بخصوص گچ، رنگ دانه های روی سطوح در زمانیکه رنگ های قدیمی در حال خراب شدن اند، دارای پاکسازی سطوح آسیب دیده با واترجتاهمیت است. با بکارگیری این دستگاه، عملیات پاکسازی به گونه ای خوب و با قدرت صورت می گیرد که برخلاف روش های دستی به مواد پاک کننده نیازی نیست. برای اینکار ابتدا می بایست جستجو برای آلودگی ها بخصوص زیر سقف صورت گرفته و سپس با کشیدن دست بر روی سطح رنگ شده از وجود گچ آگاه شد. اگر روکش رنگ قبلی ۱۰۰ درصد اکریلیک لاتکس باشد، احتمالا آسیب ندیده است. بنابراین اگر سطح رنگ شده تمییز باشد و آسیب ندیده باشد، استفاده از واترجت اختیاری می باشد. البته بهتر است برای اطمینان از بهتر رنگ شدن دیوار در روکش جدید، از واترجت استفاده نمود.

واتر جت همچنین رنگ آمیزی های سست را پاکسازی می کند و بعلاوه به آسانی پوست چوب را از آن جدا می کند. البته برای تخته های فیبر متراکم استفاده از این دستگاه توصیه نمی شود چراکه این قطعات نسبت به رطوبت حساس تر از چوب بوده و در صورت جداشدن تکه های چوب از آن، به سختی قابل بازسازی است. واتر جت جهت شستن سفیدک گیاهان نیز بکار می رود اما نمی تواند از رشد آن ها جلوگیری کند. بعلاوه دیوار های آلوده و زیر سقف ها و شیروانی ها نیز به خوبی توسط واتر جت شستشو می شود.

 

انتخاب و نحوه استفاده از واترجت خانگی

واترجت صنعتی و کاربرد آن در شستشوی سطل زبالهواترجت با فشار کاری کم تر از ۱۵۰ بار جهت شست و شو و پاکسازی سطوح در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های با این فشار کاری معمولا الکتریکی می باشند، بنابراین به یک پریز برق جهت انجام عملیات شستشو نیاز است. بسته به سایز دستگاه ممکن است به تجهیزی جهت حمل و نقل آن نیاز باشد. ضمنا بعد از خرید دستگاه، نحوه عملکرد دستگاه و نکات ایمنی آن را از فروشنده سوال کنید. با توجه به فشار کاری بالای دستگاه از گرفتن آن به سمت دیگران یا شستن دست و پا جدا خودداری کنید چراکه فشار آب ممکن است آسیب جدی به پوست برساند.

در صورت نیاز از یک دسته اضافی برای شستشوی سطوح با ارتفاع استفاده کنید. با این روش انجام عملیات شستشو به خوبی تحت کنترل بوده و بعلاوه نسبت به شستشوی سطوح بوسیله نردبان ایمن تر می باشد. همچنین برای استفاده اولیه از واترجت، بهتر است ابتدا شستشوی یک سطح غیر حساس مانند کف زمین در دستور کار قرار گیرد. به منظور کنترل بهتر فشار آب خروجی نیز بهتر است از هر دو دست جهت شست و شو استفاده شود.

 

انتخاب نازل مناسب

نازل مناسب واترجت جهت شستشوی سطوح واتر جت ها دارای نازل های متعدد با الگوهای مختلف اسپری آب می باشند. برای پاکسازی دیوار از رنگ های پوسته شده، از یک نازل با زاویه ۱۵ یا ۲۵ درجه استفاده شود. اسپری آب می بایست همه ی آلودگی ها و گچ ها را بدون آسیب رساندن به اطراف از بین ببرد. با کشیدن دست بر روی سطوح با دستکش می توان از پاکسازی کامل رنگ دیوار اطمینان حاصل نمود. در صورت از بین نرفتن تمام آلودگی ها، بهتر است از یک نازل با الگوی پاشش باریک تر استفاده شود تا قدرت تخریب بالا برود. همچنین برای مصارف خانگی از نازل با زاویه صفر استفاده نشود. این نازل می تواند به سرعت به چوب، گچ و دیگر مواد آسیب برساند. هنگام بکارگیری نازل جدید نیز از قفل شدن آن اطمینان حاصل کنید.

لینک های مفید :

شوینده فشار قوی : فهرست محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید