شستشوی و نظافت بهینه مبلمان با استفاده از دستگاه مبل شوی

شستشوی و نظافت بهینه مبلمان با استفاده از دستگاه مبل شوی

مبلمان تاثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون محیط دارد. با توجه به میزان استفاده روزمره افراد از این وسیله در بسیاری از فضاهای داخلی اعم از منازل، مکانهای اداری-تجاری و بسیاری از محیط های دیگر، انواع آلودگی ها سطح مبلمان را می پوشاند که این امر از زیبایی این وسیله کابردی می کاهد و از جلوه بصری محیط می کاهد. در اینجا بحث نظافت و شستشوی بهینه مبلمان و چگونگی به انجام رساندن آن به میان می آید که بدون آسیب به بافت پارچه و برهم زدن شکل ظاهری مبل مد نظر قرار می گیرد. در این مقاله نظافت بهینه مبلمان و چگونگی شستشوی آن با استفاده از دستگاه مبل شوی را مورد بررسی قرار می دهیم.

گام اول: جمع آوری گرد و غبار از بدنه مبلمان

همانند سایر وسایل منزل مبلمان نیز در معرض آلودگی های گرد و غبار قرار می گیرند و این غبارات به درون الیاف مبلمان نفوذ نموده و در بلند مدت سبب پوسیدگی پارچه می شوند. لذا جهت نظافت و شستشوی موثر مبلمان مکش آلودگی ها و ذرات گرد و غبار ضرورت می یابد که با استفاده از دستگاه جاروبرقی مناسب می توان آلودگی ها را مکش نموده و بدنه مبلمان را به نحو احسن نظافت نمود. انواع نازل ها جهت مکش آلودگی از درزها وجود دارد که به نحو احسن امکان حذف آلودگی ها را فراهم می آورد و سبب نظافت بخش های غیر قابل دسترسی نیز می گردد.

 

گام دوم: شستشوی و از بین بردن لکه ها

گاهی آلودگی ها به صورت تر بوده و با خشک شدن بر روی پارچه لکه هایی را ایجاد نموده و رنگ پارچه را تغییر می دهند. از بین بردن این لکه ها تنها با شستشوی آن ها به وسیله دستگاه یا مواد شوینده مناسب امکان پذیر می باشد. امروزه دستگاه شستشوی مبل در بسیاری از فضاها با هدف از بین بردن آلودگی های سخت و لکه های باقی مانده بر سطح مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این دستگاه ها امکان شستشوی مبلمان در محل قرار گیری آنها فراهم آمده است و نیاز به جابجایی آنها نمی باشد.

 

اساس کار دستگاه مبل شوی

دستگاه مبل شوی مکانیزه یک ابزار نظافت صنعتی است که مجهز به دو مخزن آب تمیز و کثیف، موتور مکنده، خرطومی، نازل و کف ساز می باشد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ابتدا آب و فوم مواد شوینده از طریق نازل بر سطح مقطع مورد نظر پاشش می شود. آلودگی ها به حالت محلول در آب بر سطح قرار می گیرند و سپس موتور مکنده دستگاه تمام این آب آلوده باقی مانده بر سطح مبل را مکش نموده و به مخزن آب کثیف منتقل می نماید. مکش بهینه آب امکان خشک نمودن هر چه سریعتر مبلمان را فراهم آورده و به فاصله زمانی کوتاهی پس از انجام عملیات شستشوی توسط دستگاه مبل شوی می توان از مبلمان استفاده نمود. به همین دلیل این دستگاه جهت استفاده در مکان های پر تردد تجاری و اداری کاملا ایده آل بوده و بسیار پیشنهاد می گردد.

 

مزایای استفاده از دستگاه مبل شوی

همانطور که اشاره شد دستگاه مبل شوی در بسیاری از محیط ها کاربرد داشته و سبب سهولت در نظافت و شستشوی مبلمان می شود. مکش کامل مواد آلوده از بروز بوی نامطبوع ناشی از شستشوی مبلمان جلوگیری به عمل می آورد و همچنین سبب پاکیزگی هر چه بیشتر این وسایل نیز می گردد. از آنجا که مبلمان در بسیاری از محیط ها توسط افراد بسیاری اعم از کودکان و افراد با سنین بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد، با انجام نظافت بهینه مبلمان با استفاده از دستگاه مبل شوی، سلامت افراد نیز تضمین می گردد و از انتشار آلودگی ها در محیط نیز جلوگیری به عمل می آید. طراحی دستگاه مبل شوی به گونه ای است که به کاربر اجازه حمل و جابجایی سریع در تمامی بخش ها را می دهد و سبب سرعت در انجام امور نظافتی در محیط نیز می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید