شستشوی سقف های شیبدار با واترجت صنعتی

شستشوی سقف های شیبدار با واترجت صنعتی

سازه های معماری در مناطق مختلف شهری و روستایی بر اساس ساختار محیطی و شرایط جوی آن مکان ساخته می شود. اگر چه در بیشتر مواقع سلایق شخصی اساس طراحی و ساخت یک بنا می باشند اما شرایط جوی و به ویژه نزولات جوی تعیین کننده ساختار کلی و مصالح به کار رفته در ساخت و ساز می باشند. سقف های شیب دار یا به اصطلاح سقف های شیروانی یکی از پر کاربر ترین شیوه های طراحی و ساخت سقف ها می باشد که در مناطقی که از سرانه بارندگی بالایی برخوردار می باشند از محبوبیت ویژه ایی برخوردار می باشد. هوای مرطوب و بارندگی های بسیار در مناطق آبریز موجب رشد و تکثیر انواع ارج ها در خلل و فرج سطوح شده و  در نهایت علاوه بر تخریب سازه، موجب انتشار بوی نامطبوع در محیط می گردد. از این رو نظافت و از بین بردن آلاینده ها، فضولات پرندگان و قارچ ها نه تنها موجب ارتقا جلوه های بصری ساختمان می شود بلکه از بنا نیز در برابر عوامل مخرب حفاظت نموده و طول عمر مفید آن را افزایش می دهد. با توجه به موقعیت و  شیب سقف های شیروانی استفاده از شیوه های سنتی برای شستشو و نظافت این بخش ها کارآمد نبوده و نمی تواند نیاز های نظافتی را بر طرف سازد. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی چون دستگاه واترجت صنعتی گزینه ایی مناسب برای شستشو و حذف آلاینده ها می باشد.



ساختار کلی دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتیواترجت صنعتی یا کارواش دستی دستگاهی مکانیزه و کارآمد برای شستشو و نظافت انواع سطوح ناهموار افقی و عمودی می باشد که با استفاده از پاشش پر فشار بر روی سطوح هدف به آلاینده ها ضربه وارد نموده و موجب جداسازی آنها از روی سطوح می شوند. موتور، پمپ فشار قوی، شلنگ فولاد بافت، لنس ها  و نازل ها اصلی ترین بخش های دستگاه واترجت صنعتی می باشند. پمپ دستگاه واترجت به عنوان مهم ترین بخش دستگاه کارواش صنعتی وظیفه افزایش فشار آب ورودی و پاشش پر فشار آب به سطوح هدف را بر عهده دارد. استفاده از نازل های متنوع در واترجت صنعتی با تنظیم جهت پاشش آب نقش مهمی در کیفیت و سرعت عملیات نظافت ایفا می نماید. سرعت و فشار آب خروجی دو فاکتور مهم در دستگاه های واترجت می باشند. هر چه فشار آب خروجی بیشتر باشد توان دستگاه واترجت صنعتی در حذف لایه های عمیق آلودگی بیشتر می شود و هر چه سرعت یا دبی آب خروجی افزایش یابد، سرعت انجام عملیات نظافت با دستگاه واترجت صنعتی بیشتر می شود.

مزایای استفاده از دستگاه واتر جت در نظافت بام های شیبدار

واترجت صنعتی یا کارواش صنعتیتماس مستقیم پوشش بام ها با نزولات جوی، فضولات پرندگان و بقای حشرات نقش مهمی در کاهش عمر مفید پوشش ها داشته و ایجاد هر گونه آسیب بر روی این پوشش ها نه تنها موجب نفوذ آب به داخل ساختمان و زیر ساخت ها می شود بلکه هزینه های هنگفت تعویض یا تعمیر را نیز در بر می گیرد. از این رو شستشو، نظافت و حذف آلاینده ها از روی سقف ها علاوه بر افزایش جلوه های بصری محیط نقش مهمی در کاهش هزینه ها و افزایش طول عمر مفید پوشش بام ها ایفا می نماید. مسلم است که استفاده از شیوه های سنتی نظافت توان لازم و کافی در از بین بردن موثر و با کیفیت آلاینده ها را نداشته و نمی تواند نیاز های نظافتی محیط را تامین نماید اما به کار گیری شیوه های نوین و استفاده از دستگاه های مکانیزه مانند دستگاه واترجت صنعتی که با استفاده از پاشش پر فشار آب عملیات شستشو را انجام می دهد نه تنها زمان لازم برای شستشو و نظافت را کاهش می دهد بلکه به حجم کمتری از آب را مصرف نموده و بسیار ایمن تر از شیوه های سنتی و دستی نظافت می باشد.البته در هنگام استفاده از واترجت صنعتی توجه به فشار اب دستگاه و انتخاب نازل مناسب نقش مهمی درارتقا کیفیت نظافت ایفا می نماید.


 

لینک های مفید:

کارواش دستی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید