ویژگی های سوییپر مکشی و سوییپر مکانیکی

ویژگی های سوییپر مکشی و سوییپر مکانیکی

نظافت و جمع آوری موثر انواع آلاینده ها در کنار تولید هر چه بیشتر محصولات به چالشی اساسی برای صاحبان و مدیران صنایع تبدیل شده است. حجم و ماهیت آلاینده ها از یک سو و هزینه های بالا و زمان بر بودن شیوه های سنتی نظافت از سوی دیگر، موجب افزایش محبوبیت شیوه های نوین نظافتی و ماشین آلات صنعتی و مکانیزه در میان صاحبان شده است. وجود طیف گسترده از ماشین آلات صنعتی نظافتی و تاثیر آنها در میزان بهره وری و سود آوری صنایع، انتخاب دستگاه مناسب با نیاز های نظافتی محیط را دشوار نموده است. سوییپر های صنعتی از جمله دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که کاربرد گسترده ایی در نظافت سطوح کف و جمع آوری آلاینده ها از صنایع داشته و در مدل های متنوعی تولید می شوند.

 

اساس عملکرد دستگاه سوییپر

سوییپر صنعتی و سیستم انتقال موادعملکرد دستگاه های سوییپر آلمانی یا ایتالیایی بر پایه سیستم برس زنی استوار می باشد. به عبارت دیگر دستگاه های سویپر با استفاده از برس یا برس های جانبی تمامی انواع آلاینده ها را به قسمت میانی دستگاه هدایت نموده و در نهایت این آلاینده ها توسط برس رولی مرکزی یا سیستم مکش دستگاه به داخل مخزن منتقل می شوند. دستگاه های سوییپر صنعتی بر اساس نحوه انتقال آلایندها به داخل مخزن به دو دسته سوییپر های مکانیکی و سوییپر های مکشی تقسیم می شوند.

 

سویپر های مکانیکی

سوییپر صنعتی و نظافت محیطسوییپر های مکانیکی از برس رولی مرکزی برای انتقال آلاینده ها به داخل مخزن استفاده می نمایند. در مدل های بزرگ و کامیونی سوییپر آلاینده ها توسط برس رولی به تسمه یا نوار نقاله منتقل شده و نهایتا توسط نوار نقاله به داخل مخزن دستگاه هدایت می شوند. جهت چرخش برس رولی مرکزی تاثیر قابل ملاحظه ایی در کیفیت نظافت با این مدل از سوییپر ها دارد.

 



تاثیر جهت چرخش برس رولی در کیفیت نظافتی دستگاه سوییپر

سوییپر مکانیکی و چرخش برس سویپردر برخی از مدل ها جهت چرخش با جهت حرکت دستگاه همسو بوده و برس مرکزی با هل دادن، آلاینده ها را به داخل مخزن هدایت می نمایند، ای مدل ها کارآیی چندانی در جمع آوری آلاینده های سبک نداشته و از آنجایی که در این مدل ها مخزن از قسمت پایین پر می شود استفاده از تمامی ظرفیت مخزن ممکن نمی باشد، در حالیکه در مدل هایی که جهت چرخش برس خلاف جهت حرکت دستگاه می باشد، برس مرکزی با بلند کردن آلاینده ها، آنها را به داخل مخزن پرتاب می نماید. از آنجایی که در این مدل ها مخزن از قسمت بالا پر می شود، امکان استفاده از ظرفیت کامل مخزن فراهم می گردد.

 

ویژگی های سوییپر مکانیکی

سوییپر صنعتی و ویژگی های آناز آنجایی که سوییپر های مکانیکی از سیستم برس زنی در جمع آوری آلاینده ها استفاده می نمایند، استهلاک بالایی داشته و نسبت به سویپر های مکشی نیاز بیشتری به تعمیر و نگهداری دارند. این دستگاه ها تنها قادر به جمع آوری آلاینده ها از سطوح کف بوده و نمی توانند سطوح نا همواری مانند پله ها را نظافت نمایند. سویپر های مکانیکی به منظور کنترل گرد و غبار ناشی از سیستم برس زنی، مجهز به سیستم مکش بر روی برس های جانبی بوده و با مکش گرد و غبار، مانع از انتشار آنها در محیط می شوند.

 

سوییپر مکشی

سوییپر مکشی و نظافت سطوحهمانطور که در بالا اشاره شد، سویپر ها با استفاده از برس یا برس های جانبی تمامی انواع آلاینده ها را به قسمت میانی دستگاه هدایت می نمایند. در این مدل از سوییپر ها، آلاینده ها به واسطه مکش ایجاد شده توسط موتور های مکنده به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند.

 



ویژگی های سوییپر های مکشی

سوییپر مکشی و نازل مکشاین دستگاه ها برای مکش مواد نیاز مند موتور های مکنده می باشند از این رو ابعاد بزرگتری نسبت به سویپر های مکانیکی داشته و ایمنی بالایی دارند. این مدل از سویپر ها با جدا شدن سر خرطومی از نازل سوییپر، قابلیت جمع آوری آلاینده ها از سوح ناهموار را دارا می باشند. از آنجایی که قطر خرطومی های بکار رفته در دستگاه های سوییپر محدود می باشد این دستگاه ها توانایی جمع آوری آلاینده هایی با ابعاد بزرگ تر از دهانه خرطومی را ندارند. هر چه جریان هوای ایجاد شده توسط موتور مکنده بالاتر باشد، سرعت عملیات نظافت و کیفیت آن افزایش می یابد. به منظور بهره وری دستگاه جریان هوای ایجاد شده توسط این دستگاه ها باید بیش از ۳۰۰۰ متر مکعب در ساعت باشد.

 

لینک های مفید:

سوییپر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید