کاربرد سوییپر مکانیکی و سوییپر مکشی

کاربرد سوییپر مکانیکی و سوییپر مکشی

سوییپر ها، جاروب های خیابانی هستند که برای نظافت سطوح وسیع و سخت بکار برده شده و در انواع و سایز های متفاوتی تولید می شوند. این تنوع در محصولات می تواند باعث سردرگمی مشتری در هنگام خرید گردد، به ویژه زمانی که فاکتورهای زیادی مد نظر باشند. از این رو بهتر است تا قبل از خرید دستگاه سوییپر، نگاهی اجمالی به انواع آنها، کاربرد و ساختارشان داشته باشیم.

 

سویپر مکانیکی

سوییپر مکانیکی و کاربرد آنساده ترین و عمومی ترین مدل سوییپر، مدل مکانیکی آن می باشد که شامل برس هایی دیسکی در جلو و برس استوانه ایی در وسط است که برای جمع آوری زباله های بزرگ، شن و ماسه و قطعات فلزی به کار برده می شود. این نوع جاروب ها اکثرا فاقد موتور بوده و با فشار و حرکت رو به جلویی که توسط کاربر به آن اعمال می شود، حرکت نموده و زباله ها را جمع آوری می کند. سایز این دستگاه ها کوچک بوده و برای اماکن اداری و فروشگاه ها مناسب تر هستند.

 

سوییپر مکانیکی – مکشی

سوییپر مکانیکی-مکشی در جاروب خیابانینوع دیگری از سوییپر که استفاده بیشتری در اماکن عمومی و شهری مانند خیابان، پارکینگ، فرودگاه، کوچه های پهن و جاده ها دارد، جاروب مکانیکی مکشی است که حاوی موتور بوده و برای جمع آوری زباله های کوچک و گرد و خاک سطحی مناسب است. سوییپر ایتالیایی علاوه بر برس، مجهز به سیستم مکش بر روی برس ها می باشند. در بعضی از انواع سوییپر ها، مانند سوییپر شهری، مخزن جمع آوری زباله به سیستم اسپری آب مجهز می باشد که باعث کنترل گرد و غبار مخزن می گردد. انتخاب نوع سوییپر ارتباط مستقیمی با نوع زباله و مکان نظافتی دارد. به عنوان نمونه در مناطق سردسیر که نیاز به جمع آوری شن، ماسه، سنگ ریزه و گل و لای ناشی از کاهش نظافت در طول فصول سرد می باشد، سوییپر مکانیکی گزینه مناسبی است. همچنین از این دستگاه برای جمع آوری حجم بالای زیاله های سنگین نیز استفاده می شود. سوییپر های مکانیکی و مکشی شامل دهانه ایی با قطر بزرگ و قابلیت تغییر ارتفاع برای جمع آوری انواع زباله مانند برگ و مخروط کاج می باشند.

 

انتخاب سویپر مناسب

سویپر مکشی برای نظافت معابراز آنجایی که برای نظافت خیابان ها و فاضلاب شهری، زباله هایی مانند برگ ها و سنگ ریزه ها و شن و ماسه باید از فاضلاب بیرون کشیده شود،سوییپر های مکشی با سیستم اسپری آب برای کنترل گرد و غبار مخزن، گزینه مناسبی می باشند. در سالهای اخیر استفاده از کف پوش های متخلخل در پیاده را ههای شهری به منظور جلوگیری از آثار مخرب سیلاب های ناشی از بارندگی افزایش چشم گیری داشته است، که برای نظافت و بازیابی تخلخل این کف پوش ها از سوییپر های مکشی استفاده می شود. کاربرد دیگر سویپر های مکشی در فرودگاه ها به ویژه در باند پرواز وخیابان های منتهی به باند پرواز می باشد. به منظور خروج هر شی خارجی و جلوگیری از وارد آمدن هر گونه خسارت به هواپیما ها از این نوع دستگاه ها استفاده می گردد. فارغ از نوع سویپر خریداری شده، نکته مهم، سازگاری دستگاه با محیط نظافت و ویژگی های آن می باشد. به عنوان نمونه، بر خلاف توانایی ویژه ایی که سوییپر مکانیکی برای نظافت شهری و جمع آوری زباله های حجیم و بزرگ دارد، استفاده مداوم از آن برای کف پوش های متخلل و نفوذ پذیر مناسب نمی باشد، زیرا برس های دستگاه قابلیت جمع آوری موثر سنگ ریزه ها و  گل و لای فرو رفته در منافذ را ندارند. بهترین گزینه برای نظافت معابر ناهموار، دستگاه های مکشی می باشند، که با اضافه نمودن نازل کناری، توانایی بالایی برای نظافت کناره های خیابان ها و پیاده راهها خواهند داشت، اما این نکته باید در نظر گرفته شود که قطر نازل های دستگاه های مکشی غیر قابل تغییر است و قابلیت جمع آوری زباله هایی با سایز بیشتر از قطر دهانه نازل را ندارند. در هنگام استفاده از سوییپر های مکشی دریچه تقویت خلا متناوبا در حال کنترل حجم هوای وارده در داخل مخزن و فشار ناشی از آن می باشد. با افزایش خلا در مخزن دستگاه قابلیت جمع آوری زباله های سبکی مانند برگ ها افزایش می یابد. در نهایت برای انجام نظافتی موثر در کوتاه ترین زمان ممکن و کاهش هزینه ها، لازم است که از دستگاه  مناسب و لوازم جانبی متناسب و سازگار با محیط نظافت استفاده نمود.

 

لینک های مفید

جاروب صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید