دستگاه جاروبرقی، راه حل بسیاری از مشکلات نظافتی (۲)

دستگاه جاروبرقی، راه حل بسیاری از مشکلات نظافتی (۲)

مشکلات نظافتی در هر محیط تجاری، صنعتی یا اداری دیده می شود. حل این مشکلات، با استفاده از ابزار نظافتی کارآمد و مناسب محیط یا نوع آلودگی می باشد. جاروبرقی صنعتی یکی از این دستگاه هاست که جمع آوری، بازیابی و مکش آلودگی ها و مواد جامد و مایع را انجام می دهد. دستگاه مکنده صنعتی دارای کاربرد های متعددی است که بعضی از آن ها در مقاله قبل گفته شد. در این مقاله به تعداد دیگری از مشکلات نظافتی که به وسیله مکنده حل می شوند، می پردازیم.

جمع آوری تراشه ها در صنایع آلومینیوم و PVC

جمع آوری تراشه با مکنده صنعتیدر فرآیند کار بر روی آلومینیوم و PVC برای تولید پنجره ها و قاب درب ها، حضور گرد و غبار و تراشه ها امری اجتناب ناپذیر است. عدم مدیریت صحیح این ذرات، سبب کاهش بازدهی فرآیند تولید و حتی خطرات جدی مانند انفجار می شود. احتمال انفجار بر اثر انباشت ذرات ریز آلومینیوم کمتر از ۱۰۰ میکرون وجود دارد. بنابراین جمع آوری پیوسته ذرات آلومینیوم در حین فرآیند تولید و از روی ماشین آلات بخصوص دستگاه CNC ضرورت دارد. این کار با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی ضد انفجار بطور کاملا ایمن انجام می گیرد. این مکنده ها مخصوص جمع آوری تراشه هستند و بازدهی ماشین های تولید را حفظ می کنند.

 

بهبود فرآیند بسته بندی

در فرآیند بسته بندی، مواد دور ریختنی باید بطور مداوم از محل بسته بندی دور شوند. با مکش مداوم ذرات ریز، بازدهی سیستم افزایش می یابد و خطر آلودگی مواد بسته بندی شده به حداقل می رسد. استفاده از مکنده صنعتی دائم کار دارای فیلتر بزرگ، فرآیند ایمن بسته بندی را تضمین می نماید.

 

جمع آوری و حذف آزبست

جمع آوری آزبست با جاروبرقی صنعتیجمع آوری و دفع آزبست طبق قوانین مرتبط با شرکت ها ضروری می باشد. حذف و دفع آزبست شامل جمع آوری آن ها در بسته های ایزوله قبل از انتقال به محل دفع است. خطر انتشار گرد و غبار سمی از آزبست در ساختمان ها جدی و با اهمیت می باشد. این گرد و غبار در اثر فرآیند های مختلف مانند برچیدن دیوار ها، شکافتن و ریگ مال کردن بر روی آزبست ایجاد می شود که هم برای کارگران و هم برای محیط زیست اطراف خطراتی را به دنبال دارد. برای جمع آوری ایمن آزبست استفاده از دستگاه مکنده صنعتی تک فاز یا سه فاز با دو فیلتر استاندارد شامل یک فیلتر اولیه و یک فیلتر ایمنی هپا کاربردی و نتیجه بخش است.

جمع آوری خاک اره

حضور اجتناب ناپذیر خاک اره و گرد و غبار چوب در چوب بری ها، یک خطر جدی به حساب می آید. طبیعت قابل اشتعال گرد و غبار چوب موجب شده تا جلوگیری از انباشته شدن آن ها در محیط دارای اهمیت باشد. بنابراین در صنایع مرتبط با چوب، دستگاه مکنده صنعتی یا جاروبرقی مرکزی به منظور جمع آوری این ذرات بصورت ایمن پیشنهاد می شود. در محیط هایی که گرد و غبار چوب و خاک اره انباشته شده، سطح ایمنی بالاتری نیاز است و باید از مکنده ضد انفجار استفاده گردد. از کاربرد های مکنده ها در این صنایع می توان به نظافت سطح ماشین آلات، تمیز کردن محیط کار و استخراج تراشه ها از تجهیزات اشاره نمود.

حفظ عملکرد ماشین آلات در صنایع فلزی

حذف تراشه فلزی با دستگاه جارو برقی صنعتیدر صنایع فلزکاری، نگهداری از ماشین آلات و تمیز نگه داشتن محیط کار به منظور کاهش زمان توقف کار دستگاه ها و افزایش بهره وری و ایمنی ضرورت دارد. تراشه های فلزی و امولسیون مخصوص دستگاه ها موادی هستند که باید از روی ماشین آلات جمع آوری شوند. برای اینکار دستگاه مکنده صنعتی دارای قابلیت جدا کردن امولسیون و تراشه ها به منظور استفاده مجدد از امولسیون پیشنهاد می شود. صرفه جویی در هزینه های خرید امولسیون و نظافت سریع و آسان به همراه کاهش زمان توقف ماشین آلات از مزایای استفاده از دستگاه مکنده صنعتی در این صنایع هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید