کاربرد های دستگاه مکنده صنعتی در صنایع کشتیرانی

کاربرد های دستگاه مکنده صنعتی در صنایع کشتیرانی

امروزه بنادر، نقش مهمی در جلب سرمایه و رشد اقتصاد کشور ها بر عهده دارند. صنعت کشتیرانی با حمل کالا از یک بندر به بندری در کشوری دیگر، سهم عمده ای در واردات و صادرات ایفا می نماید. در فرآیند ساخت کشتی ها، ضایعات فراوانی ایجاد می شود که می بایست از بین بروند. همچنین تمیز نگه داشتن قسمت های مختلف کشتی در پیشگیری از حوادثی که سلامتی افراد و خدمه را تهدید می نماید، تاثیر بسزایی دارد. بنابراین خدمه کشتی می بایست به خوبی تمامی زباله ها را جمع آوری نموده و محیط را ایمن نگه دارند. در این بین دستگاه های نظافت صنعتی مانند مکنده صنعتی به افزایش سرعت و کیفیت نظافت کمک می نمایند. این دستگاه ها در هر دو بخش نظافت روتین و فرآیند ساخت کشتی سطح ایمنی بالایی را فراهم می آورند.

روش های دستی نظافت کشتی

نظافت دستی عرشه کشتینظافت راهرو ها، کابین ها و عرشه کشتی ها به عهده ی نیروی تدارکات کشتی ها می باشد. این نیروها می بایست زباله ها را به موقع جمع آوری کرده و به نحو مناسب و ایمن از بین ببرند. همچنین تمام راه های دسترسی و محیط های کاری می بایست به خوبی تمیز شده و به منظور عدم اخلال در امر نظافت، تجهیزات و قطعات در محل مناسب خود نگهداری شوند. روش های دستی نظافت زمان بر و دشوار بوده و تنها برای کاربرد های جزئی مانند نظافت های قایق های کوچک قابل استفاده اند.

 

اهمیت استفاده از جاروبرقی صنعتی در نظافت کشتی

نظافت کشتی با جاروبرقی مکنده صنعتی یک دستگاه نظافت صنعتی می باشد که از یک مخزن زباله، پمپ و موتور قدرتمند بهره می برد. مواد و آلاینده ها به طور موثر توسط این دستگاه ها جمع آوری شده و محیط ایمنی در پایان عملیات ایجاد می شود. از مکنده صنعتی می توان برای جمع آوری مواد جامد و مایع در صنایع کشتیرانی استفاده نمود. دشواری بودن دسترسی به بعضی نقاط بخصوص در قسمت های زیرین کشتی موجب شده تا جاروبرقی صنعتی با خرطومی بلند خود امر نظافت را تسهیل بخشد. این دستگاه ها از سیستم فیلتراسیون قدرتمندی بهره برده و ذرات ریز را به خوبی جمع آوری می کنند. افزایش سطح ایمنی افراد و خدمه کشتی دیگر مزیت استفاده از مکنده در کشتی ها می باشد.

 

کاربرد های مختلف مکنده صنعتی در کشتی

جاروبرقی های متعددی با کاربرد های مختلف در صنایع دریایی و کشتیرانی قابل استفاده اند. موتور پر قدرت و سطح فیلتراسیون بالا مشخصه اصلی یک جاروبرقی مناسب برای نگهداری مناسب قایق ها و کشتی ها و بهبود عملکرد کشتی سازی می باشد. در ادامه به دو کاربرد عمده این دستگاه ها در صنایع کشتیرانی پرداخته می شود.

 

جمع آوری ضایعات در حین ساخت قطعات مورد نیاز برای کشتی

ساخت کشتیساخت صفحات آهنی زیر کشتی و قسمت های چوبی آن نیازمند فعالیت های عظیم نجاری، جوش کاری و ماشین کاری می باشد. بازیابی موادی که در حین این فرآیند ها بر روی سطح ریخته می شود نیازمند استفاده از تجهیزات پیشرفته ای می باشد. شرکت های معتبر ارائه دهنده دستگاه های نظافتی، جارو برقی های سه فاز صنعتی و جارو های مرکزی را برای این کار فراهم نموده اند. این جاروبرقی ها از قدرت مکش بالایی برخوردار بوده و سرعت نظافت را به حداقل می رسانند. در انتهای عملیات نیز بوسیله جارو برقی های صنعتی می توان سطح قایق را برای استفاده از آن کاملا تمیز و عاری از مواد و زباله ها نمود. بعلاوه افزایش استفاده از موادی چون فایبرگلاس تقویت شده با وزن کم و استحکام بالا برای بدنه کشتی موجب شده تا این محیط ها جهت مکش فیبر های شیشه ای که در طول فرآیند پراکنده می شوند، نیازمند جارو برقی ها باشند.

 

نظافت کشتی

نظافت کشتی با مکنده صنعتیبرای نظافت کشتی و جمع آوری مواد از بخش های مختلف و بخصوص با دسترسی دشوار، مکنده های صنعتی کاربرد ویژه ای دارند. به دلیل اینکه در کشتی ها، دسترسی به جریان برق در تمامی بخش ها ممکن نیست، مکنده هواکار گزینه ایده آلی جهت نظافت کشتی ها می باشد. این مکنده ها اکثرا توانایی کار مداوم داشته و نیازی به جریان برق ندارند. استفاده معمول مکنده های هواکار در نظافت کلی کشتی ها، مکش گرد و غبار ها و زباله هایی است که می توانند موجب خرابی کشتی شوند و نظافت تانک های آب و سوخت می باشد. البته برای محیط های انفجاری خطرناک، یعنی بخش هایی که با سوخت سر و کار دارند، می بایست از مکنده های ضد انفجار استفاده شود.

 

لینک های مفید:
مکنده ضد انفجار : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید