استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع نساجی

استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع نساجی

صنایع نساجی از جمله صنایعی هستند که از زمان های گذشته تا کنون فعال بوده و قسمت اعظم نیاز های جامعه بشری را برطرف نموده اند. البته کارگران و پرسنل زحمت کش شاغل در این صنایع، به علت وجود گرد و غبار پنبه همواره در معرض خطر قرار داشته و دچار مشکلات تنفسی می شوند. علاوه بر مشکلات تنفسی، این غبارات به خاطر ماهیتی که دارند، آتش زا بوده و حذف آنها از محیط به منظور جلوگیری از آتش سوزی ضروری می باشد. از این رو بزرگترین چالش صاحبان این صنایع، علاوه بر نظافت محیط کار، تامین سلامت کارکنان و حفظ استاندارد های بهداشتی می باشد. کارخانه های تولید کننده دستگاه های مکانیزه نظافتی با تولید انواع  متفاوتی از جاروبرقی صنعتی یا مکنده صنعتی، علاوه بر تسهیل در امر نظافت صنایع موجب بهبود سطوح بهداشتی صنایع شده و با حذف عوامل بیماری زا در محیط، تا حدود زیادی سلامت کارکنان و پرسنل این صنایع را تامین می کنند.

 

ماهیت آلاینده های صنعت نساجی

جاروبرقی صنعتی و کاربرد آن در صنعت نساجیجاروبرقی ها یا مکنده های صنعتی در انواع گوناگونی تولید می شوند. توجه به ماهیت ذرات آلاینده تاثیر به سزایی در انتخاب نوع جاروبرقی دارد. اصلی ترین آلاینده در صنایع نساجی گرد و غبار پنبه، پرز ها و نخ های ریز و سبکی می باشند که علاوه بر معلق بودن در هوا با نشست بر روی دستگاه ها و محصولات می توانند موجب کاهش کارایی دستگاه ها و کاهش کیفیت محصولات شوند. از این رو جمع آوری مستمر و پیوسته آنها علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه ها و ارتقا کیفیت محصولات، باعث ارتقا کیفیت بهداشتی و تامین سلامت کارکنان نیز می شود.

 

اساس کارکرد جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و استفاده از آن در صنایع نساجی به طور کلی اساس کارکرد  همه انواع جارو برقی ها مشابه یکدیگر می باشد، همه جاروبرقی  شامل پمپ های مکنده پر قدرتی هستند که توسط موتور فعال شده و با مکش هوا باعث ایجاد خلا در مخزن جاروبرقی می شوند. وجود اختلاف فشار در مخزن جاروبرقی و فضای بیرونی منجر به ورود سریع هوا از دهانه ورودی به داخل مخزن می شود. ورود سریع هوا به داخل مخزن  باعث انتقال آلاینده ها به داخل مخزن و نظافت سطوح می گردد. سیستم فیلتراسیون بکار رفته در جاروبرقی ها با جذب و به دام انداختن ذرات گرد و غبار، هوای پاک و عاری از آلودگی را از خود عبور داده و در محیط انتشار می دهد.

 

ویژگی اصلی جارو برقی صنعتی بکار رفته در صنایع نساجی

مکنده صنعتی و کاربرد جارو در صنعت نساجینخ ها و پرزها اساسی ترین آلودگی در صنایع نساجی می باشند، این آلاینده ها بسار سبک بوده و به واسطه ابعادی که دارند می توانند در برخورد به فیلتر ها به سطح فیلتر چسبیده و مانع از عبور هوا و اختلال در سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی شوند. از این رو به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، شرکت های سازنده مکنده های صنعتی با ایجاد تغیییراتی در سیستم های مکنده باعث ارتقا کارآیی آنها شده اند. در این مدل از دستگاه های جاروبرقی آلمانی یا ایتالیایی به جای فیلتر های کارتریجی و ستاره ایی از فیلتر های کیسه ایی می شود، و بر خلاف جاروبرقی های معمولی که موتور و پمپ درقسمت بالا قرار دارد، در این مدل از جاروبرقی ها پمپ و موتور در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته و جهت جریان مکش با جهت جاذبه همسو شده و مانع از ایجاد اختلال در سیستم فیلتراسون می شود.

 

ویژگی های دیگر مکنده های بکار رفته در صنایع نساجی

جارو برقی صنعتی و نظافت صنایع نساجیدر جاروبرقی های صنایع نساجی از موتورهای توربینی استفاده می شود که به خاطر عدم استفاده از ذغال در ساختارشان، دایم کار بوده و توانایی کار پیوسته و بدون توقف دارند. از آنجایی که آلاینده های این صنایع معمولا سبک و حجیم هستند، ظرفیت مخازن این مدل از جاروبرقی ها بالا بوده و به خاطر سطح صدای پایینی که دارند، هیچ گونه مزاحمتی برای پرسنل و کارکنان ایجاد نمی کنند.

 

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید