کاربرد های مکنده صنعتی در صنایع غذایی

کاربرد های مکنده صنعتی در صنایع غذایی

بخش های مختلف در صنایع غذایی، بدلیل انجام فعالیت های ویژه در حین تولید و انتقال مواد نیازمند امور نظافتی می باشند. با توجه به حساسیت های بهداشتی موجود در این صنایع، از ابزاری می بایست استفاده شود که سطح ایمنی را افزایش دهد. جارو برقی صنعتی در مدل های مختلف، راهکار مناسبی جهت این امر بوده بطوریکه ایمنی و بهداشت را تضمین می نمایند. این دستگاه، با افزایش چشم گیر سرعت نظافت، زمان عملیات را کاهش داده و تعداد نیروهای خدماتی را به حداقل می رساند.

 

اهمیت استفاده از مکنده صنعتی در صنایع غذایی

نظافت محیط های با دسترسی دشوار بوسیله جاروبرقییکی از مهم ترین موضوعات در صنایع غذایی، کنترل آلاینده های مواد غذایی می باشد. این آلاینده ها که شامل خطرات میکروبی و شیمیایی می شوند، در فرآیند تولید و نگهدرای مواد پودری مانند شکر، طعم دهنده ها، قهوه و کاکائو از اهمیت ویژه تری برخوردار است. جارو های دستی و حتی کمپرسور هوا برای جمع نمودن این آلاینده ها، توانایی حذف گرد و غبار را نداشته و تنها آن را جابجا می نمایند. همچنین عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی توسط این بخش های تولید، موجب ضرر اقتصادی افراد شده و حتی می تواند به وجهه آن برند تجاری آسیب جدی وارد نماید. برای جلوگیری از انفجار ناشی از گرد و غبار قابل اشتعال در صنایع غذایی نیز، مدل هایی خاصی از جاروبرقی های صنعتی بکار می آیند.

 

کاربرد جاروبرقی در صنایع غذایی مختلف

جاروبرقی صنعتیجاروبرقی های صنعتی دارای کاربرد های وسیعی در صنایع غذایی می باشند. محیط های صنعتی مرتبط با مواد آردی مانند کارخانه های تولید خوراک، ماکارونی یا تولید کننده نان صنعتی، مراکز تولید کننده مواد غذایی منجمد خشک مانند شیر و مواد پودری، شیرینی جات، گوشت و لبنیات می بایست برای بهبود ایمنی خود دارای سیستم های مکش و جمع آوری مواد باشند. مکنده های صنعتی مناسب برای صنایع غذایی بهتر است از برند های معتبر دنیا و با مشخصاتی چون بدنه استیل، سیستم فیلتراسیون قوی، بهره مندی از گواهینامه های معتبر ضد انفجاری در محیط های خطرناک و تجهیزات خاصی چون خرطومی تایید شده باشد. مکان هایی با دسترسی دشوار که معمولا برای تجمع و رشد آلودگی ها مناسب هستند نیز به سهولت توسط جاروبرقی صنعتی نظافت می گردد.

 

صنایع تولید کننده مواد پودری

جمع آوری ضایعات در صنایع غذایی با جارو برقیگرد و غبار انفجاری ناشی از موادی چون شکر و آرد، با تجمع در یک محیط، می تواند موجب ایجاد انفجار شود. بنابراین با ایجاد یک جرقه در انبار های آرد، انفجار و آتش سوزی رخ می دهد. مکنده های ضد انفجار با بهره مندی از گواهینامه ATEX قادرند خطر انفجار را به حداقل رسانده و محیط ایمنی را فراهم آورند.

 

صنایع تولید کننده نان و ماکارونی، بیسکوییت و شیرینی

صنایعی که مواد غذایی چون نان، ماکارونی، بیسکویت و شیرینی را تولید می نمایند، به چند دلیل از جارو برقی صنعتی استفاده می کنند. تمیز نگه داشتن فر ها، اطیمنان یافتن از بهداشتی بودن خط تولید و حفظ تمیزی محیط کارخانه از جمله این دلایل می باشد. از بین بردن آلودگی های درون فر مانند تکه های سوخته شده، آرد و ضایعات دیگر، از آلودگی محصولات جلوگیری می نماید. جارو برقی صنعتی مجهز به فیلتر مناسب و حتی تجهیزات جانبی خاص برای جمع آوری مواد داغ در این محیط ها کاربردی می باشند. محل تولید نان نیز ممکن است بدلیل وجود گرد و غبار انفجاری، نیازمند مکنده ضد انفجار باشد.
جمع آوری مواد در نوار نقاله تولید شیرینی بوسیله جاروبرقی مرکزیدر خط تولید چنین صنایعی، استفاده روزانه از جاروبرقی می تواند در وقت و هزینه های افراد صرفه جویی نماید. این دستگاه ها آلودگی ها را از بین برده و با کاهش هزینه های نظافتی، از خرابی دستگاه ها جلوگیری می نمایند. برای جمع آوری ضایعات در خط تولید های بزرگ، استفاده از یک جاروبرقی مرکزی یک راه حل مناسب می باشد. بعلاوه در مرحله بسته بندی این مواد غذایی، دستگاه برش ضایعاتی را ایجاد می نماید که بوسیله مکنده های مخصوصی قابل جمع آوری هستند. در مجموع بهبود کیفیت محصولات، کاهش تجمع گرد و غبار منجر به انفجار و ایجاد محیط ایمن و سالم از مزایای استفاده از مکنده ها در این صنایع می باشد.

 

تولید قهوه و چایی

در بخش های صنعتی تولید کننده قهوه و چایی، مکنده های مرکزی و جارو برقی های انتقال پنوماتیک مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها، از احتمال آسیب به محصولات در حین فرآیند تولید اجتناب نموده و قادر به بازیابی مواد پودری ریخته شده بر روی زمین و نوار نقاله و بازگشت آن ها به چرخه تولید می باشد. در نتیجه با حفظ بهداشت محیط، از هدر رفت مواد جلوگیری نموده و از نظر اقتصادی موجب سودآوری و کاهش هزینه ها می گردد.

 

صنایع گوشت و طیور

کاربرد مکنده در صنایع گوشت و طیوردر پایان فرآیند های مربوط به صنایع گوشت، تمیز نمودن سطح زمین و تجهیزات می بایست بطور منظم و دقیق انجام شود. استفاده از یک ابزار مناسب برای برطرف نمودن عمیق آلودگی ها مطابق با اصول بهداشتی، امکان کار در یک محیط سالم و تمیز را فراهم ساخته و در وقت افراد جلوگیری می نماید. جاروبرقی صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات نظافتی در صنایع گوشت می باشد که مایعات و ضایعات کشتارگاه را جمع آوری نموده و در مدل هایی قادر به جدا نمودن مایع و از جامد می باشد. جمع آوری همزمان مواد جامد و مایع و استفاده از تنها یک دستگاه، از مزیت های این جارو برقی می باشد.

 

لینک های مفید:
جاروبرقی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید