استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی در سالن فرودگاه

استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی در سالن فرودگاه

ازدحام جمعیت، تردد بالای افراد و سایر عوامل محیطی در فرودگاه ها حجم بالایی از آلودگی را در سطح زمین به وجود می آورد. لذا نظافت و شستشوی سطوح کف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سبب ارتقا سطح بهداشت در این بخش ها می شود. از سوی دیگر پاکیزگی سالن فرودگاه سلامت مسافران را تضمین نموده و بر زیبایی محیط می افزاید و همواره محیطی پاکیزه آرامش بخش می باشد، بدین منظور موجبات آرامش افراد نیز فراهم می شود. انجام نظافت به شیوه های سنتی در این محیط ها به دلایل متفاوتی همچون وسعت فضا، حجم بالای تردد افراد و بالا بودن میزان آلودگی ها امری دشوار و زمان بر می باشد و سبب بروز مشکلات بسیاری از جمله اختلال در روند عبور و مرور افراد می شود. برگزیدن شیوه مناسب جهت نظافت و شستشوی سطوح کف در سالن فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شیوه های نظافتی مکانیزه و مدرن مناسب ترین گزینه می باشد. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافتی مکانیزه می باشد که مشکلات شیوه های سنتی نظافتی را مرتفع نموده و شستشوی سطوح کف در فضاهای وسیع همچون سالن های فرودگاه را در زمان کوتاهی با کیفیت بالا به انجام می رساند.

عملکرد اسکرابر یا زمین شوی صنعتی

اسکرابرهمانطور که گفته شد عملیات شستشوی سطوح کف با استفاده از اسکرابر به نحو موثری به انجام می رسد. این دستگاه ها توان بالایی در حذف لکه های سخت روغنی، گرد و غبار و سایر انواع آلودگی ها دارند. بخش های اصلی اسکرابر شامل برس های دیسکی شکل، مخزن آب تمیز و کثیف، پمپ مکنده و تی می باشد که عملکرد یکپارچه این قسمت ها، سطحی براق و به دور از هر گونه آلودگی را به ارمغان می آورد. دستگاه زمین شوی صنعتی با یکبار عبور از سطح آلودگی ها را از بین برده به همین دلیل توان بالایی در شستشوی سطوح کف دارند. عملکرد اسکرابرها بدین گونه است که ابتدا آب از مخزن آب تمیز بر روی برس های دیسکی شکل پاشش می شود و حرکت دورانی برس ها بر سطوح کف تمامی آلودگی ها را سطح مقطع مورد نظر جدا می نماید و سپس تی دستگاه آب آلوده باقی مانده بر سطح را جمع آوری نموده و پمپ مکنده این آب آلوده را به درون مخزن آب کثیف انتقال می دهد. دستگاه های زمین شوی صنعتی به دو شیوه قرار گرفتن کاربر بر روی صندلی دستگاه و یا به صورت دستی توسط کاربر هدایت می شوند.

زمین شوی دستی

اسکرابر صنعتیجهت نظافت فضاهای با وسعت کم همچون راهروها، فاصله میان صندلی های سالن انتظار و سایر بخش های فرودگاه که دارای وسعت کمی می باشند از انواع دستی کف شوی صنعتی به دلیل برخورداری از ابعاد کوچکتر استفاده می شود. این دستگاه های کف شوی دستی با قرار گیری یک نفر کاربر در بخش پستی دستی هدایت می شوند و عملیات شستشوی سطوح کف در سالن های فرودگاه را به انجام می رسانند. خشک شدن زمین بلافاصله پس از انجام عملیات شستشو از خطرات ناشی از سر بودن زمین جلوگیری به عمل می آورد. ایمنی بالای دستگاه در حین انجام عملیات شستشوی و نظافت کف در سالن فرودگاه هیچگونه اختلالی در روند عبور و مرور افراد در این محیط ها به وجود نمی آورد.

 

زمین شوی خودرویی

دستگاه اسکرابردستگاه کف شوی خودرویی دارای ابعاد بزرگتری نسبت به دستی بوده و با قرار گیری کاربر بر روی صندلی تعبیه شده بر روی دستگاه هدایت می شود. این دستگاه مناسب نظافت فضاهای وسیع تر می باشد و به دلیل برخورداری از پهنای شستشوی بالا عملیات نظافت سالن وسیع انتظار را در مدت زمان بسیار کوتاهی به انجام می رساند. این تجهیزات از نظر ویژگی های عملیاتی تفاوت چشم گیری با یکدیگر نداشته و تنها تفاوت آنها در پهنای شستوی و ابعاد آنها می باشد. این دستگاه به دلیل سهولت در کاربرد و عدم ایجاد خستگی بسیار کاربر پسند بوده و به همین دلیل عملیات نظافت با استفاده از این دستگاه به صورت منظم تری به انجام خواهد رسید.

 

صرفه اقتصادی استفاده از اسکرابر

اسکرابر صنعتیدستگاه های زمین شوی صنعتی عملیات نظافت را با حداقل نیروی انسانی به انجام می رسانند به همین دلیل سبب کاهش چشم گیر هزینه دستمزد نیروی انسانی شده اند. انجام عملیات شستشوی سطوح کف با حداقل مصرف آب، برق و مواد شوینده از دیگر مزایای دستگاه های کفشور صنعتی می باشد که سبب کاهش قابل ملاحظه هزینه ها شده است. سرمایه گذاری اولیه و خرید این تجهیزات سبب ایجاد صرفه اقتصادی چشم گیری در فرودگاه ها می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید