استفاده از جاروبرقی صنعتی برای نظافت انبار ها و قفسه ها

استفاده از جاروبرقی صنعتی برای نظافت انبار ها و قفسه ها

فضای انبار ها معمولا به منظور افزایش فضا و در نتیجه گنجایش بیشتر به صورت قفسه بندی می باشد. قفسه ها نیز همانند تمامی تجهیزات در معرض انواع آلودگی ها به ویژه ذرات معلق و گرد و غبار قرار دارند. مسلما استفاده از شیوه های متداول و سنتی نظافت با انتشار حجم بالایی از ذات ریز گرد و غبار همراه است. یکی از دستگاه های مکانیزه و صنعتی در نظافت، ‌جاروبرقی صنعتی می باشد. دستگاه های جاروبرقی صنعتی به واسطه استفاده از سامانه های مکانیزه نقش بسزایی در جمع آوری و حذف آلاینده ها ایفا می نمایند. از جمله بزرگ ترین مزایای استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی،‌ عدم انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط می باشد. همین ویژگی کلیدی سبب شده تا این دستگاه ها نقش بسزایی در نظافت فضای انبار ها و قفسه ها داشته باشند.

 

اهمیت نظافت قفسه های انبار ها

جاروبرقی صنعتیانبار ها فضا های کوچک و بزرگی می باشند که وظیفه نگهداری از مواد اولیه و محصولات را بر عهده دارند. مسلما شرایط نگهداری مواد اولیه و محصولات تولیدی تاثیر بسزایی در کیفیت محصول نهایی داشته و در نتیجه می تواند درصد بهره وری و سود آوری کسب و کار تغییر دهد. نشست گرد و غبار بر رو ی قفسه ها مواد و محصولات ذخیره شده در این فضا ها را در معرض مستقیم آلاینده ها قرار می دهد. از این رو نظافت و حذف آلاینده های انباشته در این فضا ها تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت محصولات و مواد اولیه دارد. یکی از شیوه های متداول برای جمع آوری و حذف آلاینده ها در فضای انبار ها،‌ استفاده از شیوه های سنتی و دستی چون جاروکشی می باشد. اما چالش اصلی دراستفاده از این شیوه،‌ انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضای پیرامون می باشد. این امر نه تنها کیفیت هوای محیط را به شدت کاهش می دهد بلکه قادر به حذف موثر ذرات گردو غبار نبوده و موجب تعلیق حجم بالایی از آنها در محیط می شود.


شیوه مناسب برای نظافت قفسه ها

یکی از بهترین گزینه ها برای نظافت قفسه ها و به طور کلی سطوح ناهموار موجود در فضای انبار ها، استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی نظافت می باشد. از جمله کاربردی ترین دستگاه های مکانیزه ای که برای استفاده در فضا هایی چون انبار مناسب می باشد،‌می تواند به جاروبرقی صنعتی اشاره نمود.


ویژگی های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیساز و کار دستگاه جاروبرقی صنعتی همانند دستگاه های مکنده خانگی می باشد، با این تفاوت که دستگاه های مکنده صنعتی برای کار های سنگین نظافتی طراحی شده اند. مکنده های صنعتی به منظور تطابق با شرایط سخت کاری دارای ویژگی های خاصی هستند. به عنوان نمونه دستگاه های مکنده صنعتی در مقایسه با نمونه های خانگی مجهز به موتور های قدرتمند تری می باشند. در اغلب دستگاه های مکنده صنعتی از موتور های توربینی استفاده می شود تا دستگاه بتواند بدون وقفه و به صورت کاملا پیوسته عملیات نظافت را انجام دهد. علاوه بر این پمپ به کار رفته در نمونه های صنعتی از نوع ساید چنل می باشد که در مقایسه با نمونه هی سانتریفوژالی که در نمونه های خانگی به کار می رود، خلا بیشتری ایجاد می کند. همین امر مومجب افزایش قدرت و سرعت مکش جاروبرقی صنعتی در مقایسه با نمونه های خانگی می گردد.


مزایای استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی

از آنجایی که دستگاه های جاروی صنعتی با ایجاد خلا در داخل مخزن دستگاه موجب مکش آلاینده ها و در نتیجه حذف آنها از محیط می شوند،‌ مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط می شوند. استفاده از سیستم های فیلتراسیون کارآمد در این دستگاه ها،‌ با ممانعت از خروج و بازنشر ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون، نقش بسزایی در حفظ و بهبود کیفیت هوای محیط ایفا می نماید. استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه در این دستگاه ها، ‌زمان لازم برای جمع آوری و حذف آلاینده ها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دد. علاوه بر این کاهش در تعداد نیروی لازم برای انجام نظافت نیز ای دیگر مزایای استفاده از سامانه های مکانیزه ای چون دستگاه جاروبرقی صنعتی می باشد که موجب افزایش بهره وری و سود آوری کسب و کار می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید