امور تعمیر و نگهداری و عیب یابی دستگاه جاروبرقی صنعتی

امور تعمیر و نگهداری و عیب یابی دستگاه جاروبرقی صنعتی

دستگاه جارو برقی صنعتی ، یکی از انواع دستگاه های نظافتی است که بیشتر در محیط های صنعتی و به منظور مکش مواد و ذرات جامد یا جامد و مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به مانند هر دستگاه دیگری به مراقبت و بازبینی مستمر نیاز دارد تا عملکرد صحیح، ایمن و کم هزینه ای داشته باشد. بازبینی روزانه و ماهانه و سالیانه بخش های مختلف جاروبرقی همراه با عیب یابی صحیح دستگاه می تواند طول عمر آنرا افزایش دهد.

عملکرد جاروبرقی صنعتی

تکاننده فیلتر جاروبرقی جارو برقی صنعتی دارای یک مخزن نسبتا حجیم می باشد که درون آن توسط یک پمپ قدرتمند خلا نسبی ایجاد شده است. این خلا ایجاد شده، باعث می شود تا مواد و ذرات به داخل مخزن مکش شوند. مدل های متنوعی از این دستگاه طراحی و تولید می گردد که اغلب در کاربرد، پمپ و موتور متفاوت هستند. مثلا رده ای از این دستگاه ها دارای موتور های دائم کار برای عملکرد پیوسته و مداوم و یا بعضی مدل ها دارای خاصیت ضد انفجاری هستند. فیلتر یکی از بخش های مهم این جاروبرقی هاست که در انواع مختلف کارتریجی، ستاره ای و یا کیسه ای وجود دارد.

 

اقدامات احتیاطی

یک سری اقدامات مهم و ضروری وجود دارد که انجام آن ها برای محافظت دستگاه و حتی کاربر ضرورت پیدا می کند. این اقدامات در حین کار با دستگاه یا قبل از انجام امور تعمیر و نگهداری باید انجام گیرند. عملیات تعمیر و نگهداری باید بعد از جدا کردن دستگاه از پریز برق باشد. جاروبرقی صنعتی بجز در مدل های مخصوص نباید برای جمع آوری مواد و ذرات سمی، اشتعال زا و انفجاری استفاده شود. ذرات ساینده تنها در صورتی قابل جمع آوری هستند که مخزن دستگاه با این مواد سازگار باشد. نصب صحیح فیلتر مکنده و استفاده از فیلتر متناسب با مواد جمع آوری شده از دیگر موارد و اقدامات احتیاطی کار با جارو برقی صنعتی می باشد.

 

شرایط نگهداری جارو برقی صنعتی

نگهداری جاروبرقی صنعتیبه منظور اطمینان از عملکرد صحیح جارو برقی صنعتی، می بایست آنرا در شرایط آب و هوایی مناسب و به دور از برف و باران مورد استفاده قرار داد. محیط کار دستگاه باید دارای دمایی بین ۵ تا حدود ۴۰ درجه و رطوبت کم تر از ۷۰ درصد باشد. محیط نگهداری دستگاه بعد از پایان عملیات نظافت نیز بایستی سرپوشیده، خشک و دارای دمای حدود ۵ تا ۴۰ درجه باشد. همچنین پوشاندن دستگاه با نایلون می تواند از تجمع گرد و غبار جلوگیری کند.

 

امور نگهداری از جارو برقی صنعتی

تعویض فیلتر جاروبرقی صنعتینگهداری از فیلتر جارو برقی صنعتی یکی از بخش های مهم برنامه نگهداری از این دستگاه می باشد. فیلتر جاروبرقی بعد از مدتی استفاده، دچار گرفتگی شده و بایستی نظافت و شستشوی یا تعویض شود. تعویض فیلتر باید با استفاده از دستکش و بصورت ایمن انجام شود. در صورتی که با شستن فیلتر مشکل گرفتگی حل شود، می توان از آن مجددا استفاده کرد. همچنین در مدل هایی از جاروبرقی صنعتی سیستم تکاننده دستی یا خودکار فیلتر تعبیه شده تا عملکرد دستگاه مختل نشود و بعلاوه عملکرد فیلتر در بهترین وضعیت ممکن باشد. هرگز نباید از دستگاهی که فیلتر آن مسدود شده، استفاده کرد. تعویض فیلتر باید بطور دقیق و بر طبق دستورالعمل دفترچه راهنمای دستگاه انجام گیرد. بررسی آسیب های فیزیکی فیلتر و صحیح نصب شدن فیلتر بر روی دستگاه، خرابی بخش های الکتریکی مانند کلید ها و کابل، اطمینان از اتصال محکم پیچ ها، تخلیه مخزن بعد از پر شدن سه چهارم حجم مخزن، بررسی سال بودن خرطومی و دیگر اتصالات از دیگر امور مهم در جهت نگهداری از جاروی صنعتی هستند.

 

عیب یابی جارو برقی صنعتی

تخلیه مخزن جاروبرقیاتفاقی که در حین کار با دستگاه یا قبل از شروع فرآیند نظافت رخ می دهد، ممکن است در عملکرد جاروبرقی اخلال ایجاد کند. آگاهی از این مشکلات و راه حل های آن ها می تواند در جلوگیری از آسیب های بیشتر و یا بکارگیری صحیح دستگاه موثر باشد. مثلا روشن نشدن دستگاه می تواند به علت وصل نبودن سیستم برق، سوختن فیوز و یا حتی اشکال در ذغال موتور باشد. اگر آلودگی ها از دستگاه نشت می کند، احتمال سوراخ شدن خرطومی مکش، فیلتر یا سازگار نبودن فیلتر با نوع مواد مکش شده وجود دارد. همچنین امکان دارد کارایی جاروبرقی مثل قبل نباشد و انتظارات کاربر را برآورده نکند. در این وضعیت، احتمال دارد خرطومی مکش سوراخ یا مسدود شده باشد. پر بودن مخزن، مسدود شدن فیلتر، خراب شدن مهر و موم ها و شل بودن محفظه فیلتر از دیگر عوامل احتمالی این اتفاق است که باید بطور دقیق بررسی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید