دستگاه بخارشو چه کاربردی دارد؟

دستگاه بخارشو چه کاربردی دارد؟

بخارشوی یک دستگاه شیشه شور است که امروزه به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بخارشو با ایجاد بخار تا دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد علاوه بر شستشوی انواع سطوح قابلیت ضدعفونی کردن نیز دارد. به همین دلیل است که از آن در محیط های خانگی و حتی صنعتی برای شستشوی سطوح مختلف استفاده می شود. بخارشو دارای ابعاد مختلف خانگی و صنعتی است که با توجه به حجم کاری انتخاب می گردد. از بخارشو صنعتی در حوزه های مختلف نظافتی استفاده می شود که در ادامه شرح داده شده است.

بخارشوی چه کاربرد هایی دارد؟

استفاده از بخارشوی در محیط های نسبتا کوچک خانگی، هتلی، رستورانی و حتی کارواش ها بسیار رایج می باشد. در اینجا به نمونه هایی از کاربرد بخارشو صنعتی و حرفه ای اشاره می شود.

 

شستشوی سطوح شیشه با بخارشوی صنعتی
شستشوی سطوح شیشه با بخارشوی صنعتی

۱- نظافت گاز و فر با بخارشوی

شستشوی اجاق گاز و پاک کردن چربی ها و غذاهای سوخته، یکی از سخت ترین کارهای نظافتی می باشد که با هر وسیله ای قابل انجام نیست. اسپری های تمیز کننده قوی اغلب سمی هستند و بوی ناخوشایندی را در فضای آشپزخانه ها پخش می کنند. اما در صورت استفاده از بخارشوی بدون مصرف هیچ گونه مواد شیمیایی و ایجاد بوی نامناسب، به راحتی آلودگی ها پاک می شوند. برای آلودگی های موجود در کناره ها می توان از برس نیز استفاده نمود، با توجه به سطح می توان از برس سیمی نیز استفاده نمود. استفاده از بخارشو برای نظافت باربیکیو نیز بسیار عمل نظافت آن را آسان نموده است.

۲- پاک کردن شیشه و پنجره

برای نظافت پنجره ها و شیشه ها اگر از دستمال و شیشه پاک کن استفاده شود، مایع شوینده از روی شیشه به پایین می ریزد، که باعث می شود به حداکثر کارایی دست پیدا نکند. استفاده از بخارشوی علاوه بر جدا نمودن آلودگی ها از سطح، هیچ گونه لکی بر روی شیشه باقی نمی گذارد. بهتر است قبل از شروع به کار حوله ای در پایین پنجره قرار گیرد، تا رطوبت های احتمالی را به خود جذب نماید.

۳- شستشوی سطوح سنگ، سرامیک و کاشی با بخارشو

استفاده از بخارشوی برای نظافت کاشی آشپزخانه، کف و دیواره های حمام و دستشویی بسیار مناسب است. بخارشوی می تواند تمامی باکتری ها را نابوده کرده و محیطی کاملا بهداشتی بدون استفاده از مواد شیمیایی ایجاد نماید. سری های مخصوصی در بخارشور ها وجود دارد که بدون پد بوده و برای نظافت سطوح سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

۴- شستن شیر آب

شیر آب معمولا ابه دلیل مجاور بودن با آب و محیط مرطوب دچار جرم و رسوب می شود. برای از بین بردن جرم و رسوب سطح شیر آب نباید از تجهیزات زبر و یا تیز استفاده نمود زیرا باعث ایجاد خط و خش به سطح شیر می شود. یک روش مناسب برای شستشوی سطح شیر آب و از بین بردن جرم و رسوبات آن، استفاده از دستگاه بخارشور می باشد.

۵- شستشوی مبل و صندلی

روش معمول برای شستشوی مبلمان و صندلی ها، استفاده از فوم یا شامپوی مخصوص است که معمولا در سطح نفوذ می کند. استفاده از بخارشوی به جای شامپو فرش باعث می شود آلودگی ها در عمق نفوذ نکنند و به خوبی با حرارت بالا از بین بروند. بدین گونه هر نوع آلودگی یا بو به طور کامل از بین می رود.

۶- تمیز کردن یخچال و فریزر

برای باز کردن یخ فریزر به جای استفاده از کارد و وسایل آشپزخانه بهتر است از بخارشوی استفاده شود. گرمای بخارشوی علاوه بر ذوب نمودن یخ، باعث ضد عفونی کردن فریزر دیز می گردد، بنابراین نیازی به هیچ نوع ماده شوینده وجود ندارد.

ضدعفونی سطوح با دستگاه بخاشوی صنعتی
ضدعفونی سطوح با دستگاه بخارشو صنعتی

۷- شستشوی پرده با بخارشو

شستشو و اتو کردن پرده یک کار بسیار سخت است. به همین دلیل بیشتر افردا کار شستشوی پرده را به خشک شویی می سپارند. اما با استفاده از دستگاه بخارشوی می توان به راحتی پرده را بدون جدا کردن از پنجره شستشو نمود و در عین حال تمام چین و چروک های اضافی آن را صاف کرد.

۸- کندن کاغذ دیواری

کندن کاغذ دیوار یک کار بسیار سخت است که به راحتی با هر ابزاری امکان پذیر نیست. می توان با استفاده از بخارشوی به راحتی این عمل را انجام داد. بخارشور ببا سرعت بالا توانایی شل کردن چسب های کاغذ دیواری و جدا کردن آن از دیوار را دارد.

۹- ضدعفونی کردن اسباب بازی

اسباب بازی ها معمولا آلودگی زیادی دارند و کودکان در تماس با آن ها ممکن است دچار بیماری شوند. شستشوی اسباب بازی ها با آب و مواد شوینده علاوه بر این که ممکن است باعث آسیب رساندن به آن ها شود، همچنین ممکن است به طور کامل میکروب ها از بین نروند. دستگاه بخار شوی با از بین بردن آلودگی ها و ضدعفونی کردن اسباب بازی ها می تواند از بیماری های ویروسی کودکان که از طریق لمس اسباب بازی ها شیوع پیدا میکند، جلوگیری نماید.

۱۰- کاربرد بخارشو برای صندلی داخل ماشین

نظافت و شستشوی صندلی ماشین کاری بسیار سخت است زیرا باید ابتدا صندلی ماشین خارج شود تا بتوان آن را شستشو نمود. یا نهایتا میتوان روکش صندلی ها را جدا کرد و شستشو داد. اما با استفاده از بخار شو نیازی به بیرون آوردن صندلی ها و یا جدا کردن روکش ها نیست، و به راحتی می توان آلودگی های سطح را به صورت عمیق از بین برد. از طرفی این عمل باعث از بین رفتن بوی خودرو نیز می شود. معمولا در کارواش ها از بخارشو برای شستشوی سطوح داخلی خودرو و صفرشویی استفاده می شود.

۱۱- ضدعفونی کردن سطح زباله

به دلیل قدرت بالای شستشو و به خصوص ضدعفونی کنندگی این دستگاه ها، از آن می توان برای میکروب زدایی سطوح مختلف استفاده نمود. سطل زباله محل انباشت حجم بالایی آلودگی و میکروب می باشد که با هر روشی به خوبی ضد عفونی نمی شود. بدین منظور می توان از دستگاه بخارشور استفاده نمود که با بخار در حدود ۱۴۰ درجه سانتیگراد توانایی میکروب زدایی و جلوگیری از انتشار آلودگی و بوی نامطبوع را دارد.

لینک های مفید:

بخارشوی صنعتی : فهرستی از محصولات

7 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه بخارشو چه کاربردی دارد؟»

  1. من برای کارگاهم نیاز به یک واترجت معمولی دارم لطف می کنید راهنمایی کنید و لیست قیمت هاتون رو برام بفرستید

  2. برای دریافت راهنمایی خرید دستگاه و قیمت آنها می توانید با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

  3. با سلام
    به دلیل قدرت بالای شستشو و به خصوص ضدعفونی کنندگی این دستگاه‌ها، از آن می توان برای میکروب زدایی سطوح مختلف استفاده نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس ۸۷۱۸۴-۰۲۱بگیرید.

  4. سلام
    از بخار شو میشه در باز کردن یخ های فریزر هم استفاده کرد؟ و قیمت رو هم لطف میکنید

  5. سلام وقت بخیر
    بله امکان استفاده از بخارشو برای یخزدایی وجود دارد، با این حال برای دریافت قیمت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه بخارشوی با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید