هنگام نظافت سطح با تجهیزات نظافتی از این ۷ مورد اجتناب کنید

هنگام نظافت سطح با تجهیزات نظافتی از این ۷ مورد اجتناب کنید

 تمیز کردن سطوح کف از اولویت های نظافتی یک محیط به حساب می آید. نظافت صحیح و بدون زحمت گوشه و کناره ها یکی از بخش های مهم در این زمینه می باشد. استفاده از تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر یا کفشوی در مقایسه با روش دستی، مزایای زیادی را فراهم می کند. از جمله این مزایا، صرفه جویی در زمان نظافت و افزایش کیفیت شستشو می باشد. صرف زمان کم برای مراقبت از دستگاه و بکارگیری صحیح آن، در دراز مدت سبب افزایش بهره وری می شود.

چند اقدام اشتباه در نظافت سطوح کف با اسکرابر

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، استفاده صحیح از تجهیزات نظافت صنعتی موجب افزایش بهره وری و کسب نتیجه مطلوب می شود. مواردی که در ادامه بیان می گردد، روش های غلط نظافت است که بایستی از آن ها اجتناب کنید.

صرف نظر کردن از نظافت اولیه

نظافت در صورتیکه از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده می شود، ابتدا باید فرآیند نظافت اولیه انجام گردد. از آنجاییکه اسکرابر بوسیله آب سطوح کف را تمیز می نماید، ترکیب آب با خاک و ذرات ریز ایجاد گل می کند. بنابراین نظافت اولیه سطح قبل از بکارگیری اسکرابر صنعتی ضرورت دارد. نظافت اولیه همچنین موجب جمع آوری ذراتی می شود که می توانند برای موتور مکش اسکرابر مشکل ساز شوند. البته در صورت استفاده از یک سوییپر اسکرابر یا اسکرابر صنعتی با برس های استوانه ای، نظافت اولیه توسط همین دستگاه ها انجام می گردد.

نادیده گرفتن زمان باقی ماندن ماده ضدعفونی بر روی سطح

هر ماده ضدعفونی کننده به مدت زمانی نیاز دارد تا بر روی سطح خیس بخورد. بنابراین در صورت نیاز به استفاده از این مواد برای نظافت سطح، این مدت زمان باید بر طبق دستورالعمل ذکر شده بر روی بسته بندی ماده، رعایت شود. این زمان بسته به محصول مورد نظر از دو تا دقیقه متفاوت است.

استفاده کردن از مواد شوینده با نسبت نا مناسب

ماده شویندهانتخاب مواد شوینده مناسب برای عملکرد صحیح دستگاه و اثربخشی برنامه نظافتی اهمیت دارد. بعضی از مواد شیمیایی می توانند به دستگاه آسیب بزنند تا کف بیش از حد ایجاد کنند. بنابراین هنگام تهیه ماده شوینده برای اسکرابر، باید از سازگاری آن با دستگاه اطمینان حاصل کرد. برای دستیابی به نسبت مناسب ماده شوینده با آب، باید نتیجه آنرا بررسی نمود. اگر ماده شوینده به مقدار زیادی استفاده شود، سطح لغزنده یا چسبناک خواهد شد. در صورتیکه مقدار کمی ماده شوینده استفاده شود نیز، سطح به خوبی تمیز نمی گردد. انتخاب نسبت مناسب ماده شوینده علاوه بر دستیابی به نتیجه مطلوب، از هدر رفت مواد شوینده جلوگیری می نماید. البته درصد ترکیب ماده شوینده با آب بر روی اغلب مواد شوینده ذکر شده است.

استفاده سریع از اسکرابر

اسکرابر صنعتیدرصورت استفاده از اسکرابر دستی یا خودرویی برای نظافت سطوح کف، باید به آهستگی حرکت کرد تا سامانه برس زنی و مواد شوینده زمان کافی برای حذف جرم و آلودگی از روی سطح را داشته باشند. برس زنی آرام در یک خط مستقیم و با هم پوشانی های کوچک در این زمینه مورد توجه است. ضمنا باید توجه داشت که حتی اگر اسکرابر با سرعت کم استفاده شود، سرعت نظافت به مراتب بیشتر از روش های سنتی خواهد بود.

 

جابجا نکردن برس های اسکرابر

برس اسکرابربرس های اسکرابر باید هر یکی دو هفته یکبار چرخانده شوند. این کار طول عمر برس ها را افزایش می دهد و عملکرد دستگاه را در بهترین شرایط حفظ می نماید. معمولا بعد از حدود ۲۰ ساعت یا بیشتر کار با اسکرابر، مویی برس در جهت چرخش برس دچار فرسایش می شود. بنابراین برای کمک به حفظ عملکرد برس ها ، بهتر است بعد از این مدت زمان، برس به گونه ای چرخانده شود که در جهت مخالف به چرخش در بیاید. این موضوع برای اسکرابر هایی صدق می کند که دارای دو برس هستند.

نظافت نکردن اسکرابر

بدنه اسکرابر صنعتیمخازن آب کثیف و تمیز اسکرابر صنعتی باید بعد از هر بار استفاده روزانه، تخلیه و تمیز شود. باقی ماندن مواد شوینده در مخزن آب تمیز می تواند باعث گرفتگی شناور و فیلتر مخزن و کاهش بهره وری گردد. جرم های باقی مانده در داخل مخزن آب کثیف نیز باعث ایجاد باکتری ها شده و بوی بدی ایجاد می کند.

 

 

مراقبت نکردن از باتری ها

باتری اسکرابراغلب اسکرابر ها از باتری برای تامین منبع تغذیه دستگاه استفاده می نمایند. این باتری در مدل هایی از اسکرابر ها از نوع اسیدی و در بعضی دیگر از نوع ژل هستند. باتری های اسیدی باید بطور منظم بررسی شوند تا عملکرد مناسب آن ها تضمین گردد. البته باتری ها ژل که قیمت بالاتری دارند، به این بررسی ها نیازی ندارند. نگهداری نکردن از باتری اسیدی به مرور زمان شارژ دهی باتری را کاهش داده و از طول عمر آن کم می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید