رعایت نکاتی جهت نظافت اصولی انبار

رعایت نکاتی جهت نظافت اصولی انبار

در یک مرکز توزیع یا انبار شلوغ، زمان ارزش بالایی دارد. بنابراین باید فرآیند های ناکارآمد را کاهش داده و وسایل و آلودگی های اضافی بطور موثر و منظم جمع آوری شوند تا بازدهی کار بالا برود. استفاده از ترکیب مناسبی از تجهیزات نظافتی موجب می شود تا آلودگی ها و زباله ها بدون وقفه و ایجاد اختلال در عملکرد ها جمع آوری گردند. اسکرابر ها، سوییپر ها و جاروبرقی ها از جمله تجهیزاتی هستند که برای نظافت انبار ها به کار می آیند. در این مقاله نکات مهمی در جهت نظافت اصولی انبار ها بیان می شود.

برنامه ریزی نظافت انبار

نظافت انبار با سوییپرافزایش بازدهی در انبار و حفظ تمیزی و پاکیزگی محیط، در گرو توجه به نظافت دقیق و منظم تمامی بخش ها می باشد. سوله اصلی، بخش های اداری، اتاق استراحت و تمامی بخش هایی که به مراقبت نیاز دارند، در نظافت انبار مد نظر هستند. برای انجام فرآیند نظافت در انبار، ابتدا باید یک محدوده کاری تعیین شود، سپس باید یک برآورد اولیه از ساعت کار و هزینه های نیروی خدماتی و همچنین هزینه تجهیزات نظافتی مورد نیاز انجام گیرد. سپس می توان با خیال راحت نظافت انبار را آغاز کرد.

اهمیت نظافت انبار

کثیفی و آلودگی در هر محیطی باعث نا ایمن شدن و کاهش سطح بهداشت محیط می شود. فعالیت نیروهای کار و کارمندان حاضر در یک انبار آلوده و پر از گرد و غبار قطعا می تواند به سلامت و ایمنی آن ها آسیب برساند. همچنین خطراتی مانند انحراف لیفتراک ها در اثر حرکت بر روی زباله ها اجتناب ناپذیر است. در مجموع انبار آلوده کاهش شدید بازدهی کار را در پی دارد و بعلاوه تاثیر چشم گیری بر روی نظم کاری افراد خواهد داشت. محیط تمیز و زیبا با هوای تازه قطعا سلامت کارکنان را حفظ نموده و در نهایت به افزایش بازدهی و سودآوری مجموعه کمک می نماید.

 

نظافت بخش های اداری و پارکینگ انبار ها با تجهیزات نظافتی

نظافت انبار با اسکرابر صنعتی دستیبخشی از فرآیند نظافت انبار شامل تمیز کردن سطوح کف در بخش های اداری و اتاق های استراحت می باشد. در این محیط ها برای نظافت سطوح کف از جاروبرقی صنعتی استفاده می شود. جاروبرقی مورد استفاده در نظافت این بخش ها بایستی دارای چرخ های روان و سیستم فیلتراسیون کارآمد باشد. سطوحی که دارای فرش و موکت هستند با استفاده از دستگاه فرش شوی بهتر تمیز و شستشو می شوند. این دستگاه بدون نیاز به جابجایی فرش، این سطوح را شستشو، تمیز و خشک می نماید. بخش دیگر نظافت انبار ها به تمیز کردن محل پارک خودرو ها و وسایل نقلیه سنگین می باشد. این سطوح بایستی با استفاده از دستگاه نظافتی جاروی محوطه نظافت شوند. سوییپر ها سطح پارکینگ ها را تمیز نگه داشته و این تاسیسات را از آلودگی ها پاک می کنند.

 

 

نظافت بخش اصلی انبار ها

بخش نظافتی دیگر انبار ها، بخش مرکزی توزیع و انبار ها می باشد. در این بخش که قسمت اصلی نظافت را تشکیل می دهد، بایستی از ترکیب دستگاه های نظافتی سوییپر و اسکرابر استفاده نمود. بسته به نوع کفپوش و حجم آلودگی، بایستی یک فرآیند نظافت اولیه انجام شود. نظافت سطح با دستگاه سوییپر صنعتی به نحو مناسب انجام می گیرد. سوییپر ها از برس های نظافتی برای جمع آوری آلودگی سطح انبار بهره می برند. سرعت و کیفیت بالای نظافت و سهولت کاربری از مزایای بکارگیری دستگاه سوییپر صنعتی بخصوص در مدل های سرنشین دار می باشد. شستشوی کفپوش بخش دیگر فرآیند نظافت انبار است که با استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی انجام می گیرد. اسکرابر ها برای شستشوی سطح پس از نظافت اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرابر ها سطح کفپوش انبار را شستشوی می دهد تا آلودگی ها به نحو مطلوب برطرف شوند و محیط تمیز و بهداشتی برای کارکنان فراهم شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید