استفاده از اسکرابر در نظافت پایانه ها

استفاده از اسکرابر در نظافت پایانه ها

پایانه ها از جمله ترمینال های مسافر بری، راه آهن ها و فرودگاه ها از محیط های پر رفت و آمدی هستند که اهمیت ویژه ای دارند. اهمیت این محیط ها به دلیل ورود و خروج مسافران داخلی و خارجی می باشد. نظافت، زیبایی و خدمات مناسب و به موقع در این محیط ها باعث رضایتمندی مسافران در بدو ورود به یک شهر می شود و خاطره ای زیبا را در ذهن آن ها می سازد. بنابراین در حوزه نظافت نیز باید همواره توجه داشت که به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن محیط ترمینال، راه آهن و یا فرودگاه پاکیزه و به دور از هرگونه آلودگی باشد. بهره مندی از دستگاه اسکرابر پایانه می تواند یک راهکار مهم و موثر در برقراری تمیزی محیط های شلوغ مانند پایانه های مسافری در فرودگاه ها، راه آهن ها و ترمینل ها باشد.

 

دلایل اهمیت نظافت در پایانه ها

آلودگی ها، زباله ها و ضایعات موجب ظاهر زشت در محیط و ایجاد بوی بد می شوند. به همین دلیل در پایانه های مسافربری باید ضایعات و زباله ها به صورت مرتب جمع آوری شوند و محیط روزانه به طور کامل نظافت شود تا ظاهر زیبا و دلنشینی را برای افراد حاضر در محل به وجود آورد. از طرفی آلودگی ها موجب بیماری برای افراد حاضر در محل می شوند. بنابراین با نظافت به موقع می توان مراقب سلامت مسافران، کارمندان و سایر افراد حاضر در پایانه ها بود.

 

استفاده از دستگاه های مکانیزه در نظافت پایانه

اسکرابر پایانه هابرای نظافت سطوح مختلف در ترمینال، راه آهن و حتی فرودگاه به جای استفاده از تجهیزات سنتی، بی کیفیت و زمان بر می توان از دستگاه های نظافتی مدرن استفاده نمود. دستگاه هایی مانند اسکرابر ، سوییپر ، واترجت و غیره از جمله دستگاه های نظافتی مکانیزه هستند که علاوه بر کیفیت بالای نظافت، سرعت بالایی نیز دارند. از طرفی مسافران خارجی با دیدن دستگاه های پیشرفته نظافتی در محیط فرودگاه می توانند به پیشرفته بودن آن کشور نیز پی ببرند. دقت، کیفیت و سرعت بالای نظافت با استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی باعث شده است در پایانه های مختلف از این دستگاه های به منظور نظافت و شستشوی سطوح مختلف استفاده شود. سطوح کف، راه پله ها، در و دیوار، سالن های انتظار، نماهای شیشه ای و حتی بدنه اتوبوس، قطار و هواپیما را می توان با این تجهیزات شستشو نمود.

 

اسکرابر پایانه در فرودگاه ، راه آهن و ترمینال

اسکرابر ترمینالاسکرابر پایانه دستگاهی برای شستشوی سطوح کف می باشد که در محیط های مختلفی قابل استفاده است. با استفاده از دستگاه اسکرابر می توان سالن های انتظار در ترمینال، راه آهن و فرودگاه را با سرعت بالا شستشو نمود. دستگاه کفشوی مورد استفاده در این محیط ها  به دلیل وسعت بالای سالن ها، معمولا اسکرابر سرنشین دار می باشد. در صورت لزوم می توان برای شستشوی اتاق ها و دفاتر اداری از اسکرابر دستی استفاده نمود زیرا قابلیت مانور بالاتری در محیط های کوچک دارد.

 

 

مزایای استفاده از اسکرابر پایانه

استفاده از زمین شوی صنعتی در پایانه ها دارای مزایای متعددی است که باعث شده طرفدارای این دستگاه زیاد شوند. در ادامه برخی از این مزایا به صورت مختصر توضیح داده می شوند.

– کاهش زمان نظافت و شستشو: به دلیل سرعت بالای نظافت به وسیله دستگاه اسکرابر و کارایی بالای آن ها، زمان نظافت و شستشوی محیط بسیار کم می شود.

– افزایش کیفیت نظافت: مخازن آب تمیز و آب کثیف در دستگاه های کفشوی به صورت مجزا هستند و همین مسئله باعث بالا رفتن سطح کیفیت نظافت و بهداشت محل مورد نظر شده است.

– عدم اختلال در رفت و آمد: تی لاستیکی هلالی شکل در دستگاه کفشوی به کمک سیستم مکش موجب می شوند تمام آب و آلودگی به طور کامل از سطح زمین جمع آوری شود. بنابراین سطح زمین به هیچ عنوان خیس یا لغزنده نمی ماند و همین امر باعث می شود پس از شستشو تردد طبق روال صورت گیرد و خللی در رفت و آمد افراد ایجاد نشود.

– صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده: یکی از مهمترین مزایای استفاده از دستگاه های مکانیزه کفشوی، استفاده بهینه از آب و مواد شوینده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید