سرمایه گذاری هدفمند در صنایع با انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

سرمایه گذاری هدفمند در صنایع با انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب

انجام امر خطیر نظافت در محیط های صنعتی به دلیل وجود برخی مشکلات همچون حجم بالای آلودگی ها، وسعت فضا و مسائلی از این قبیل صاحبان این مشاغل را مجبور به استفاده از راهکارهای مدرن نظافتی نموده است. اما اینکه چه نوع تجهیزاتی قادر به رفع نیازهای نظافتی در این محیط ها می باشند، بسیار تامل برانگیز است. انجام تصمیم گیری مناسب می تواند مزایای بسیاری را برای محیط های صنعتی به ارمغان آورد به همین منظور خرید و استفاده از تجهیزاتی مدن می تواند سرمایه گذاری هدفمندی باشد که در نتیجه آن بسیاری از مشکلات نظافتی با خرید دستگاه نظافتی مناسب مرتفع گردد. یکی از کارآمدترین تجهیزات نظافتی جاروبرقی صنعتی می باشد که در صورت انتخاب صحیح این دستگاه صاحبان و مدیران مراکز صنعتی می توانند به میزان چشم گیری در هزینه ها صرفه جویی نمایند.

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب با نیازهای نظافتی

شناسایی و اطلاع از شرایط محیط ، میزان آلودگی ها، محیط های با آلودگی بیشتر می تواند نکات قابل توجهی باشد که افراد را در انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب یاری نموده و در عین حال از هزینه های محتمل نیز جلوگیری به عمل آورد. با کسب این اطلاعات سپس نوبت به بررسی ویژگی های جاروبرقی صنعتی یا مکنده مناسب با نیازهای نظافتی محیط می رسد. دراین مقاله به بررسی چند نکته کلیدی در زمینه انتخابی هوشمندانه مطابق با نیازهای نظافتی محیط صنعتی می پردازیم.

 

قدرت مکش جاروبرقی صنعتی

پمپ مکش یکی از مهم ترین بخش های یک مکنده صنعتی می باشد که قبل از انتخاب جاروبرقی مناسب باید بدان توجه نمائید. میزان مکش جاروبرقی صنعتی بستگی به قدرت مکش پمپ مکنده دستگاه دارد که بسته به میزان آلودگی ها و محیطی که نیاز به نظافت آن داریم مورد توجه قرار می گیرند. البته علاوه بر این خرطومی مکش نیز تاثیر بسزایی در قدرت مکش دستگاه جاروبرقی دارد که برخورداری از جنس مناسب و مقاوم در برابر شرایط محیط های صنعتی می تواند سبب بهبود در قدرت مکش جاروبرقی صنعتی شود.

 

 

طراحی و ساختار جاروبرقی صنعتی

آنچه که برای بار اول با شنیدن جاروبرقی صنعتی در ذهن افراد نقش می بندد مقاومت و توانمندی بالاتر این تجهیزات نسبت به انواع خانگی و تجاری می باشد، به همین دلیل انتظار می رود این جاروبرقی ها از ساختار مقاوم تری برخوردار گردند. جاروبرقی مناسب کار در این محیط ها از بدنه ای با جنس فلزی ساخته می شود و دارای ساختاری یکپارچه می باشند. به منظور نقل و انتقال سریع و آسان این تجهیزات باید چرخ های مناسبی برای این تجهیزات تعبیه شود.

 

 

مدت زمان استفاده از جاروبرقی صنعتی

همانطور که اشاره شد شناسایی شرایط محیط صنعتی می تواند کمک شایانی در انتخاب جاروبرقی مناسب نماید. از موارد قابل ملاحظه درانتخاب جاروبرقی مناسب توجه به حداقل ساعات کارکرد جاروبرقی می باشد. این که یک دستگاه جاروبرقی صنعتی چند ساعت می تواند بدون توقف و به صورت دائم فعالیت نماید. برای مثال اگر نیاز باشد کاربر در حدود ۵ الی ۶ ساعت به صورت مداوم از مکنده صنعتی استفاده کند انواع سه فاز می توانند در مدت زمان طولانی نیز به صورت مفید فعالیت نمایند و در صورت نیاز به نظافت به صورت کوتاه مدت نیز انواع تک فاز جاروبرقی های صنعی مناسب می باشند.

 

مخزن جاروبرقی صنعتی

مخزن جاروبرقی صنعتی از دیگر بخش های دستگاه جاروبرقی صنعتی می باشد که جهت انجام امر نظافت صنعتی باید به مسائلی همچون ظرفیت مخزن، نحوه تخلیه و نظافت آن توجه نمود. دراین صورت می توان با انتخاب جاروبرقی مناسب به راحتی حجم مناسبی از مواد را جمع آوری نموده و پس از تکمیل ظرفیت مخزن آن را به سهولت تخلیه و مخزن را نظافت نماید.

 

 

 

فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی

جاروی صنعتی امکان جمع آوری گرد و غبار و زباله های محیط را در حجم بالایی فراهم می آورند اما باز گشتن ذرات گرد و غبار مکش شده به محیط یکی از معضلات نظافتی می باشد که قدرت فیلتراسیون بالای دستگاه جاروبرقی صنعتی این مشکل را تا میزان قابل ملاحظه ای مرتفع می نماید. فیلتر های جاروبرقی صنعتی در سه کلاس M ، L و H رده بندی می شوند، که با توجه به اندازه ذرات در جاروبرقی های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که آلودگی ها و ذرات گرد و غبار پخش شده در محیط در اندازه ۳ میکرون به بالا باشند استفاده از فیلتر کلاس L مناسب بوده و اگر ابعاد ذرات بین ۱ الی ۳ میکرون باشد فیلتر کلاس M تناسب بیشتری با سازو کار شما خواد داشت و برای مکش ذرات کوچکتر از ۱ میکرون و تا ۰.۰۳ میکرون از فیلتر کلاس H یا هپا استفاده می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید