چک لیست ۵ موردی تی اسکرابر

چک لیست ۵ موردی تی اسکرابر

تی اسکرابر یکی از مهم‌ترین بخش‌های سامانه مکش دستگاه کفشوی صنعتی است که وظیفه جمع آوری آب و آلودگی از سطح زمین را بر عهده دارد. عدم نگهداری مناسب از تی دستگاه زمین شوی صنعتی ممکن است باعث شود که اسکرابر صنعتی شما بر روی زمین رگه، پسماند یا آب باقی گذارد و نه تنها موجب اتلاف زمان و دوباره کاری شود بلکه خطر حوادث ناشی از سُر خوردگی و افتادن را افزایش دهد. در مقابل سرویس و نگهداری درست این بخش حیاتی زمان توقف کار و تعمیرات دستگاه را کاهش داده و بدین ترتیب به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند.


لاستیک تی جزو قطعات مصرفی دستگاه اسکرابر صنعتی است و بسته به تعداد دفعات استفاده از دستگاه، نوع عملیات نظافت و شستشو و نحوه سرویس و نگهداری آن طول عمری بین ۳ تا ۶ ماه دارد.
در این مقاله ۵ موردی که پیش از هر بار استفاده از اسکرابر در خصوص تی دستگاه باید چک شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد. بازبینی این چک لیست ۵ موردی تی تضمین می‌کند که دستگاه کف شوی صنعتی شما به یک تی باکیفیت مجهز است و می‌تواند همزمان با عملیات شستشوی زمین، سطوح کف را کاملا خشک کرده و نتیجه‌ای عالی ارائه نماید.

نحوه برش تی

تی اسکرابراطمینان حاصل کنید که تی اسکرابر شما به دقت برش خورده است تا تماس بدون گپ آن با زمین تضمین شده و برداشتن آب بهتر صورت گیرد. اگر لبه تی به شکل کاملا صاف و دقیق بریده شده باشد، تی به شکل کاملا تراز و بدون درز روی زمین قرار می‌گیرد در این حالت خلآ مناسب بین دو تیغه لاستیکی برقرار شده و مکش آب با بیشترین قدرت صورت می‌گیرد. حال آنکه عدم برش صاف و دقیق موجب ایجاد فاصله بین لبه تی و زمین شده و سطح خلأ را کاهش می‌دهد که به فرار آب از تی منجر شده و فرسایش تی را تسریع می‌کند.
اگر لبه تی به دلیل استفاده از آن ناهموار و فرسوده شده است. لاستیک تی را بچرخانید و لبه صاف و کاملا هموار آن را به سمت زمین قرار دهید. اگر هر دو لبه تی فرسوده شده اند، زمان تعویض تی فرا رسیده است.

سوراخ‌های اتصال تی

اطمینان حاصل کنید که تی مورد استفاده به صورت ویژه برای دستگاه اسکرابر خاص شما طراحی شده است زیرا استفاده از محصولات مشابه که سوراخ‌های آنها تراز نیست می‌تواند به کشیده شدن تیغه لاستیکی و پاره شدن آن منجر شود که باعث اضافه کاری و افزایش هزینه‌های خدماتی خواهد شد. در مقابل اگر از لاستیک‌های تی اصل استفاده کنید، به علت نشت هوای کمتر و ایجاد خلأ بهتر عملیات جمع آوری آب آلوده بهتر صورت می‌گیرد.

 

نحوه اتصال تی به نگهدارنده تی اسکرابر

اتصال یکدست و صحیح تیغه به نگهدارنده تی از حرکت و پارگی لاستیک تی جلوگیری گرده و به برداشتن بهتر آب کمک می‌کند. اتصال نامنظم این دو بخش می وجب حرکت اضافی تیغه شده و خطر پاره شدن آن را افزایش می‌دهد و به جمع آوری آب ناقص منجر خواهد شد.

 

 

زاویه تی با زمین

زاویه قرارگیری تی اسکرابر صنعتی نسبت به زمین بر روی توانایی جمع آوری و مکش آب آلوده از روی سطح تاثیرگذار است. زاویه مناسب بین لاستیک تی و زمین در حدود ۴۵ درجه است. زاویه بزرگ پهنای مکش واقعی را کاهش می‌دهد در نتیجه آب و آلودگی کمتری جمع آوری خواهد شد که به معنای افزایش زمان کاری است. همچنین زاویه بزرگ باعث سرریز آب می شود و رد آب آلوده را در کناره‌های تی باقی می‌گذارد.

جنس تی

انتخاب جنس تی متناسب با نوع کاربرد مورد نظر برای کنترل و مکش آب موثر حیاتی است. سه ماده متداول مورد استفاده در تولید تی اسکرابر صنعتی عبارتند از:

لیناتکس که ماده‌ای مقاوم در برابر سایش، پارگی و تاب برداشتن است. متناسب با سطوح زبر و ناصاف می‌باشد و با دوام و مقاوم است. از این نوع تی بر روی سطوح کف ناهموار و روغنی می‌توان استفاده کرد.

پلی یورتان که ماده ای دارای دوام بالا و مقاومت شمیایی خوب است و برای استفاده در عملیات شستشو و خشک کردن سطوح کف آغشه به آلودگی‌های پایه نفتی و ارگانیک مناسب است. بطور کلی تی پلی‌یورتان برای محیط‌های صنعتی دارای سطوح چرب، زبر و ناهموار مناسب است.

صمغ یا Gum که ترکیبی مقرون به صرفه از مواد طبیعی و پرکننده‌هاست و برای استفاده بر روی سطوح صاف و هموار داخلی همانند مراکز خرید و محیط‌های عمومی مناسب می‌باشد. استفاده از این نوع تی بر روی سطوح روغنی توصیه نمی‌شود زیرا صمغ روغن را جذب کرده، متورم شده و شل می‌شود.

سرویس و نگهداری تی اسکرابر

بعنوان سرویس و نگهداری روزانه، تی اسکرابر صنعتی بعد از هر بار استفاده از دستگاه باید شسته و تمیز شود. کوتاهی در انجام این کار باعث باقی ماندن رد و خطوط آلوده در عملیات بعدی می‌شود. بعلاوه، اکثر لاستیک‌های تی اسکرابر دارای ۴ لبه قابل استفاده بر روی زمین هستند. با چرخاندن تی طبق یک برنامه زمانی منظم می‌تواند از یک تی به مدت زمان طولانی‌تری استفاده کنید.

عیب یابی تی اسکرابر صنعتی

هنگام کار با دستگاه کفشور صنعتی یا اسکرابر ممکن است آب و آلودگی به خوبی جمع آوری نشود. این عیب می‌تواند ناشی از لاستیک تی فرسوده، کثیف، پاره یا تراز نبودن تی از لحاظ زاویه و ارتفاع بر روی سطح زمین باشد که با چرخاندن و تعویض لاستیک تی و تراز کردن شاسی روی سطح مشکل برطرف می‌شود. در غیر این صورت ممکن است مشکل ناشی از نقص در عملکرد موتور مکش یا گرفتگی در خرطومی باشد که باید هر کدام بصورت مجزا بررسی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید