چرا باید در رستوران ها از سوییپر و اسکرابر بهره برد؟

چرا باید در رستوران ها از سوییپر و اسکرابر بهره برد؟

در کافی شاپ و رستوران ها، رعایت نظافت به دلیل اهمیت بهداشت امری ضروری است. در صورت عدم نظافت این اماکن به صورت مداوم، ممکن است تداوم وجود آلودگی های گوناگون در محیط رستوران و پخت غذا در چنین محیطی، عواقب بدی برای کارکنان و مشتریان داشته باشد. تعداد زیادی باکتری و میکروب وجود دارد که می تواند به آشپزخانه کثیف وارد شود. سطوح کف در آشپزخانه رستوران ها در طول روز به شدت در معرض خیس شدن هستند. این سطوح خیس مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر می باشند. رشد باکتری ها و میکروب ها می تواند به انواع بیماری ها و عفونت ها منجر شود. با توجه به موارد ذکر شده اهمیت نظافت و رعایت بهداشت در رستوران ها شرح داده شد. به منظور سهولت نظافت و امکان مداومت در شستشوی سطوح کف رستوران ها می توان از دستگاه های نظافت صنعتی مانند اسکرابر و سوییپر بهره گرفت.

سوییپر صنعتی

نظافت رستوران با سوییپرقبل از شروع نظافت و شستشو نیاز است تا آلودگی ها و زباله های ریز و درشت از روی سطوح جمع آوری شوند تا سطح محیای نظافت شود. دستگاه سوییپر صنعتی قادر است تا انواع آلودگی های درشت و ریز خشک و گرد و غبار موجود بر روی سطوح را به خوبی جاروب کند. نوع تامین انرژی حرکتی این دستگاه هم به صورت بنزینی است و هم باتری دار می باشد. بسته به قدرت این دستگاه ها می توان سطوح وسیعی را در مدت زمان کوتاهی نظافت کرد. نوع باتری دار سوییپر برای نظافت رستوران مناسب تر است و نوع بنزینی برای بکارگیری در محوطه های باز بهتر است. با استفاده از این دستگاه سطوح از زباله های خشک پاک شده و آماده انجام فرآیند شستشو می گردد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که با عبور از روی زباله ها، توسط دو برس دیسکی و یک برس رولی آن ها را به داخل مخزن مکش کرده و با وجود فیلتر های قوی مانع از بازگشت مجدد این آلودگی ها به هوا می شود.

 

انواع سوییپر

سوییپر صنعتیدستگاه سوییپر صنعتی به دو دسته سوییپر سرنشین دار و سوییپر دستی تقسیم می گردد. نوع دستی برای نظافت آشپزخانه رستوران ها و نواحی باریک اینچنینی مناسب تر می باشد؛ اما برای نظافت موثر و بهینه تر سطوح وسیع محوطه رستوران ها در مدت زمانی کوتاه، می توان از نوع دستی این دستگاه جاروب صنعتی بهره برد.

 

 

اسکرابر صنعتی

اسکرابر و سوییپر رستورانبه منظور تکمیل فرآیند نظافت، می بایست سطوح به طور کامل شستشو شود. به دلیل محدودیت های محیط رستوران ها از قبیل الزام خشک بودن سطوح، نیاز به سرعت عمل در شستشو و جلوگیری از ایجاد مزاحمت و محدودیت آب و مواد شوینده مصرفی می بایست از وسیله ای بهره گرفت که این مشکلات را برطرف نماید. اسکرابر صنعتی با کاهش مصرف آب و مواد شوینده و سرعت عمل بخشیدن، فرآیند شستشو را بهینه می نماید. به همین دلیل بهتر است که به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای افراد و حاضرین و امکان نظافت مداوم سطوح کف، از کفشوی صنعتی بهره برد. همانند دستگاه سوییپر از اسکرابر دستی نیز انواع گوناگونی دارد.

 

 

انواع اسکرابر

انواع اسکرابر و سوییپر رستوراناولین نوع اسکرابر دستی می باشد که می توان در محیط های کوچک و یا دارای موانع بر روی سطوح بهره برد. نوع دوم آن کفشوی صنعتی سرنشین دار محوطه های وسیع سالن رستوران را به سادگی و بدون صرف وقت و انرژی بیهوده شستشو داد. همچنین زمین شور صنعتی به دو نوع باتری دار و کابلی نیز تقسیم می شود؛ در صورت دسترسی محیط نظافتی به پریز برق می توان از نوع کابلی بهره برد، اما در کل برای سطوح رستوران بهتری است از اسکرابر باتری دار استفاده شود تا وجود کابل برق بر روی زمین ایجاد مزاحمت نکند.

 

 

سوییپر اسکرابر

سوییپر اسکرابربه دلیل طول کشیدن فرآیند نظافت در صورت استفاده از کفشوی صنعتی و جاروب صنعتی، دستگاهی متفاوت پیشنهاد می گردد که مشکلات استفاده از دو دستگاه را بر طرف کند. این دستگاه ترکیبی است از دستگاه های سوییپر صنعتی و اسکرابر صنعتی که به منظور نظافت و شستشوی بهینه تر و همزمان سطوح رستوران ها کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه می توان به طور همزمان آلودگی های خشک سطوح را جاروب کرد، سطح را شستشو داد و به طور کامل خشک کرد. با بکارگیری این دستگاه هزینه های نظافتی تا حد زیادی پایین آمده و سرعت عمل در نظافت سطوح وسیع داخل رستوران و آشپزخانه ها بسیار بالا می رود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید