تفاوت عملکرد سوییپر ها در شرایط محیطی و آب و هوایی گوناگون

تفاوت عملکرد سوییپر ها در شرایط محیطی و آب و هوایی گوناگون

سویپر ها، ابزار آلات سودمندی در جمع آوری و حذف آلاینده ها و گرد و غبار از سطوح زمین هستند که کاربری آن ها شامل محیط های داخلی و خارجی می شود. نوع آلایندگی و نحوه حذف آن باید متناسب با شرایط محیطی در نظر گرفته شود. این شرایط محیطی با توجه به موقعیت محل کشور مصرف کننده یا فصل انجام عملیات تعیین می شود و سپس، نوع و مشخصات سویپر انتخاب می گردد. در ادامه این مقاله به تفسیر شرایط متفاوت محیطی به منظور انتخاب سوییپر مناسب پرداخته می شود.


استفاده از آب در سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیدر منطقه های گرمسیری از آب با فشار بالا در عملیات نظافت استفاده می شود تا ضمن فرو نشاندن گرد و خاک به عملیات خنک کاری دستگاه نیز کمک کند. موادی مانند شن و برگ ها باید در فصول بهار و تابستان جمع آوری شوند، در حالی که برگ های خیس و گل و لای مواردی هستند که در فصول پاییز و زمستان نظافت می گردند. این تفاوت فصلی باعث می شود تا اکثر سوییپر های مناسب محیط های خارجی دارای سامانه مکش به همراه سیستم کنترل گرد و خاک به وسیله آب است.

نظافت در اماکن تاریخی

جاروی خیابانییکی از حساس ترین محل ها برای انجام نظافت توسط جاروی خیابانی ، مکان های تاریخی می باشند که دارای سطوح ناهموار و ممنوعیت های عمومی مانند عدم امکان دسترسی، محدودیت میزان صدای ایجاد شده و محدودیت بار اعمال شده به سطوح، هستند. در این اماکن، استفاده از جاروب خیابانی دارای سیستم مکش بسیار کاربرد دارد. فارغ از تغییرات فصلی و تغییرات منطقه ای، تفاوت های کوچکی میان نظافت در محیط های شهری و روستایی وجود دارد، به عنوان مثال میزان آلاینده های بزرگ و کم وزن در محیط های پر جمعیت و متراکم مانند شهر ها بیشتر است.

جاروی خیابانی چند منظوره

جاروب خیابانیسوییپر های چندمنظوره، می توانند با چالش های متفاوت فصلی و محیطی کنار بیایند. تغییرات جوی هوا نیز تاثیر به سزایی در نتیجه عملکرد نظافت این دستگاه ها دارد. محیط ایده آل برای یک دستگاه سوییپر، سطوح هموار در یک روز آفتابی می باشد اما در فصل زمستان که شدت باد زیاد است و حجم زیادی از ذرات را جا به جا می کند، استفاده از یک جاروب خیابانی قدرتمند برای جمع آوری برگ های خیس پاییزی از سطح خیابان ها، کاربرد دارد. همچنین، شرایط فصلی می تواند بر نظافت داخل ساختمان نیز تاثیر بگذارد. در بعضی از محیط ها، وجود باد شدید باعث می شود تا گرد و غبار به داخل نفوذ کنند یا در برخی مناطق سردسیر در زمستان نیز، برف و یخ مانع از انجام امر نظافت می شوند.

تاثیر دما بر عملکرد نظافت سویپر

سوییپر صنعتیدر مناطقی که دمای بالایی دارند، سویپر های موتور دار با مشکل داغ شدن موتور مواجه هستند و نمی توان به مدت طولانی از آن ها استفاده نمود. در مقابل، در مناطق سردسیر استفاده از سویپر باتری دار یک معضل محسوب می شود و از طول عمر باتری و عملکرد دستگاه می کاهد. همچنین تغییرات دمایی زیاد در محیط می تواند به تجهیزات و اجزای داخلی سوییپر آسیب جدی وارد کند.

شرایط متفاوت جغرافیایی

سویپر صنعتیمشخصات جغرافیایی هر منطقه تاثیر زیادی در عملکرد یک جاروب خیابانی دارد. به عنوان مثال در کشورهای خاورمیانه، مواجهه با حجم زیادی از خاک و شن مورد توجه است که استفاده از یک فیلتر مناسب به منظور محافظ از تجهیزات سویپر ضروری به نظر می رسد. در مقابل، در مناطق معتدل اروپایی، جمع آوری حجم بالای برگ های بزرگ موجود بر روی زمین از مشکلات مورد توجه محسوب می شود.

نتیجه گیری

با وجود شرایط گوناگون محیطی و آب و هوایی، راه حل های بسیاری برای سازگار کردن دستگاه سوییپر با محیط اطراف ارائه شده است. بررسی محیط و شناخت ابزار های مناسب برای نظافت آن یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب نوع سویپر و ویژگی های آن می باشد. همچنین، شناخت و بررسی محیط و شرایط آب و هوایی یکی از عوامل مهم در افزایش عمر دستگاه و به حداکثر رساندن کارایی آن نیز محسوب می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید