استفاده از مکنده صنعتی مناسب همراه با ماشین آلات کفسابی

استفاده از مکنده صنعتی مناسب همراه با ماشین آلات کفسابی

فرآیند کفسابی سطوح با ایجاد سایش لایه های رویی و با هدف ایجاد درخشش هر چه بیشتر در سطوح صورت می پذیرد که این عملیات همواره با ایجاد حجم بالایی غبارات ریز همراه می باشد که محیط را دچار آلودگی نموده و از سویی روند کلی کفسابی را نیز با مشکل مواجه می نماید. به منظور کنترل و جلوگیری از انتشار این آلودگی ها در محیط استفاده از دستگاه های مکنده صنعتی همراه با ماشین آلات کفسابی راهکاری بسیار مناسب می باشد.

اساس کار مکنده های صنعتی

مکنده صنعتیبخش های اصلی جارو برقی صنعتی شامل موتور، پمپ مکش، مخزن، خرطومی، فیلتر و سیستم های نظافت فیلتر می باشد. با روشن نمودن دستگاه موتور ابتدا به پمپ مکش متصل می گردد که حرکت پمپ منجر به مکش هوا می شود و در این حالت هوا به درون مخزن دستگاه کشیده شده و از سمت دیگر مخزن خارج خواهد شد. در حالت خروج هوا از درون مخزن، در این بخش خلاء ایجاد می گردد. حرکت پر سرعت هوا به ذرات موجود در محیط ضرباتی وارد می نماید که در نتیجه آن همراه با مکش هوا به درون مخزن میزانی از ذرات جمع آوری شده نیز درون مخزن به دام می افتند که در صورت وجود فیلتر قدرتمند میزان کمی از این مواد به محیط باز می گردند.

 

ویژگی های مکنده صنعتی مناسب مکش غبارات کفسابی

مکنده صنعتیوجود برخی ویژگی ها سبب کارایی مفید دستگاه های جاروبرقی صنعتی در شرایط و عملیات های متفاوت می شود. با توجه به اینکه فرآیند کفسابی به دو روش تر و خشک صورت می پذیرد، پسماند ناشی از این فرآیند نیز در دو حالت ذرات غباری شکل و محلول در آب می باشند که مکنده های صنعتی توان مکش هر دو حالت از مواد را دارا بوده و در هر دو روش کفسابی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از سویی این دستگاه ها قابل اتصال به ماشین آلات کفسابی بوده و به صورت مداوم همراه این ماشین آلات قابل استفاده هستند و میزان آلاینده های فرآیند کفسابی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در اینجا برخی از ویژگی های برتر این طیف از دستگاه های جاروبرقی صنعتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

فیلتراسیون

مکنده صنعتی غبارات ناشی از فرآیند کفسابی بسیار ریز بوده و امکان انتقال آنها پس از مکش توسط دستگاه مکنده صنعتی وجود دارد اما تجهیز این دستگاه ها به فیلتر HEPA از بازگشت غبارات به محیط پس از مکش توسط جاروبرقی جلوگیری به عمل می آورد. فیلتر HEPA توان فیلتراسیون ذرات تا اندازه ۰.۰۳ میکرون را داشته و از کارایی ۹۹.۹۹۵ درصد برخوردار است که افزایش بازده مکنده صنعتی را به دنبال داشته و در نتیجه محیطی پاکیزه را به ارمغان می آورد

 

مخزن

مکنده صنعتیمواد مکش شده توسط دستگاه مکنده صنعتی درون مخزن آن نگهداری می شوند. از آنجا که پسماند حاصله حجم بالایی دارند گنجایش بیشتر این مخازن امکان مکش حجم بالاتری از مواد را فراهم می آورد. از این رو با افزودن مخزن رابط و همچنین مخازن لانگوپک می توان میزان مواد بیشتری را از سطح جمع آوری نمود. مخازن لانگوپک به حالت کیسه های یکبار مصرف زخیمی هستند که در بخش زیرین مخزن اصلی نصب شده و پس از اتمام نظافت می توان به راحتی آنها را از محل نصب جدا نموده و سریعا آن را به صورتی کاملا ایمن به محیطی دیگر منتقل نمود.

شاسی و چرخ ها

وجود شاسی فولادی از آسیب به دستگاه جلوگیری به عمل آورده و از شدت ضربات احتمالی به بدنه دستگاه می کاهد. به کمک چرخ های هرز گرد و بادی دستگاه را می توان در تمامی بخش ها حرکت داده و وجود موانع نیز به موجب برخورداری دستگاه از چرخ های بادی سبب انحراف دستگاه نمی شود. از این جهت مکنده صنعتی به سهولت همراه ماشین آلات کفسابی قابل استفاده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید