همه چیز درباره خرطومی جاروبرقی صنعتی

همه چیز درباره خرطومی جاروبرقی صنعتی

دستگاه جاروبرقی صنعتی به عنوان تجهیزی پیشرفته و کارآمد دگرگونی صنایع را به همراه داشته و امروزه به عنصری جدایی ناپذیر برای حفظ مراکز صنعتی، نیمه صنعتی و کارگاهی تبدیل گردیده است. بنابراین شناخت پارامترهای موثر بر کارایی جاروبرقی اهمیت زیادی دارد و هم زمان با انتخاب دستگاه مناسب باید در انتخاب تجهیزات نیز نهایت دقت و توجه به کار گرفته شود. خرطومی یکی از مهم ترین اجزای جاروبرقی صنعتی است که بدون آن در عمل مکنده غیرقابل استفاده خواهد بود و در نتیجه تهیه خرطومی مناسب ضرورت داشته و نقش اساسی در عملکرد جاروبرقی و همچنین ایمنی محیط کار دارد. عواملی هم چون نوع ماده مورد نظر و شرایط محیط کاری بر نوع خرطومی نصب شده بر روی تاثیرگذار هستند.

خلأ یا فشار منفی به چه معنا است؟

برای درک بهتر هرچه بهتر کارایی یک مکنده صنعتی و اتخاذ بهترین تصمیم برای خریداری آن با مفهوم خلأ آشنا می شویم. همه دستگاه های جارو برقی از رده های خانگی گرفته تا مدل های صنعتی و سخت کار بر اساس ایجاد فشار منفی عمل می کنند،‌ به این معنا که یک پمپ با ایجاد خلأ یا فشار منفی درون مخزن مکنده سبب مکش هوا از محیط بیرون (فشار بیشتر) به داخل مخزن (فشار کمتر) شده و این جریان هوا مواد را نیز به همراه خود به مخزن انتقال می دهد. در رده های بزرگ و صنعتی درصد خلأ ایجاد شده بسیار بالا بوده و اگر فشار منفی به وجود آمده بیش از مقاومت مخزن و خرطومی باشد، به دستگاه و اجزای آن آسیب وارد می رسد. به منظور جلوگیری از این پدیده سازندگان مکنده های صنعتی خرطومی هایی با مقاومت بالا تولید می کنند تا هنگام کار با فشار منفی زیاد دچار آسیب نگردند.

 

روش های مقاوم سازی خرطومی

تقویت خرطومی به دو روش صورت می گیرد:

– افزودن سیم فولادی به صورت مارپیچ که دیواره داخلی خرطومی را تقویت می کند. این روش متداول ترین روش برای مقاوم سازی خرطومی به شمار می آید.

– یکپارچه ساختن لایه خارجی خرطومی با نوار سخت پلاستیکی

با استفاده از این رو روش خرطومی استحکام و مقاومت لازم را می یابد و در کنار آن مسیر انتقال ماده باز بوده و مکش به راحتی انجام می پذیرد.

 

ویژگی های خرطومی جاروبرقی صنعتی

لوله مکش جاروبرقی چند مشخصه ساختاری دارد:

قطر

قطر خرطومی یکی از پارامترهایی است که اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که باید با قطر دهانه مکش دستگاه یکسان باشد، فضای کافی برای عبور ماده را داشته باشد و علاوه بر آن با قدرت و توان موتور سازگاری داشته باشد. هر چه قطر خرطومی بیشتر باشد حجم ماده مکش شده در یک بازه زمانی مشخص افرایش می یابد اما باید توجه داشت که افزایش بیش از اندازه قطر داخلی با افت فشار و خرابی سیستم همراه خواهد بود. اگر قطر داخلی لوله مکش بیش از اندازه کوچک باشد سرعت عملکرد جاروبرقی صنعتی کاهش یافته و احتمال بروز انسداد و گرفتگی قوت می گیرد. بنابراین باید توجه داشت قطر خرطومی منتخب با دهانه مکش و نوع ماده سازگاری داشته باشد.

طول

اثر طول خرطومی بر عملکرد جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی بر هیچ کس پوشیده نیست. طول لوله مکش به طور مستقیم با افت فشار در ارتباط است و هر چه بر طول آن افزوده شود، افت فشار بیشتر و قدرت مکش کمتر می شود. در صورت نیاز به افزایش طول لوله خرطومی اتصالات باید به درستی نصب انتخاب شده و نصب گردند و لازم است میزان افزایش طول بر مبنای قدرت مکش دستگاه به طور دقیق محاسبه گردد.

نوع

صنایع دارای فعالیت های گسترده و متنوعی هستند و بنابراین ضایعات و پسماندهای مختلفی تولید می شوند که هر یک مشخصات مربوط به خود را دارند. با توجه به این موضوع خرطومی های متفاوتی از سوی کارخانه های تولید کننده ارائه می گردد:

خرطومی پلی اورتان : این خرطومی یکی از متداول ترین خرطومی های جاروبرقی صنعتی است که برای جمع آوری مواد عادی مانند گرد و خاک، آب، کاغذ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

خرطومی ضد الکتریسیته : خرطومی ضد الکتریسیته یا آنتی استاتیک دارای نوار فولادی است که به صورت مارپیچ در ساختار خرطومی وجود دارد و هنگامی به کار می رود که مواد دارای الکتریسیته ساکن باشند که از بروز جرقه جلوگیری می کند.

خرطومی ضد روغن ( ضد سایش) : این نوع از خرطومی برای مکش مواد روغنی و موادی که ماهیت سایشی دارند،‌ به کار می رود.

خرطومی منعطف : اگر جارو برقی در شرایطی باشد که خرطومی تحت خمش زیاد قرار می گیرد، خرطومی انعطاف پذیر به کار می رود. این نوع لوله شعاع خمش بالایی دارد و پیچ و تاب های زیاد مانع از عملکرد درست و مطلوب آن نمی شود.

خرطومی فولادی : خرطومی فولادی یک رده مقاوم از خرطومی های جاروبرقی صنعتی است که جهت استفاده در کوره ها، محیط هایی دارای حرارت بالا و جمع آوری مواد بسیار داغ مناسب می باشد. در این شرایط نمی توان از خرطومی های معمول استفاده نمود.

7 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره خرطومی جاروبرقی صنعتی»

  1. سلام برای سفارش خرطومی از کجا می تونم اقدام کنم ممنون میشم بهم ایمیل بزنید و راهنماییم کنید

  2. سلام. خرطومی های دستگاه شما باید از برند های ارائه شده توسط شرکت ابراهیم مانند جاروبرقی های تولیدی ابراهیم یا delfin , columbus باشه تا ما بتونیم به شما خدمات بدیم.

  3. سلام
    شما خرطومی برای مکش مواد روغنی و موادی که ماهیت سایشی دارند هم می‌فروشید؟

  4. خواهش میکنم، در صورتی که سوالی در خصوص مشاوره خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های مختلف داشتید میتوانید با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ با کارشناسان شرکت ابراهیم در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید