جلوگیری از گسترش بیماری ها در محیط با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت

جلوگیری از گسترش بیماری ها در محیط با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت

با شروع فصل ابتلای افراد به آنفولانزا، جلوگیری از این مبتلا شدن به این بیماری اهمیت زیادی پیدا می کند. استفاده از دستمال های آنتی باکتریال، شستشوی مرتبط دست ها و تمیز کردن سطح زمین با تی و ماده شوینده مناسب از جمله اقداماتی است که برای پیشگیری از این بیماری انجام می شود. اما باید توجه داشت که سطوح کف محلی امن برای جرم ها و باکتری های مرگبار است. در نتیجه شستشوی دقیق این سطوح بدون انتشار آلودگی ها در بخش های دیگر در کاهش ابتلا به بیماری هایی مثل انفولانزا دارای اهمیت می باشد. در این مقاله نقش کلیدی تجهیزات مکانیزه نظافت مانند اسکرابر و واترجت صنعتی برای پیشگیری از شیوع بیماری ها در محیط مورد بررسی قرار می گیرد.

میزان شیوع بیماری طبق آمار

حذف باکتریدر تحقیقات به دست آمده در دانشگاه هوستون، در حدود ۴۰ درصد نمونه های به دست آمده از کف زمین در ورودی خانه ها به باکتری کلستریدیوم دیفیسیل آلوده شده که با سطح کف کفش وارد خانه شده اند. این باکتری به دلیل مقاومت بالا در برابر آنتی بیوتیک ها به راحتی قابل درمان و از بین بردن نیست. التهابات خطرناک و اسهال از مشکلاتی است که برای فرد آلوده شده به این باکتری به وجود می آید. این نوع عفونت البته بیشتر در محیط بیمارستان ها رایج است اما در هر جای دیگری می تواند رخ بدهد. مواد عفونی و باکتری از کف کفش به کف زمین منتقل می شود. با توجه به آلودگی ۴۰ درصدی ورودی ها به این باکتری می توان نتیجه گرفت که چه حجم زیادی از آلودگی بوسیله کفش افراد مختلف وارد محیط می گردد. فاجعه بیشتر آنجا است که این میکروب ها می توانند تا ماه ها بر روی سطح زنده بمانند.

بررسی میزان آلودگی انتقال یافته بوسیله کف کفش

در یک بررسی جامع توسط یک دکتر بیولوژیک در دانشگاه آریزونا، ابعاد آلودگی محیط بوسیله انتقال توسط کف کفش ها مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق به تعدادی از افراد یک جفت کفش نو داده شد تا به مدت دو هفته استفاده شوند. پس از دو هفته، حدود ۴۲۰ هزار واحد باکتری بر روی کف کفش ها یافت شد که حدود ۲۷ درصد آن ها از نوع باکتری کشنده E.coli بود.

 

حذف باکتری و میکروب از روی سطح

میکروبطبق نتایج بدست آمده، باکتری ها در ته کفش عمر بیشتری نسبت به دیگر جاها دارند. هرکسی در حین حرکت بر روی سطح، بطور مداوم در حال جابجایی یک آلودگی جدید است که باعث رشد باکتری های بیشتر می شود. راهکار حذف این آلودگی ها، تمیز کردن حرفه ای و دقیق سطوحی است که با کفش و باکتری ها در تماس هستند. نوع کفپوش بر روی نحوه حذف باکتری تاثیرگذار است. کفپوش در یک محیط خشک تر مانند محیط های امنیتی فرودگاه و ادارات، آلودگی و جرم به مراتب کمتری نسبت به محیط های خیس یا سطوح مفروش دارند. نظافت سطوح کف با ابزار و مواد شوینده مناسب، سبب حفظ سلامت افراد حاضر در محیط می شود. نظافت مکانیزه با استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت زمین شوی صنعتی و کارواش صنعتی راهکار ایده آلی برای حذف پیوسته و عمیق باکتری ها از سطح می باشد.

استفاده از اسکرابر صنعتی بعنوان پرکاربردترین تجهیزات مکانیزه نظافت

اسکرابر صنعتی از تجهیزات مکانیزه نظافت

اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی یک کفشور مکانیزه است که فرآیند برس زنی و شستشوی سطح را با استفاده از برس و سیستم پاشش آب انجام می دهد. اسکرابر به جهت برخورداری از مخازن آب جداگانه، برخلاف ابزار های دستی، آب آلوده و پر از میکروب را در محیط پخش نمی کند. در نتیجه تا حد زیادی در حذف باکتری ها و میکروب های سطح موفق است. استفاده از مواد شوینده در کنار آب و قدرت برس زنی دستگاه نیز سبب جدا شدن جرم و آلودگی های چسبیده به سطح می شود. لازم به ذکر است، مخزن آب کثیف ضد باکتری مدل هایی از دستگاه اسکرابر یعنی کفشوی بیمارستانی بعنوان یکی از تجهیزات مکانیزه نظافت ۹۹ درصد باکتری ها و میکروب های خطرناک را از بین  می برد.

 

به کارگیری واترجت صنعتی

دستگاه های واترجت صنعتی از فشار آب و حرارت آن برای حذف آلودگی های سطح بهره می برند. واترجت آب گرم مدلی از این دستگاه ها است که آب را با حرارت و فشار به سطح آلوده پاشش می کند. آب داغ دارای حرارت بالا را می توان برای ضد عفونی کردن سطوح و از بین بردن باکتری ها و عوامل بیماری زا استفاده کرد. دستگاه واترجت صنعتی آب گرم با پاشش آب پر حرارت و پر فشار بر روی سطح، موجب برقراری بهداشت در محیط و ضدعفونی شدن سطوح می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید