اهمیت و چگونگی انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب و درست

اهمیت و چگونگی انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب و درست

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب برای دست یابی به اهداف نظافتی مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد و صرفاً تهیه یک مکنده قوی کافی نیست، بلکه باید تمامی جوانب کاری و شرایط محیطی بررسی گردد. همواره اعتقاد بر این است که برای جمع آوری آلاینده های صنعتی باید مکنده ای قدرتمند با ظرفیت قابل توجه و طول عمر بالا استفاده شود و در واقع جاروبرقی صنعتی فراتر از یک جاروی خانگی عمل می کند و از همین رو با دقت و عاقلانه باید انتخاب گردد. در هر کارخانه، کارگاه و سایر محیط های صنعتی نوع آلودگی، شدت و سرعت تولید آن متفاوت است و همین امر سبب می شود برای هر نیازی جارو برقی خاصی کاربرد داشته باشد و به پرسش های مطرح شده پاسخ های مناسب داده شود.

چه پرسش هایی پیش از خرید جاروبرقی صنعتی مطرح می شود؟

– هدف از به کارگیری مکنده چیست و چه کاربری دارد؟

– چه ماده ای و در چه حجمی باید مکش شود؟

– آیا محیط ویژگی های خاصی دارد؟ آیا به تجهیزات خاص و ویژه نیاز دارد؟

خرید دستگاه های جاروبرقی صنعتی مناسب یک سرمایه گذاری مهم و اثربخش برای فعالیت ها و کسب و کارهای مختلف است. مکنده های صنعتی در مراکز تولیدی محیطی امن تر و کارآمدتر ایجاد می کنند که در نهایت بستر مناسب برای افزایش ظرفیت تولید فراهم می گردد.

 

۱- آنالیز موادی که نیاز به مکش دارند

ارزیابی و آنالیز ماده یا موادی که باید جمع آوری شوند، اولین و مهم ترین گام در انتخاب جاروبرقی صنعتی می باشد. به طور کلی آلودگی و گرد و غبار دارای چند طبقه بندی هستند:

گرد و غبار : غبارات بسیار ریز، مواد پودری، گرد و غبار معمولی، گرد و غبار سمی یا اشتعال زا شامل ذرات مواد غذایی، دارویی، شیمیایی، بقایای آلومینیوم یا آهن

جامدات : ضایعات فلزی، گرانول، سنگ، خرده شیشه، سرامیک و …

مایعات : آب، روغن، امولسیون ها، روان کننده ها و …

بخار : بخار جوشکاری و …

نوع مواد تعیین کننده نوع جاروبرقی و تجهیزات همراه با آن هستند، به عنوان مثال

– نوع فیلتر (نومکس، تفلونی، آنتی استاتیک، هپا)

– سیستم اتصال به زمین

– بدنه و مخزن استنلس استیل

– لوازم جانبی خاص (نازل، خرطومی و …)

 

۲- دلیل استفاده از جاروبرقی صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی تجهیزاتی پیشرفته با کارایی ویژه هستند که در فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی کاربردهای فراوانی داشته و بسیاری از مشکلات ناشی از آلاینده ها و پسماندها را از میان برمی دارند. این دستگاه با هدف جمع آوری مواد مختلف با کارآمدترین روش و بدون کاهش میزان تولید طراحی و ساخته شده اند ضمن آن که حداکثر ایمنی کاربران و کارگران را تضمین می نماید. شیوه های به کارگیری جاروهای صنعتی عبارت است از:

پرتابل : دستگاه پرتابل رایج ترین شیوه برای استفاده از جاروبرقی صنعتی می باشد که در هر فضا و شرایط کاری به کار می رود و می توان دستگاه را در محیط جا به جا نمود.

ثابت : در این روش مکنده به صورت ثابت از نقطه ای مشخص آلودگی را مکش می کند و حتی در فضاهای باریک و محدود کاربرد دارد. به این ترتیب آلودگی بلافاصله پس از تولید از منبع مکش می شود.

مرکزی : با نصب مکنده مرکزی نظافت محدوده وسیعی فراهم شده و مکش هم زمان از چند نقطه امکان می پذیرد. در این شیوه جاروبرقی صنعتی به صورت ثابت قرار می گیرد و از آن به چند نقطه مشخص انشعاب گذاری می شود.

 

۳- شرایطی که در محیط وجود دارد

انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب به نیاز و هم چنین قوانین و مقررات وابسته است. به عنوان مثال در صنایع نفت و پتروشیمی جهت جلوگیری از انفجار رعایت نکات و استانداردهای خاصی ضروری است. برخی از محیط هایی که شرایط غیر معمول دارند:

محیط های انفجاری : صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، چوب، پلاستیک، فولاد، آزبست، رنگ و مواد شیمیایی

کلین روم ها : فضاهایی که خلوص هوا باید حفظ شود، صنایع دارویی، شیمیایی، الکترونیک، هوا و فضا و …

محیط هایی با محدودیت های برقی : صنایع دریایی و حفاری

 

انتخاب نهایی

پس از بررسی همه شرایط محیطی، محدودیت ها، چالش ها، ضروریات و موادی که با آن رو به رو هستیم، می توان بهترین جاروبرقی صنعتی را انتخاب نمود. مدیران و صاحبان کسب و کار می توانند با بهره مندی از نظرات کارشناسان و افراد باتجربه در زمینه ارائه دستگاه های نظافت صنعتی تجهیزات نظافتی کارآمد، ایمن و موثر را برای مشاغل خود برگزینند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید