لزوم استفاده از سوییپر در کارخانه فولاد

لزوم استفاده از سوییپر در کارخانه فولاد

در صنایع سنگین مانند صنایع فولاد جمع آوری و دفع ضایعات و پسماندها یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که مدیران این مجموعه ها با آن رو به رو هستند. گرد و خاک، سنگ ریزه، لجن، گندله، پودر سنگ و … آلودگی های متداولی است که در صنایع فولاد تولید می شود و باید جمع آوری و از محیط حذف شوند. حجم بالای فعالیت های صنعتی و انتقال مواد اولیه یا محصولات نهایی با انتشار آلودگی در محوطه بیرونی و درونی کارخانه همراه است. پاک‌سازی سطوح از پسماندها به دلایل متعدد ضرورت دارد و تنها با در نظر گرفتن سیستم های مکانیزه نظافتی مناسب همانند سوییپر امکان جمع آوری بخش قابل توجهی از آلودگی ها در کارخانه فولاد وجود دارد.



سوییپر چیست؟

دستگاه سوییپر صنعتی یک جاروب صنعتی است که به طور تخصصی و کاملاً حرفه ای برای نظافت سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد. سوییپرها آلودگی های خشک پراکنده شده بر روی سطح زمین را جمع آوری نموده و در مخزن خاکروبه ذخیره سازی می کند. مخزن سوییپر با توجه به نوع و طراحی دستگاه به صورت دستی و یا هیدرولیک تخلیه می گردد. برای محیط های صنعتی نظیر کارخانه فولاد سوییپرهای دارای سیستم تخلیه هیدرولیک مناسب و ایده آل است.

 

 

 

 

کاربرد سوییپر در صنایع فولاد

کارخانه های فولاد و صنایع مشابه آن دارای فضای وسیعی هستند که هیچ گاه روش های سنتی نمی توانند پاسخگوی نیازی های نظافتی آن ها باشد، بلکه برای حذف ضایعات صنعتی از سطوح باید از تجهیزات مکانیزه که متناسب با شرایط دشوار محیط های صنعتی طراحی شده اند، بهره گرفت. سوییپر صنعتی آزادانه در محوطه کارخانه فولاد به حرکت در می آید و انواع ضایعات سخت و خشک موجود در مسیر حرکت خود را جمع آوری می کند. این دستگاه قادر است ضایعاتی به شکل گندله و پودر سنگ آهن را از محوطه و سالن ها حذف نماید.

 

 

 

 

نحوه عملکرد سوییپر خودرویی

سوییپر خودرویی یا سرنشین دار همانند یک خودرو هدایت می شود؛ به این معنا که کاربر بر روی صندلی مخصوص نشسته و کنترل دستگاه را در دست می گیرد. طراحی این جاروب ها به گونه ای است که مخزن زباله در پشت دستگاه قرار دارد و از همین رو کاربر نسبت به محیط اطراف تسلط کامل و دید کافی دارد. سویپر صنعتی به برس غلطکی در بخش مرکزی و دو برس دیسکی در کناره های دستگاه تجهیز گردیده و هر یک از آن ها دارای عملکرد فوق العاده هستند. برس مرکزی دارای الیاف V شکل است و از همین رو زباله ها را به بهترین شکل جمع آوری نموده و به دلیل دارا بودن حرکت دورانی خلاف عقربه های ساعت آلودگی را از قسمت بالا به مخزن می فرستد. این پدیده سبب می شود حداکثر ظرفیت مخزن مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

چرا باید از سوییپر برای نظافت کارخانه فولاد استفاده گردد؟

دستگاه های سوییپر صنعتی با هدف نظافت محیط های تجاری و صنعتی طراحی و تولید شده اند و بنابراین از ساختاری کاملاً مقاوم، مستحکم و سخت کار برخوردار می باشند و در شرایط سخت و خشن کارخانه های فولاد دوام می آورند.

اهداف به کارگیری سوییپر

– افزایش بازدهی و بهره وری کارخانه

– حفظ ایمنی محیط کار

– حفاظت از محیط زیست

– صرفه جویی در وقت و انرژی

– افزایش بهره وری نیروهای انسانی

سوییپر صنعتی ویژگی های برجسته ای دارد که آن را به عنصری جدایی ناپذیر از محیط های صنعتی تبدیل می نماید:

سیستم فیلتراسیون

حجم انبوهی از گرد و خاک توسط دستگاه سوییپر جمع آوری می شود و از همین رو سیستم فیلتراسیون قدرتمندی بر روی دستگاه قرار دارد تا از بازگشت ذرات جمع آوری شده به محیط جلوگیری به عمل آید. فیلتر سوییپر به طور معمول از نوع کارتریجی و یا پاکتی موازی با سطح مقطع بالا هستند. به منظور نظافت فیلتر سیستم نظافت الکتریکی یکپارچه با دستگاه بر روی دستگاه قرار دارد و با فعال نمودن آن گرد و غبار باقی مانده بر روی فیلتر تکانده می شود.

تخلیه هیدرولیک

در صنایع فولاد به دلیل حجم بالای آلودگی ها سوییپرهایی با ابعاد بزرگ تر به کار می روند. هنگامی که مخزن سوییپر از گندله، پودر سنگ و خاک پر شود، مخزن وزن بالایی پیدا می کند و تخلیه آن به صورت دستی دشوار خواهد بود. در نتیجه این رده از دستگاه ها دارای جک هیدرولیک تخلیه مخزن هستند. جک هیدرولیک مخزن را تا ارتفاع مشخصی بالا می برد و کاربر دستگاه را به گونه ای تنظیم می کند که زباله ها در محل مورد نظر تخلیه گردد.

سامانه مکش

عملیات برس زنی بر روی سطح خشک با انتشار گرد و خاک همراه است و برای به حداقل رساندن شدت انتشار آلاینده ها بر روی برس های سوییپر سامانه مکش قرار دارد که گرد و غبار را مکش و فیلتر می نماید. سیستم مکنده در کنار سامانه مکانیکی برس زنی عملکرد عالی سوییپر را رقم می زند.

مجهز به سه چرخ

به منظور افزایش قدرت مانور جاروب محوطه، در طراحی این دستگاه سه چرخ به کار رفته است، دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلوی دستگاه. محل قرار گرفتن تک چرخ سوییپر نقش مهمی در افزایش مانور پذیری آن دارد و هنگامی که تک چرخ در جلوی دستگاه قرار دارد تسلط کاربر به دستگاه بیشتر شده و احتمال برخورد آن به اجسام و دیواره ها کاهش می یابد.

ویژگی های یاد شده برخی از ویژگی هایی است که نشان می دهد یک سوییپر صنعتی به چه میزان ابزار نظافت کارآمدی است که می توان بسیاری از مشکلات نظافتی کارخانه های فولاد را از میان بردارد.

 

 

لینک های مفید :

سوییپر : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید