راهکارهای بهبود کیفیت هوا با استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه خوشبو کننده هوا

راهکارهای بهبود کیفیت هوا با استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه خوشبو کننده هوا

امروزه آلودگی هوا یکی از بزرگترین تهدیدات برای محیط زیست، انسان، حیوانات، جنگل ها و شهرها است و آلاینده های هوا تأثیر جدی بر روی سلامت بدن می گذارد و بیماری هایی چون آسم، سرطان ریه، برونشیت حاد و مزمن و مشکلات عدیده قلبی و به دنبال آن افزایش تعداد مرگ و میر را به بار می آورد.

برای جلوگیری از این مشکل رو به رشد بشری در گام نخست باید منبع این آلودگی ها مشخص گردد. یکی از راهکارهای مقابله با این مشکل استفاده از دستگاه خوشبوکننده هوا است که هوای تازه و خوشبو را برای محیط شما به ارمغان می آورد.

عوامل آلودگی هوا

دستگاه خوشبو کننده در برابر آلودگی هوا که به عنوان تغییر در کیفیت هوا تعریف می شود با سنجش آلاینده های شیمیایی، بیولوژیکی یا فیزیکی در هوا بررسی می شود. آلودگی هوای به دو صورت مرئی و نامرئی تقسیم بندی می گردد؛

عوامل مختلفی در آلودگی هوا دخیل است گازهای مضر، کاهش لایه ازن و گرم شدن کره زمین ناشی از انتشار گازهای گل خانه ای و دی اکسید کربن، دودآلودگی ناشی از اتومبیل و حمل و نقل جاده ای، قطار و هواپیما که گاز مونوکسید کربن و نیتروژن اکسید می کنند و دی اکسید گوگرد کارخانه ها، پالایشگاه نفت، نیروگاه های برق، استخراج معادن زیرزمینی، مواد پاک کننده مصارف خانگی و لوازم نقاشی،احتراق سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، گازهای خطرناک ناشی از استفاده از حشره کش ها، آفت کش ها و کود و مواد سمی و آمونیاکی که توسط محصولات کشاورزی ایجاد می شود؛

پدیده های طبیعی مانند فوران آتشفشانی و آتش سوزی ها،طوفان های گرد و غبار، تولید زباله و تولید متان که در محل دفن زباله به وجود می آیند. در بسیاری از مواقع آلودگی هوا موجب جلوگیری از فتوسنتز هوایی است که ما تنفس می کنیم و باعث تشکیل باران های اسیدی و رسوبات جوی به صورت باران و یخبندان برف و مه می شود و این آلودگی نقش بسیار مهمی در گرم شدن کره زمین دارد.

دستگاه هواساز

دستگاه خوشبو کنندهدستگاه هواساز دستگاهی است که رطوبت و دمای محیط را تنظیم می کند ولی به تنهایی هوای سرد یا گرم تولید نمی کند. کاربرد این دستگاه در مکان هایی است که نیاز به هوای تازه دارند.

این دستگاه با داشتن فیلترهای مناسب باعث جلوگیری از ورود هوای آلوده و گرد و خاک می شود. طبق تحقیقات، آمریکایی های مبتلا به بیماری آسم و آلرژی در شمار خریداران اصلی دستگاه های تصفیه کننده هوا هستند. در حقیقت هوای منزل به مراتب از هوای بیرون آلوده تر و آلرژی آورتر  می باشد و برای کاهش این مشکلات بهترین راه حل استفاده از یک دستگاه هواساز است.

 

 

نحوه کارکرد دستگاه خوشبوکننده مخصوص هواساز

دستگاه خوشبو کننده هوابه منظور بهبود کیفیت هوای محیط، و مطبوع تر شدن ورودی از دریچه هواساز، می توان از دستگاه خوشبو کننده هوا برقی که مخصوص چنین عملکردی طراحی و تولید شده اند بهره برد. تصفیه کننده های یا پاک کننده هوا با عبور هوا از فیلتر آن را تمیز می کند. دستگاه خوشبوکننده مخصوص هواساز در بخش های ورودی کانال هواساز قرار می گیرند و همراه هوای ورودی بوی خوش را به محیط هدیه می کنند

 

 

دستگاه خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکنندهبه منظور ایجاد راهکارهای بهینه در راستای تسهیل کیفیت هوا و برای حفظ سلامتی برنامه های کاربردی با هدف فراهم کردن محیطی مناسب صرف نظر از بارهای گرمایی داخلی و شرایط آب و هوایی خارجی ایجاد شده است.

دستگاه های خوشبو کننده هوا به منظور بهبود کیفیت هوای محیط بسیار توصیه می شود آن ها محصولات مصرفی هستند که به طور معمول عطر از خود ساطع می کند و عمدتاً درمناطق کوچک تر مثل منازل یا فضای داخلی تجاری از جمله دستشویی ها و راهروها و همچنین فضاهای بزرگتر مانند لابی هتل، رستوران ها، اماکن پزشکی‌ (مانند کلینیک و درمانگاه و…) و مساجد استفاده می شود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید