انتخاب جاروبرقی صنعتی مطابق با جنس مواد و آلاینده ها در محیط های صنعتی

انتخاب جاروبرقی صنعتی مطابق با جنس مواد و آلاینده ها در محیط های صنعتی

روند فعالیت در محیط های صنعتی همواره با تولید و انتشار حجم بالایی از آلاینده ها و مواد در فضای کاری همراه می باشد. این آلاینده ها در انواع مواد پودری، غبارات ریز، ذرات درشت و بعضا سنگین، مایعات غلیظ و روغنی و در برخی مواقع مخلوطی از مایعات و جامدات را تشکیل می دهند. به طبع این آلودگی ها کلیه بخش های محیط اعم از تجهیزات، سطوح کف و دیوارها را فرا می گیرند و مشکلات بسیاری را به بار می آورند. عدم دستیابی به بازده بهینه دستگاه های تولیدی در محیط های صنعتی، اختلال در سلامت کارکنان و کاهش سطح کیفی محصولات تولیدی، چندی از مهم ترین مشکلات ناشی از انتشار آلودگی ها در محیط های صنعتی می باشد. به کمک یک دستگاه جاروبرقی صنعتی می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد و مزایای بسیاری را در محیط های صنعتی به ارمغان آورد.

اساس کار دستگاه های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتیدستگاه های جاروبرقی صنعتی دارای مخازن بزرگتری نسبت به انواع خانگی مرسوم می باشند. بنابراین با بکارگیری این تجهیزات امکان جمع آوری حجم بیشتری از مواد فراهم آمده و راندمان عملیاتی نظافت صنعتی نیز افزایش می یابد. دستگاه های جاروبرقی اساسا دارای پمپ مکش می باشند که با تخلیه کامل هوای درون مخزن جاروبرقی نوعی خلاء نسبی را به وجود می آورد. به دنبال این فرایند، هوا به سرعت از دهانه مکش جاروبرقی به درون مخزن دستگاه انتقال می یابد. ذرات و آلاینده های موجود در محیط نیز به همراه هوا به درون مخرن منتقل می شوند. امکان بازگشت مواد به محیط در صورت عدم بکارگیری فیلتر در این دستگاه ها وجود دارد. از این رو دستگاه های جاروبرقی صنعتی با کیفیت مجهز به سیستم های فیلتراسیون هوشمند می باشند که از بازگشت ریز ترین ذرات به محیط نیز جلوگیری به عمل می آورد. انتخاب جاروبرقی صنعتی با توجه به دانه بندی و جنس آلاینده ها در محیط می تواند امکان دستیابی به بازده حداکثری دستگاه را فراهم آورد.

 

 

ذرات پودری و گرد و غبار

جاروبرقی صنعتیدر بسیاری از محیط های صنعتی روند تولید با ایجاد حجم قابل توجهی از ذرات پودری همراه می باشد که انتشار این مواد در محیط بعضا اجتناب ناپذیر است. اما با استفاده از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلترهای هوشمند HEPA می توان امکان نظافتی موثر را فراهم آورد. این نوع فیلتر دارای راندمان بالایی بوده و از الیاف ظریف فایبرگلاس تشکیل شده است. از این رو از بازگشت ذرات پودری به محیط جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

 

 

پلیسه و گرانول

جاروبرقی صنعتیگاهی آلودگی های منتشر شده در محیط کارخانه قابل بازیافت بوده و از دانه بندی درشت تری برخوردارند. با بازگرداندن این مواد به چرخه های تولیدی تا میزان قابل توجهی از هزینه ها جلوگیری به عمل آمده و صرفه اقتصادی چشم گیری برای واحدهای صنعتی ایجاد می گردد. در صورت نیاز به حذف این آلودگی ها از محیط های صنعتی می توان از دستگاه های جاروبرقی صنعتی با توان مکش بسیار بالا استفاده نمود.

 

 

 

 

مخلوط جامدات و مایعات

در بسیاری از موارد نیز تولید محصولات با ایجاد آلاینده هایی به صورت مخلوط جامد و مایع (مانند آب، روغن و امولسیون کننده ها) همراه می باشد. حذف آنها از محیط های صنعتی کمی دشوار بوده و به منظور انجام نظافت محیط از دستگاه های جاروبرقی صنعتی آب و خاک استفاده می شود. جاروبرقی های آب و خاک صنعتی قابلیت جداسازی ذرات جامد از مایع را دارا بوده و در صورت نیاز می توان این مواد را بازیافت نمود.

 

 

 

 

غبارات سمی و خطرناک

در صنایع هسته ای که روند فعالیت و تولید با مواد سمی و رادیواکتیو صورت می پذیرد، انتشار آنها در محیط خطری جدی برای کارکنان می باشد. از این رو با استفاده از یک دستگاه های جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر های قدرتمند که در سه کلاس L،M و H عرضه می شوند از بازگشت این آلودگی ها به محیط به طور کامل جلوگیری به عمل می آورند. دیگر ویژگی جاروبرقی های مناسب استفاده جهت مکش غبارات سمی، خاصیت ضد انفجاری و اتصال به تجهیزات تولیدی کارخانه نیز می باشد.

 

 

 

 

آلودگی های قابل اشتعال و انفجار

ترکیبات شیمیایی برخی از آلاینده ها در محیط های صنعتی به گونه ای است که به شدت واکنش پذیر بوده و در صورت قرار گیری در فشار بالا و یا دمای نامتناسب به سرعت مشتعل و یا منفجر می شوند. بنابراین در صورت وجود چنین آلودگی هایی در محیط های صنعتی نیاز به استفاده از جاروبرقی صنعتی با استاندارد ATEX می باشد. هدف اصلی این استاندارد اطمینان از ایمنی اپراتور و محیط کاری می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید