دستگاه سوییپر مناسب جمع آوری گرد و خاک

دستگاه سوییپر مناسب جمع آوری گرد و خاک

گرد و غبار و آلودگی ها به عنوان دشمنان نامرئی سلامتی و بهداشت در یک محیط به حساب می آیند. در واقع ایمنی افراد در یک بخش صنعتی یا غیر صنعتی به پاکیزگی محیطی که افراد هر روز در آن کار می کنند، بستگی دارد. بنابراین اقدامات کافی برای تمیز کردن محیط بایستی در دستور کار قرار گیرد. جمع آوری زباله و گرد و خاک از روی سطح با استفاده از دستگاه سوییپر و شستشوی و خشک کردن سطح به منظور ایجاد محیط سالم و ایمن بوسیله اسکرابر صنعتی به بهترین نحو قابل انجام است. این دستگاه ها عملیات نظافت و شستشوی را بصورت مکانیزه و با کیفیت و سرعت بالا انجام می دهند.

انواع تجهیزات مکانیزه مناسب تمیز کردن سطوح کف

دستگاه سوییپر صنعتی سرنشین داربرای نظافت سطوح کف بصورت مکانیزه به ترکیبی از دستگاه های نظافت صنعتی نیاز است. برای نظافت اولیه و جمع آوری آلودگی ها از روی سطوح کف از دستگاه سوییپر صنعتی باید استفاده شود. سوییپر ها با استفاده از برس های جانبی و مرکزی سطوح کف را نظافت می کنند. بعد از نظافت نوبت به شستشوی سطح می رسد که با استفاده از اسکرابر صنعتی قابل انجام است. اسکرابر ها سطح را با استفاده از برس شستشو نموده و سپس به کمک تی مکنده و موتور مکش سطح را خشک می کنند.

 

تقسیم بندی سطوح آلوده

آلودگی سطوح کف بسته به فرآیند ها و تردد هایی که در محیط انجام می شود، متفاوت است. در نتیجه راهکار برآورده کردن نیاز های نظافتی هر یک از محیط ها با توجه به حجم آلودگی تغییر می کند. در این مقاله برای سطوح آلوده در حد متوسط و سطوح بسیار آلوده دو راهکار نظافتی ارائه می شود.

نظافت سطوح با آلودگی متوسط با دستگاه سوییپر

دستگاه سوییپر صنعتی سرنشین داراگر آلودگی در یک حد متوسط و معمولی باشد، تمیز کردن محیط و ایجاد سطوح ایمن و پاکیزه به سبک زیر باید انجام شود. ابتدا باید این نکته را در نظر گرفت که جمع آوری آلودگی بطور صحیح، سبب کاهش یافتن حرکت گرد و غبار ریز در محیط کار و جلوگیری از انتقال یافتن آن ها به زیر قفسه ها و .. می گردد. یک محیط تمیز و عاری از آلودگی قطعا برای کارگران و کارمندان پر بازده تر و ایمن تر خواهد بود. دستگاه های سوییپر صنعتی برای نظافت سطوح با آلودگی معمولی و متوسط بکار می آیند. این نوع سوییپر ها از نوع خودرویی و دارای فیلتر با ظرفیت بالا هستند. سوییپر صنعتی با یک بار عبور از این سطوح قادر به نظافت محیط می باشد. برای شستشوی کف نیز استفاده از اسکرابر صنعتی کاربردی است. راه حل ایده آل برای انجام همزمان نظافت و شستشوی سطوح، استفاده از دستگاه سوییپر اسکرابر می باشد. این دستگاه در مدل های دیزلی و الکتریکی طراحی شده که مشکل نظافت محیط را با یک دستگاه بر طرف می نمایند.

نظافت سطوح بسیار آلوده

در بعضی محیط های کاری در صنایع ریخته گری، سرامیک و صنایعی که با مصالح ساختمانی و مواد ساینده سر و کار دارند، حجم آلودگی سطوح کف بسیار بالاست. در این محیط ها اتخاذ بهترین راه حل نظافتی اهمیت دارد. سوییپر های صنعتی یک راه مناسب برای اینکار هستند که بایستی دارای چند ویژگی مهم باشند. اول اینکه دستگاه سوییپر مناسب برای چنین محیط هایی باید سیستم فیلتراسیون بهینه با سطح بزرگ داشته باشد تا از بازگشت آلودگی های ریز به محیط جلوگیری کند. سیستم مکش روی برس های جانبی ویژگی دیگری است که سوییپر صنعتی مناسب این محیط ها باید داشته باشد. با توجه به سطح بالای گرد و خاک محیط، فیلتر سوییپر بهتر است از جنس پلی استر با سطح بزرگ باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید