بهره گیری از اسکرابر دستی در محیط های با محدودیت فضا

بهره گیری از اسکرابر دستی در محیط های با محدودیت فضا

سطوح کف در هر مکانی بنابر شرایط در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد. امروزه با بهره گیری از تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی همچون دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، فرآیند نظافت و شستشوی آلودگی های به وجود آمده بر سطوح کف با کیفیت قابل ملاحظه ای امکان پذیر گردیده است. برخی افراد بر این باورند که این تجهیزات تنها به منظور سهولت در امر نظافت صنعتی در محیط های وسیع طراحی شده اند و جهت استفاده در محیط های با محدودیت فضا مناسب نمی باشند. این باور نادرست موجب شده است که در اغلب فضاهای محدود، خود را مجبور به استفاده از ابزار های سنتی نظافتی کنند. تی و سطل آب از جمله پرکاربردترین تجهیزات نظافتی هستند اما به دلیل وجود برخی مشکلات توان حذف کامل آلودگی ها را ندارند. از این رو پیشنهاد می شود از انواع اسکرابر دستی جهت شستشوی سطوح کف در محیط های کوچک و با محدودیت فضا استفاده نمود.

ساز و کار دستگاه های مکانیزه کف شور یا اسکرابر

اسکرابردستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی امکان شستشوی و خشک نمودن همزمان سطوح کف را فراهم می آورد. بخش های اصلی دستگاه کفشور صنعتی شامل تی، برس، مخازن آب تمیز و کثیف و خرطومی مکش می باشد. عملکرد یکپارچه و زنجیروار این بخش ها سبب انجام بهینه فرآیند نظافت و شستشوی سطوح هموار کف می شود. آب تمیز به همراه مواد شوینده مناسب ابتدا از مخزن آب تمیز بر روی برس ها پاشش می شود. برس ها در یک دستگاه اسکرابر با کیفیت به صورت دیسکی شکل بوده که با حرکت مداوم انواع آلاینده ها را از میان خلل و فرج کفپوش به بیرون می کشند. سپس آب آلوده ای سطح زمین را فرا می گیرد که به کمک تی دستگاه کف شوی صنعتی به خوبی از سطح جمع آوری شده و سیستم های قدرتمند مکنده دستگاه اسکرابر به کمک خرطومی این آب را از سطح به خوبی جمع آوری می نمایند. در نهایت نیز آب آلوده به مخزن آب کثیف منتقل می شود.

انتخاب اسکرابر متناسب با محیط

اسکرابر از آنجا که اسکرابر صنعتی یکی از پرطرفدارترین تجهیزات مکانیزه نظافتی می باشد لذا کمپانی های سازنده این تجهیزات کلیه جوانب از جمله شرایط محیط را در طراحی و ساخت آن مورد توجه قرار داده اند. لذا متناسب با انواع محیط وسیع صنعتی، تجاری، اداری و همچنین محیط های با مساحت کم این تجهیزات را در دو گروه دستی و سرنشین دار عرضه نموده اند. در صورت تصمیم به استفاده از این تجهیزات باید محیط مورد نظافت مورد توجه قرار گیرد. انواع اسکرابر سرنشین دار دارای ابعاد بزرگتری نسبت به انواع دستی می باشند. با این توضیحات این مساله کاملا قابل درک می باشد که هرچه وسعت فضا بیشتر باشد دستگاه با ابعاد بزرگتر می تواند انتخاب هدفمندتری باشد. گاهی محدودیت فضایی و وجود انواع اشیا در محیط، فرآیند نظافت را دشوار می نماید. اما انواع دستگاه های کفشور دستی در ابعاد کوچک و جمع و جور طراحی شده اند که حتی به راحتی قسمت های زیرین اشیای موجود در محیط را مورد نظافت قرار می دهند.

 

مزایای استفاده از کفشور دستی

اسکرابردستگاه های اسکرابر دستی از لحاظ منبع تغذیه در دو نوع برقی و باتری دار می باشند. نوع عملکرد این دو دسته از اسکرابر های دستی هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و هر دو فرآیند شستشوی سطوح را با سرعت و سهولت بالایی به انجام می رسانند. اما بسته به شرایط محیط و دسترسی به پریز برق می توان از انواع دستگاه کف شوی دستی کابلی یا باتری دار استفاده نمود. اسکرابر دستی توسط کاربر و با هل دادن فرد قابل هدایت می باشد و قدرت مانور فرد در انجام فرآیند نظافت به کمک این دستگاه ها بسیار بالا می باشد. دلیل آن هم تنها وزن سبک دستگاه و قابلیت حمل آسان آن می باشد. کاربر به کمک اسکرابر دستی کلیه بخش های محیط را در مدت زمان کوتاه مورد نظافت قرار می دهد. به دنبال آن از بسیاری از هزینه های عملیاتی نظافت نیز کاهش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید