مشکلاتی متداول در استفاده از اسکرابر ها

مشکلاتی متداول در استفاده از اسکرابر ها

اسکرابر ها در طی ۶۰ سال اخیر به شدت تکامل یافته اند. اسکرابر های اولیه در عین سادگی، اختراع بسیار خوبی در زمان خود بودند. این دستگاه ها آب را از مخزن آب تمیز پخش می کردند، سطح را با آب و مواد شوینده پاک می کردند، سپس با مکش و تی زدن زمین را خشک می کردند. با توجه به مراحل ذکر شده برای عملکرد زمین شوی، چهار زمینه معرفی می شود که  نسبت به سایر اجزا نیازمند نگهداری و توجه بیشتری هستند: پاشش آب، جمع آوری آب، تمیز کردن سطح و در نهایت عمل حرکت دستگاه به جلو یا عقب. با این که دستگاه های قدیمی ساده تر بودند، اما این نکته از ۶۰ سال پیش تا کنون تغییر نکرده است و این دستگاه ها همچنان دارای این چهار بخش اصلی هستند. در ادامه مشکلات متداولی که ممکن است برای هر زمین شوی ایجاد شود بیان شده، و بعد از آن راهکارهایی برای افزایش طول عمر دستگاه بیان شده است.

دستگاه کفشوی در گذشته

چند نکته برای نگهداری اسکرابربا توجه به این که ساختار اسکرابر های اولیه نسبتا ساده بوده، سرویس و نگهداری مورد نیاز آن ها نیز که شامل پاک کردن مخازن، پاک کردن برس ها، پاک کردن تی و روغن کاری اتصالات دستگاه می شد کار دشواری نبود؛ در نتیجه تمام امور لازم جهت تعمیر و نگهداری آن ها مربوط به همین بخش ها بوده است. در اسکرابرهای قدیمی، برس ها معمولا به وسیله یک اهرم دستی یا یک پدال پایی از جا در می آمدند. کاربر با بالا بردن پدال پایی می توانست برس ها را به زمین نزدیک کند و با فشار دادن آن، برس ها را از سطح زمین بالاتر ببرد. مشخص است که چنین سیستم اهرمی ساده ای نیاز به برای سرویس و نگهداری کمی داشته است. سیستم تی کشی نیز همانند آن بوده است. کشیدن اهرم با دست به یک سمت باعث پایین آمدن تی شده، و حرکت مخالف اهرم باعث بالا بردن تی از سطح زمین می شده است. عمل تی کشی نیز ساده بوده و تعمیر آن عمل پیچیده ای نبوده. محلول از طریق یک شیر مکانیکی که توسط کاربر باز و بسته می شد، پخش می گردید. اهرم شیر محلول معمولا در جایی قرار می گرفت که کاربر بتواند در مواقع لزوم به راحتی شیر را کم و زیاد کند. این اهرم، کابلی را که به شیر محلول بالای برس ها متصل بود، مدیریت می کرد. این دستگاه ها بسیار قابل اعتماد بودند و تنها مشکل پیش آمده برای آن ها این بود که ممکن بود بعد از ۱۰ سال دچار خوردگی شوند. موتور خلاء که برای مکش آلودگی ها از سطح زمین استفاده می شد، به وسیله یک کلید بر روی داشبورد دستگاه، روشن و خاموش می شد. کف شوی های اولیه از وزن و فشار برس ها برای به جلو بردن ماشین استفاده می کردند. بنابراین از هیچ موتور راه اندازی استفاده نمی شد و همین باعث می شد به نگهداری زیادی نیاز نداشته باشند. امروزه اسکرابرها برای حرکت به جلو و عقب از موتورهای راه انداز استفاده می کنند.

مشکلات متداول برای اسکرابر ها از گذشته تا امروز

نکات نگهداری اسکرابرهمان طور که گفته شد عملکرد بخش های اصلی اسکرابر ها تغییر زیادی نکرده اند، و تقریبا همان اعمال را با کارایی متفاوتی انجام می دهند و مهم تر این که کاربر پسندتر شده اند. بنابراین در هنگام پشتیبانی تلفنی این دستگاه ها می توان مشاهده کرد که درخواست ها و مشکلات چندان تغییری نیافته اند. به همین دلایل بیشتر با این چند مشکل از جمله اسکرابر آب را تخلیه نمی کند، آب گیری نمی کند، سطح را به خوبی شستشو نمی کند، یا اینکه به جلو یا عقب حرکت نمی کند، مواجه می شویم. با توجه به این که ماشین های الکتریکی و مکانیکی روز به روز پیشرفته تر می شوند، تعمیر آن ها نیز پیچیده تر می شود. اما ماشین های پیشرفته تر دارای فوایدی همانند راحتی و سهولت استفاده و کاهش استرس کاربر در هنگام استفاده از دستگاه هستند؛ زیرا احتمال خطرات و صدمات را به شدت کاهش می دهند.

افزایش طول عمر زمین شوی

طریقه نگهداری اسکرابردر هنگام خرید اسکرابر اتوماتیک باید به چند نکته توجه داشت. اسکرابرها برای جمع آوری آلودگی ها از سطح زمین ساخته شده اند. این آلودگی ها درون اسکرابر جمع آوری می شوند. برای عملکرد بهتر دستگاه، این آلودگی ها و کثیفی ها باید طبق یک روال تخلیه شوند. چهار زمینه ای که در بالا مطرح شد اصلی ترین موضوعات برای تعمیر این دستگاه ها هستند، بنابراین باید بیشتر مراقب این بخش ها بود تا طول عمر دستگاه افزایش یابد. برای جلوگیری از مشکلات یک برنامه نگهداری می تواند مفید باشد. نگهداری پیشگیرانه و مؤثر دارای دو مؤلفه عمده است؛ تماس پشتیبانی منظم با یک متخصص آموزش دیده (بسته به نیاز هر یک ماه، سه ماه یا شش ماه) و یک روند نگهداری روزانه که توسط کاربر آن انجام می شود.

 

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید