معرفی انواع منبع تغذیه در اسکرابر ها

معرفی انواع منبع تغذیه در اسکرابر ها

در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی لزوم نظافت محیط و از بین بردن آلودگی ها بر کسی پوشیده نیست. حفظ بهداشت محیط و از بین بردن آلودگی ها علاوه بر ارتقا سطوح بهداشتی و تامین سلامت افراد نقش مهمی در حفظ و نگهداری کف پوش ها دارد. اگر چه استفاده از شیوه های سنتی نظافت تا حد زیادی در بر طرف ساختن بخشی از آلودگی های سطحی محیط  تاثیر گذار است اما توانایی لازم و کافی برای نظافت های عمیق و از بین بردن تمامی انواع آلاینده ای چسبیده به سطوح را ندارد. این در حالیست که دستگاه ها و ماشین آلات مکانیزه نظافتی مانند اسکرابر ، سرعت و کیفیت بالاتری در امر نظافت داشته و با از بین بردن تمامی انواع آلودگی های چسبیده به سطوح، کیفیت بهداشت و سلامت محیط را ارتقا می دهند.

آشنایی با عملکرد اسکرابر

اسکرابر صنعتی و نظافت صنعتی با کف شوی صنعتیاسکرابر ها دستگاه های مکانیزه ای می باشند که با استفاده از سیستم برس زنی و پاشش آب تمامی آلودگی های چسبیده به سطوح را از بین می برند. این دستگاه ها به منظور جمع آوری آب آلوده ناشی از شستشو و خشک نمودن سطوح، مجهز به تی و سیستم مکنده می باشند. دستگاه های اسکرابر آلمانی مجهز به دو مخزن مجزا برای آب تمیز و کثیف ناشی از شستشو بوده و به واسطه تفکیک کامل آنها همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو استفاده نموده و مانع از انتقال آلودگی ها به سایر نقاط می شوند. تجهیز این دستگاه ها به موتور حرکتی، حرکت دستگاه بر روی سطوح را تسهیل می نماید. دستگاه های اسکرابر صنعتی به واسطه نوع تامین انرژی لازم برای حرکت دستگاه به دو دسته اسکرابر های برقی و اسکرابر های دیزلی تقسیم می شوند.

 

کف شوی های برقی یا الکتریکی

اسکرابر صنعتی و نظافت صنعتی با زمین شویاین دستگاه های کف شوی به واسطه تامین انرژی لازم برای حرکت دستگاه از انرژی الکتریکی استفاده نموده و از آنجایی که هیچ گونه آلودگی و گاز سمی در محیط تولید نمی کنند برای استفاده در اماکن سر پوشیده گزینه مناسبی می باشند. این دستگاه ها کارایی ویژه ای در نظافت سطوح کف در مکان هایی با حساسیت بالا در برابر آلودگی چون بیمارستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان، مهد های کودک و مدارس دارند. اسکرابر های برقی بر اساس نحوه تامین انرژی الکتریکی به دو دسته کف شوی های کابلی و کف شوی های باتری دار تقسیم می شوند.

 

اسکرابر کابلی

طریقه نگهداری اسکرابراین دستگاه ها همانطور که از نامشان پیداست از طریق کابل برق انرژی الکتریکی لازم برای حرکت دستگاه را تامین می نمایند. از آنجایی که این دستگاه ها مستقیما به منبع انرژی الکتریکی متصل می باشند، انرژی ورودی به آنها به طور پیوسته تامین شده و از این رو هیچ گونه نگرانی بابت اتمام انرژی وجود ندارد. اگرچه دامنه حرکتی این دستگاه ها به واسطه محدودیت در متراژ کابل برق تا حدودی محدود شده و به منظور دسترسی به نقاط دورتر نیازمند دسترسی به پریز برق در محیط می باشند، اما در مقایسه با اسکرابر های باتری دار وزن کمتر و ابعاد کوچک تری داشته و از این رو حرکت آنها بر روی سطوح آسانتر بوده و به انرژی کمتری نیاز دارد.

 

زمین شوی باتری دار

استفاده از دستگاه نظافت صنعتی در فضای بیرونی مجتمعکف شوی های باتری دار از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده نموده و از آنجایی که دامنه حرکتی دستگاه به واسطه کابل برق و دسترسی به پریز محدود نمی شود امکان دسترسی آسان و سریع به نقاط دور از دسترس را دارند. این دستگاه ها به واسطه استفاده از باتری ابعاد و وزن بیشتری از نمونه های کابلی دارند. سطح صدای پایین و قابلیت جا به جایی و قدرت مانور بالا از دیگر مزایای این دستگاه ها می باشد. اصولا باتری های به کار رفته در این کف شوی ها از نوع ژل بوده و از این رو به هیچ گونه مراقبت، نگهداری و سرویس نیاز ندارد.

 

کف شوی دیزلی

اسکرابر دیزلی و سوییپر اسکرابراین اسکرابر ها از سوخت فسیلی برای تامین نیروی حرکتی استفاده نموده و به واسطه تولید گاز های سمی چون، مونوکسید کربن قابل استفاده برای نظافت سطوح در اماکنی با حساسیت بالا نمی باشند. کف شوی های دیزلی ابعاد بزرگی داشته و از این رو برای نظافت اماکن بزرگی چون انبار ها، سوله ها و محوطه های بیرونی مناسب می باشند. اسکرابر های دیزلی در مقایسه با انواع برقی زمین شوی ها قدرت بالاتری دارند، استفاده از موتور های قدرتمند در این کف شوی ها موجب افزایش چشمگیر وزن آنها در مقایسه با مدل های برقی شده است. این دستگاه ها همچون اسکرابر های کابلی به شارژ نیز نداشته و در هر مقطعی از زمان قابل استفاده بوده و به راحتی می توانند برای نظافت نقاط دور از دسترس و فاقد پریز برق به کار گرفته شوند.

 

لینک های مفید:

اسکرابر: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید