عیب یابی از سیستم مکش اسکرابر

عیب یابی از سیستم مکش اسکرابر

اهمیت شستشو و نظافت محیط بر کسی پوشیده نیست. سطوح درخشان کف نه تنها تاثیر مثبتی بر روی کارکنان و پرسنل دارد بلکه موجب رضایت و اعتماد مراجعه کنندگان به سیستم مدیریتی نیز می گردد. در این میان استفاده از تجهیزات مکانیزه برای شستشو و نظافت سطوح کف نقش مهمی در ارتقا کیفیت نظافت دارد. دستگاه های اسکرابر یا کف شوی صنعتی دستگاه های مکانیزه ای می باشند که به شکل تخصصی برای نظافت و شستشوی سطوح کف طراحی و به بازار عرضه شده اند. دستگاه زمین شوی صنعتی از بخش های مختلفی تشکیل شده که برای عیب یابی اسکرابر بسیاری از این بخش ها قابل بررسی هستند.

اهمیت استفاده از اسکرابر صنعتی در شستشوی سطوح کف

شستشو کف فروشگاه با اسکرابر خودرویی و عیب یابی آندرخشش و تمیزی کف پوش ها نظر هر بیننده ایی را به خود جلب نموده و به نوعی ریز بینی و توجه کامل سیستم مدیریتی را نسبت به تمامی جوانب محیط کاری و سلامت روحی و جسمی پرسنل نشان می دهد. اگر چه استفاده از شیوه های سنتی نظافت یا همان تی و سطل آب تا حدودی می تواند آلاینده های سطحی محیط را از بین ببرد اما به واسطه شستشوی مکرر تی در یک سطل آب، موجب انتشار آلودگی ها به دیگر نقاط می شود. به طور کلی میزان حذف آلودگی های قابل رویت از روی سطوح با استفاده از شیوه های سنتی نظافت ارتباط مستقیمی با میزان تمایل کاربر به عملیات نظافت و قدرت بدنی او در به حرکت در آوردن تی دارد. این در حالیست که استفاده از دستگاه های مکانیزه ای مانند دستگاه های اسکرابر یا کف شوی های صنعتی نه تنها شستشو و نظافت سطوح را در زمان کوتاهی انجام می دهند بلکه به واسطه استفاده از سیستم برس زنی تمامی آلودگی های چسبیده به سطوح و گرد و خاک نفوذ کرده در بین شیار ها و خلل و فرج کف پوش ها را نظافت می نمایند.

نقش موثر کف شوی صنعتی در ارتقا کیفیت

عیب یابی اسکرابر و قدرت مکش همانطور که پیش تر اشاره شد دستگاه های اسکرابر یا کف شوی با استفاده از سیستم برس زنی تمامی آلودگی ها را از روی سطوح حذف می نمایند. این دستگاه ها به واسطه استفاده از دو مخزن مجزا برای آب تمیز و آب کثیف، همواره از پاشش آب تمیز برای شستشو و نظافت سطوح استفاده نموده و بر خلاف شیوه های سنتی مانع از انتشار آلودگی ها به سایر نقاط می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه های اسکرابر یا همان زمین شوی های صنعتی که نقش مهمی در ارتقا کیفیت نظافت ایفا می نماید، همزمانی عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح می باشد. اسکرابر ها به واسطه تجهیز به سیستم مکش که شامل موتور مکنده و تی نصب شده در بخش انتهایی دستگاه می باشد، تمامی آب الوده ناشی از شستشو را مکش نموده و سطوحی خشک و عاری از آلودگی ایجاد می نمایند. ممانعت از باقی ماندن و تجمع آب آلوده ناشی از شستشو که مملو از ذرات آلاینده محلول در آب می باشد، نقش مهمی در ارتقا سطوح بهداشتی محیط دارد.

عیبی یابی اسکرابر و یافتن مشکلات سیستم مکش

عیب یابی اسکرابر یا کف شوی صنعتیهمزمانی عملیات شستشو و خشک نمودن سطوح یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه اسکرابر در مدل های کفشوی دستی و کفشوی خودرویی می باشد. از این رو عملکرد صحیح سیستم مکش نقش موثری در خشک نمودن سطوح دارد. در صورت عدم مکش آب آلوده، باید تمامی بخش های سیستم مکش را به ترتیب بررسی نمود. برای بررسی و عیب یابی از سیستم مکش دستگاه اسکرابر می توانید به ترتیب زیر اقدام نمایید:

۱-اتصال خرطومی یا شیلنگ سیستم مکش به لاستیک تی را چک کرده و اتصال کامل ان اطمینان حاصل کنید.

۲- خرطومی یا شیلنگ مکش را به منظور اطمینان از عدم وجود پارگی یا سوراخ کاملا بررسی نمایید. وجود کوچک ترین سوراخ یا پارگی در خرطومی تاثیر بسزایی در قدرت مکش و در نهایت جمع آوری آب آلوده دارد.

۳- از اتصال خرطومی به مخزن آب کثیف و عدم نشت هوا به داخل مخزن آب کثیف مطمئن شوید.

۴- اتصال موتور مکنده به مخزن آب کثیف را بررسی نموده و از نشت هوا مطمئن شوید.

عیب یابی اسکرابر و لاستیک تی۵- تماس کامل لاستیک تی با سطح زمین را بررسی نمایید. برخورد شدید لاستیک تی با موانع می تواند موجب خمیدگی آن شده و مانع از تماس کامل آن با سطح زمین گردد.

۶- با گذشت زمان و استفاده از دستگاه اسکرابر لاستیک به کار رفته در سیستم تی لاستیک، فرسوده شده و از بین می رود. فرسودگی و پارگی این لاستیک نقش بسزایی در کاهش قدرت مکش و در نهایت جمع آوری آب آلوده دارد. از این رو بهتر است تا در فواصل زمانی مناسب، لاستیک تی عوض شود.

۷- بهتر است که پس از هر بار استفاده از دستگاه لاستیک تی را کاملا با آب شستشو داده و از گیر نکردن ذرات ریزی چون شن و ماسه در بین لاستیک تی و یا دهانه مکش اطمینان حاصل نمایید.

۸- فیلتر مخزن آب کثیف را پس از هر بار استفاده تمیز نمایید. مسدود شدن منافذ فیلتر موجب کاهش قدرت مکش دستگاه می شود.
عیب یابی اسکرابر و مخزن اب کثیف۹- وجود ذرات ریز و درشت در دریچه مخزن آب کثیف موجب نشت هوا و کاهش خلا در مخزن می گردد که همین امر نقش مهمی در کاهش قدرت مکش دارد. از این رو بهتر است در فواصل زمانی مشخص و پس هز هر با ر استفاده از تمیز بودن درب مخزن آب کثیف اسکرابر مطمئن شوید.

۱۰- محل قرار گرفتن شناور مخزن آب کثیف دستگاه اسکرابر را به خوبی بررسی نماید. جا به جایی احتمالی این شناور می تواند دهانه مکش را مسدود نموده و در نتیجه مانع از مکش آب آلوده شود.

رعایت نکات بالا نقش موثری در بهبود قدرت مکش اسکرابر و در نهایت ارتقا عملکرد ان دارد. علاوه بر این بررسی و رسیدگی مستمر و با برنامه به دستگاه اسکرابر موجب افزایش عمر مفید دستگاه می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید