علائمی که نشان می دهد لاستیک تی اسکرابر صنعتی باید تعویض گردد

علائمی که نشان می دهد لاستیک تی اسکرابر صنعتی باید تعویض گردد

تی لاستیکی یکی از مهم ترین مولفه ها در دستگاه های اسکرابر صنعتی است که از جنس پلی اورتان تولید شده و در بخش انتهایی کف شوی تعبیه می شود تا هنگام شستشو آب و آلودگی را از سطح زمین جمع آوری نماید. به عبارت دیگر، ترکیبی از لاستیک تی، شلنگ مکش و موتور مکنده امکان حذف بهینه آب را فراهم می سازد تا به این ترتیب سطحی خشک و ایمن و به دور از احتمال ایجاد حوادث در دسترس باشد. براساس آمارها لغزندگی در محیط های کاری از شایع ترین حادثه هایی است که برای افراد به وجود می آید و استفاده از یک کف شوی صنعتی مناسب به همراه تجهیزات سالم به راحتی می تواند از این مشکل جلوگیری کند. اگر تیغه های لاستیک تی به درستی حفظ و نگه داری نشوند، خیلی زود دچار فرسودگی شده و ممکن است رگه های آب و آلودگی را بر روی زمین به جا گذارد که در نتیجه آن وقت، انرژی و هزینه زیادی برای تمیز کردن دوباره آن به بار خواهد آمد. بهبود عملکرد لاستیک تی اسکرابر صنعتی به آسانی و با اجرای چند راهکار انجام می پذیرد.

 

ساختار لاستیک تی اسکرابر صنعتی

مواد مختلفی وجود دارد که می توان آن ها را برای ساختن تی لاستیکی برای دستگاه کف شوی صنعتی به کار گرفت و هر ماده دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. اما متداول ترین و کارآمدترین تی ها از جنس پلی اورتان ساخته می شوند و برای بیشتر سطوح کاربرد دارند. بهترین دستگاه های اسکرابر صنعتی مجهز به تی لاستیکی هلالی شکل هستند چرا که آلودگی را به طور کامل و به سمت مرکز تی جمع آوری می کند.

لاستیک تی کف شوی صنعتی صنعتی - اسکرابر صنعتی
لاستیک تی اسکرابر صنعتی

علامت هایی که نشان می دهد لاستیک تی باید تعویض گردد

با مشاهده چند علامت خواهیم دید که زمان تعویض لاستیک تی اسکرابر صنعتی فرا رسیده است:

– باقی ماندن رد آب از متداول ترین نشانه ای عملکرد نامطلوب تیغه لاستیکی به شمار می آید و نشان می دهد تی از برخی نواحی دچار فرسایش و ترک خوردگی شده و یا در میان آن زباله باقی مانده است.

– در برخی مواقع کاربران متوجه می شوند که نه فقط رد آب بلکه حجم بالایی از آب روی زمین باقی مانده که به سرعت نشان می دهد لاستیک تی یا موتور مکنده خراب می باشد و نمی تواند به طور کامل و درست با سطح زمین در تماس باشد.

– آب در مرکز جمع نمی شود؛ آب و آلودگی جمع آوری شده توسط تی باید در مرکز تی تجمع یابند و اگر این اتفاق روی ندهد، فشار وارد شده در همه جای تیغه یکسان نیست و باید تنظیم گردد.

 

حفظ و نگه داری بهینه لاستیک تی

تیغه لاستیکی دستگاه زمین شوی صنعتی قطعه مصرفی مهمی است که پس از گذشت مدت زمانی مانند یک سال می توان آن را تعویض نمود. به منظور افزایش این بازه زمانی کارهای زیادی انجام پذیر می باشد که لاستیک تی را در شرایط بهینه نگه می دارد و به کاهش هزینه ها منجر می گردد. این اقدامات عبارت اند از:

لاستیک تی کف شوی صنعتی صنعتی - اسکرابر صنعتی
لاستیک تی اسکرابر صنعتی

چرخش تی برای افزایش طول عمر

با چرخاندن هر طرف از لاستیک تی طول عمر مفید آن افزایش می یابد که می توان آن را به صورت سر و ته و هم چنین قرینه چرخانید. میزان ساییدگی لاستیک تی به عوامل مختلفی مانند تعداد دفعات استفاده از دستگاه کف شوی و نوع کفپوش بستگی دارد.

جایگزینی پیش از آن که ناکارآمد شود

هنگامی که اولین ساییدگی و آسیب دیدگی در لبه های لاستیک تی اسکرابر صنعتی دیده می شود، باید آن را به موقع چرخاند و در صورتی که هر چهار لبه دچار فرسودگی گردند، زمان تعویض لاستیک تی فرا رسیده است و اگر کاربران همیشه تی های آماده به تعویض در اختیار داشته باشند، سریع تر به نتیجه می رسند.

اطمینان از یکنواختی فشار بر روی تی

لاستیک تی باید فشار یکنواختی را به سطح زمین وارد کند و زاویه قرارگیری لبه ها باید با سطح تناسب داشته باشد تا آب در بهینه ترین حالت جمع آوری شود. اگر توزیع فشار یکنواخت نباشد، آب به درستی جمع نخواهد شد و لاستیک زودتر از زمان ممکن فرسوده می شود، بنابراین باید از سالم بودن و نصب درست آن اطمینان حاصل یافت.

بررسی در پایان کارکرد دستگاه

باید به یاد داشت که سطوح و لبه های تی پس از هر بار کار با اسکرابر صنعتی بررسی شود تا همه آلودگی ها و زباله هایی که در آن باقی مانده اند، از خارج گردد و به عبارتی لاستیک تی اسکرابر صنعتی برای کاربردهای بعدی تمیز باشد. حتی کوچک ترین نقص ها می توانند مشکلات پر هزینه بر جای گذارند، بنابراین اخذ تصمیم های پیشگیرانه باعث صرفه جویی در هزینه های بلند مدت خواهد شد. نظافت تی را می توان شستشو داده و یا با استفاده از پارچه تمیز آلودگی ها را از آن خارج نمود.

لاستیک تی کف شوی صنعتی صنعتی - اسکرابر صنعتی
لاستیک تی اسکرابر صنعتی

نحوه جداسازی تی و جایگزینی دوباره

تیغه لاستیکی تی در همه دستگاه های کف شوی صنعتی در یک شاسی فولادی قرار دارد که به وسیله چند پیچ در جایگاه خود ثابت شده است. به منظور جداسازی آن از شاسی پیچ ها باز شده و تیغه ها آزاد می شوند. به این ترتیب هم امکان شستشوی آسان و هم امکان تعویض فراهم می گردد. برای نصب دوباره نیز لاستیک ها در جایگاه خود قرار گرفته و پیچ ها بسته می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید