اهمیت مراقبت و نگه داری پیشگیرانه از اسکرابر

اهمیت مراقبت و نگه داری پیشگیرانه از اسکرابر

دستگاه های اسکرابر در محیط های آلوده مورد استفاده قرار می گیرند و به منظور از میان برداشتن گرد و خاک، لکه و دیگر آلاینده ها طراحی و ساخته شده اند. در یک محیط آلوده گرد و خاک و آلودگی ها به نقاط مختلف منتقل می شود و از همین رو جهت شستشوی سطوح کف زمین شوی صنعتی به کار می رود به گونه ای که سطح را شستشو داده و آلودگی ها را در مخزن آب کثیف خود نگه می دارد. دستگاه کف شوی فرآیند نظافت سطوح را با استفاده از آب انجام می دهد بنابراین این امکان وجود دارد که آلودگی ها به بخش هایی مانند دیواره شلنگ ها، فیلترها، شیرهای کنترلی، شناورها، اسپری کننده ها، لاستیک تی، چرخ ها و قسمت های مختلف دیگر دستگاه چسبیده و در آن ها باقی بماند.

 

مراقبت از اسکرابر

اسکرابربا توجه به توضیحات ذکر شده در صورت استفاده مداوم از اسکرابر و لزوم ارائه عملکرد مطلوب آن نگه داری و مراقبت از این دستگاه ضرورت پیدا می کند. برخی بر این باور هستند زمانی که کفشوی جدید خریداری می شود به دلیل آن که دارای گارانتی می باشد پس لزومی به مراقبت از آن نخواهد بود؛ این در حالی است که گارانتی ارائه شده از سوی عرضه کننده محصولات نگه داری های دوره ای را پوشش نمی دهد. به طور معمول گارانتی ارائه شده از جانب تولید کنندگان اسکرابر، نقص های دستگاه و مواد به کار رفته در آن را شامل می گردد. عملکرد بهینه کف شو تنها زمانی حاصل خواهد شد که پس از چند ساعت استفاده به خوبی تمیز شود و به درستی مورد بازرسی و مراقبت قرار گیرد.

 

 

 

افزایش طول عمر دستگاه کف شوی

اسکرابرعمر متوسط دستگاه های اسکرابر در حدود ۷ سال می باشد که با مراقبت صحیح و مناسب از دستگاه های کفشور می تواند تا ۱۰ سال و یا بیشتر دوام داشته باشد. هنگامی که مراقبت از این دستگاه به انجام برسد، این احساس را به مصرف کنندگان خواهد داد که یک صرفه جویی عظیم صورت گرفته است.

 

 

 

 

نحوه مراقبت صحیح از اسکرابر صنعتی

اسکرابربرنامه تعمیرات و نگه داری های دوره ای زمین شوی بخش های حیاتی را شامل می شود که باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرند. بهتر است متناسب با میزان کارکرد اسکرابر یک بازه زمانی مشخص و مناسب برای رسیدگی به دستگاه تعیین گردد. انجام بازرسی اولیه عملی مؤثر در جهت ساز و کار بهینه دستگاه خواهد بود. چک کردن، تعمیر یا تعویض شلنگ ها، فیلترها، اتصالات، موتور حرکتی، موتور برس، موتور مکنده، موتور جلو برنده، سوییچ ها، تی های لاستیکی، باتری از جمله مهم ترین مواردی هستند که نیاز به بازرسی های معمول دارند. تمامی قطعاتی که دارای حرکت هستند و یا با آب و مواد شوینده تماس دارند، نیز باید تمیز شوند.

 

 

 

تداوم مراقبت و رسیدگی به زمین شوی

اسکرابرمراقبت های روزانه، هفتگی و … فرآیندی است که تداوم و پیوستگی لازمه آن می باشد. به عنوان مثال باتری دستگاه نیاز به بازبینی و تست دارد و پس از خالی شدن باید شارژ گردد. هم چنین تمیز نمودن برس ها، لاستیک تی، مخزن آب تمیز و مخزن آب کثیف به صورت روزانه ضروری است. در پایان کار دستگاه باید آب باقی مانده در مخازن، چه تمیز و چه کثیف، به طور کامل تخلیه شوند تا از بروز فرسایش در دستگاه و تجمع آلودگی جلوگیری به عمل آید.

 

 

 

 

نتیجه گیری

اسکرابردستگاه های نظافت صنعتی همانند اسکرابر صنعتی جهت افزایش کیفیت فرآیند نظافت و شستشو طراحی و تولید شده اند که از سوی دیگر سبب کاهش تعداد و هزینه های نیروهای انسانی و افزایش بهره وری آنان می گردد. بهره مندی از چنین تجهیزاتی یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آید که صاحبان مشاغل را به سوی کسب و کاری پر بازده سوق می دهد و محیط کاری امن و بهداشتی برای کارکنان و مراجعه کنندگان فراهم می آورد. بنابراین انجام عملیات تعمیرات و نگه داری با رویکرد پیشگیرانه طول عمر اسکرابر را به میزان قابل توجهی افزایش داده و منجر به صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

 

لینک های مفید:

اسکرابر : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید