دستگاه اسکرابر انرژی حرکتی خود را چگونه تامین می کند؟

دستگاه اسکرابر انرژی حرکتی خود را چگونه تامین می کند؟

از مهم ترین مواردی که در نظافت سطوح در اماکن گوناگون همواره چالش برانگیز است، کفشویی سطوح هموار می باشد. عملیات شستشوی سطوح کف به دو روش متداول انجام می پذیرد: رایج ترین مورد استفاده از تجهیزات نظافت دستی بوده و روش بهینه شستشوی کف بکارگیری دستگاه های نظافت صنعتی. با توجه به مشکلات فراوانی که استفاده از تجهیزات و ابزار های نظافت دستی دارد،‌ همیشه شستشو با دستگاه هایی نظیر اسکرابر صنعتی مقرون به صرفه تر بوده و در نهایت کیفیت شستشوی ارائه شده بالاتر است. اما دستگاه اسکرابر چگونه عمل می کند و انرژی حرکتی خود را از کجا تامین می نماید؟

 

مکانیزم عمل اسکرابر صنعتی چگونه است؟

دستگاه اسکرابر صنعتی یکی از پیشرفته ترین تجهیزات مناسب برای شستشوی سطوح هموار کف می باشد. این دستگاه با حرکت بر روی سطوح به طور همزمان کف را شستشو داده و به طور کامل خشک می کند. جزئیات روند این فرآیند به این صورت است که در ابتدا آب و مواد شوینده بر روی سطوح پاشش می شود، در ادامه برس زنی شروع شده و همه آلودگی ها از سطوح کف عمیقا بیرون کشیده می شوند. سپس بصورت همزمان و توسط سیستم مکش قدرتمند دستگاه و لاستیک تی، همه آلودگی ها به داخل مخزن آب کثیف منتقل می شوند. روند تخلیه آب تمیز مخزن نیز به سادگی انجام می شود و بدین ترتیب سطوح شستشو داده شده و به صورت کاملا خشک توسط دستگاه اسکرابر ارائه می شود. با توجه به ویژگی های ساخت دستگاه، حرکت این دستگاه بر اساس تامین انرژی از منابع انرژی می باشد. اما این انرژی چگونه تامین می شود؟ در ادامه منابع متفاوت تامین انرژی و حرکت اسکرابر تشریح شده است.

 

انواع اسکرابر با منبع تغذیه الکتریکی

نظافت انبار با اسکرابرکاربرد انواع اسکرابر با منبع تغذیه الکتریکی بیشتر در محیط های سرپوشیده می باشد. نحوه تامین انرژی این کفشوی ها استفاده از برق بوده و به همین دلیل هیچگونه آلودگی تولید نمی کند و این امر موجب محبوبیت استفاده از این دستگاه در اماکن سرپوشیده مانند مجتمع های تجاری و اداری، مجتمع های مسکونی، مراکز آموزشی،‌ مراکز درمانی، انبار ها و… شده است. مدل اسکرابر با منبع تغذیه الکتریکی نیز خود به دو دسته کفشوی های کابل دار و کفشوی های باتری دار تقسیم می شود که در ادامه انواع و ویژگی های آن ذکر شده است.

 

اسکرابر کابلی

نظافت انبار با اسکرابریکی از محبوب ترین مدل های اسکرابر های الکتریکی، اسکرابر کابلی می باشد. این نوع منبع تغذیه فقط در کفشوی های دستی وجود دارد. به منظور کاهش هزینه های خرید اسکرابر و همچنین خرید دستگاه با وزن کمتر،‌ می توان به سادگی از مدل کابلی دستگاه زمین شور صنعتی استفاده کرد. نکته حائز اهمیت در استفاده از اسکرابر کابلی، وجود کابل بر روی زمین در حین شستشو می باشد و از این دستگاه می توان در اماکنی که محدودیت دسترسی به پریز برق ندارند و امکان استفاده از کابل بر روی زمین را دارند بهره برد.

 

اسکرابر باتری دار

وجود کابل بر روی زمین در اماکنی مانند بیمارستان ها،‌ مدارس و مهدکودک، خانه سالمندان و… ممکن است موجب مزاحمت برای تردد و حتی بروز مخاطراتی شود. به همین دلیل در چنین سطوحی می توان از اسکرابر باتری دار که انرژی حرکتی خود را از شارژ کامل تامین می کند استفاده کرد. همچنین در برخی سطوح دسترسی مناسب به پریز برق وجود ندارد و این امر در صورت استفاده از اسکرابر کابلی دشوار خواهد شد؛ به همین دلیل می توان در اماکنی با دسترسی محدود یا نامناسب به پریز برق از کفشوی باتری دار در انواع سرنشین دار و دستی بهره برد.

 

اسکرابر دیزلی

اسکرابر کم صدااز این مدل اسکرابر می توان به منظور شستشوی پارکینگ و محوطه های روباز وسیع استفاده کرد. خرید این دستگاه برای محیط های روباز به صرفه تر بوده و این دستگاه به لحاظ تامین انرژی از طریق دیزل از قدرت بالاتری برخوردار است و می توان از آن به منظور کفشویی اماکن صنعتی روباز نیز بهره برد. از برتری های اسکرابر دیزلی نسبت به مدل الکتریکی می توان به عدم نیاز به استفاده از پریز یا شارژ باتری در حین شستشو اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید