راهنمای استفاده از اسکرابر

راهنمای استفاده از اسکرابر

دستگاه های اسکرابر از جمله کارآمدترین تجهیزات نظافت صنعتی هستند که به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد امروزه در بسیاری از محیط تجاری، اداری و صنعتی وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه مکانیزه جهت شستشوی انواع سطوح با حداکثر میزان آلودگی ها مناسب بوده و طراحی این تجهیزات به گونه ای است و قدرت مانور کاربر جهت انجام عملیات شستشوی کف را افزایش می دهد. جهت راه اندازی دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر، کاربر نیاز به رعایت اصول و قواعد اولیه داشته و با شناخت بخش های اصلی این دستگاه می تواند از بروز مشکلات احتمالی حین استفاده از این دستگاه جلوگیری به عمل آورد.

شناخت کلی اسکرابر

مهم ترین بخش های دستگاه اسکرابر شامل مخزن آب تمیز، مخزن آب کثیف، برس، تی، دسته در اسکرابر های دستی و فرمان در انواع سرنشین دار این تجهیزات می باشد. کاربر با شناخت هر یک از این بخش ها و محل قرار گیری آنها بر روی دستگاه می تواند از موقعیت و عملکرد هر یک را بهتر درک نماید. اسکرابر ها از لحاظ نوع هدایت در دو رده دستی و سرنشین دار یا خودرویی قرار می گیرند و از نظر منبع تغذیه نیز در دو نوع برقی و باتری دار می باشند. انواع دستی، توسط یک نفر کاربر که در بخش پشتی دستگاه قرار می گیرد، در محیط هدایت می شوند حال آنکه اسکرابر خودرویی دارای یک صندلی بوده و کاربر با قرارگرفتن بر روی آنها و به دست گرفتن فرمان دستگاه اسکرابر را هدایت می نماید.

راه اندازی اسکرابر

جهت راه اندازی دستگاه در اولین بار، کاربر نیاز به رعایت برخی اصول و قوانین ایمنی دارد و با اتصال بخش های جدا شدنی از دستگاه همچون برس، تی و باتری می تواند استفاده از دستگاه را آغاز نماید.

نصب برس

اسکرابردستگاه اسکرابر به منظور پاکسازی هر چه سریعتر و بهینه آلودگی ها مجهز به برس های دیسکی شکل می باشد. این برس ها از جنس پلاستیک مقاوم بوده و پاکسازی بهینه آلودگی ها از میان خلل و فرج را فراهم می آورند. حرکت دورانی برس بر روی سطوح آلوده سلامت کفپوش را نیز تضمین می نماید. برس در بخش زیرین دستگاه نصب می شود و با قراردادن دستگاه بر روی جک یا پایه می توان برس را در محل تعبیه شده قرار داد. از قرارگیری برس در محل مورد نظر اطمینان حاصل نمائید.

نصب تی

اسکرابرتی دستگاه اسکرابر به منظور جمع آوری آب ناشی از شستشوی کف، در این تجهیزات تعبیه گردیده است. تی در بخش پشتی دستگاه قرار می گیرد و با مطالعه دفترچه راهنما می توان از نحوه صحیح نصب آن به دستگاه اطمینان حاصل نمود. در صورت عدم تنظیم صحیح بر روی سطوح کف آب به نحو احسن از مقاطع مورد نظر جمع آوری نمی شود به همین دلیل تنظیم تی از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود پیچ بر روی نگهدارنده لاستیک امکان تنظیم لاستیک را برای کاربر فراهم می نماید.

نصب باتری

اسکرابرهمانطور که گفته شد اسکرابر ها از نظر نوع تغذیه در دو نوع باتری دار و برقی یا کابلی می باشند. که در انواع برقی با اتصال کابل برق به پریز می توان دستگاه را راه اندازی و استفاده نمود. اما در صورتی که دستگاه اسکرابر باتری دار باشد ابتدا باید باتری با دقت در محل مورد نظر قرار گیرد و سپس پس از شارژ کامل باتری می توان از دستگاه استفاده نمود. طول عمر باتری به میزان شارژ بهینه آن بستگی دارد. به منظور افزایش طول عمر باتری، مدت شارژ را کاهش نداده و اجازه دهید عملیات شارژ باتری به طور کامل صورت پذیرد.

مخزن آب تمیز

زمین شوی صنعتیاسکرابر عملیات شستشوی سطوح کف را با استفاده از آب و مواد شوینده به انجام می رساند. در برخی از مدلهای اسکرابر آب و مواد شوینده با هم ترکیب شده و این محلول در مخزن آب تمیز دستگاه قرار می گیرد. حال آنکه در برخی انواع اسکرابر مخزن آب تمیز به صورت مجزا از مخزن مواد شوینده بر روی دستگاه تعبیه می گردد و دوز مواد شوینده قابل تنظیم می باشد. با توجه به دستورالعمل دستگاه آب و مواد شویند را درون مخزن آب تمیز ریخته و نظافت با استفاده از اسکرابر را آغاز می نمائید.

مخزن آب کثیف

اسکرابرمخزن آب کثیف دستگاه کف شوی صنعتی محل نگهداری میزان آب جمع آوری شده از سطح زمین پس از پایان عملیات شستشوی می باشد. تخلیه این مخزن پس از هر بار شستشوی سطوح کف به منظور جلوگیری از ایجاد جرم درون مخزن الزامی می باشد و معمولا با جدا نمودن مخزن از بدنه و یا توسط خرطومی می توان آب آلوده را از درون مخزن تخلیه نمود. وجود توپک هشدار دهنده، کاربر را از زمان تخلیه و تکمیل ظرفیت مخزن مطلع می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید