معرفی بخش‌های مختلف دستگاه کفشور صنعتی و نکات استفاده از آن

معرفی بخش‌های مختلف دستگاه کفشور صنعتی و نکات استفاده از آن

اسکرابر یا دستگاه کفشور صنعتی ماشین مکانیزه تخصصی برای شستشوی سطح زمین می باشد و برای آن که این دستگاه در پاکسازی مفید و موثر واقع شود، بسیار مجهز و پیشرفته طراحی شده است. تجهیزات جانبی ماشین زمین شور در راستای همین هدف پاکسازی محیط شکل گرفته اند و سیستم برس، موتور مکنده، مخازن آب و … از جمله قطعات یدکی اسکرابر هستند که بخش مهمی از عملکرد دستگاه را تشکیل می دهند.

 

اسکرابر صنعتی یا کفشور صنعتی - شرکت ابراهیم
دستگاه کفشور صنعتی

 

دستگاه کفشور صنعتی و معرفی بخش های مختلف آن

تجهیزات جانبی زمین شوی برای شست و شو و نظافت سطوح مورد توجه می باشد و در واقع عملیات پاکسازی با این دستگاه به وسیله سیستم برس زنی آغاز شده و با این سیستم کلیه آلودگی های سطوح برطرف خواهند شد.

 

برس

برس از بخش ها و تجهیزات جانبی دستگاه کفشور صنعتی است و سیستم برس زنی با پاشش آب و برس زدن آغاز به کار می کند و این نحوه عملکرد باعث برطرف شدن آلودگی های عمیق و مقاوم می شود. برس یا برس های اسکرابر نیز با چرخش سریع و تماس مستقیم با سطح زمین جرم ها و آلودگی های سخت را از میان بر می دارد. در واقع این برس ها امکان جمع آوری زباله های کوچک را نیز فراهم می کنند. سطح شست و شو در این دستگاه ها با اندازه برس برابری می کند و به منظور جمع آوری کامل آب و آلودگی همواره پهنای خشک کن از پهنای شست و شو بیشتر است.

 

مخازن آب

مخازن آب از بخش های اصلی دستگاه اسکرابر هستند؛ در این دستگاه دو مخزن کاملاً تفکیک شده برای نگه داری آب آلوده و تمیز وجود دارد و از این طریق پاشش آب از آب تمیز دستگاه به شکل مستمر فراهم می شود. بنابراین این دو مخزن هیچ گاه با یکدیگر ترکیب نشده شد و آب کثیف به چرخه شست و شو راه پیدا نخواهد کرد. با این طراحی فوق العاده از ریختن آلودگی بر روی سطح جلوگیری می گردد. برای تولید این مخازن از پلی اتیلن دو جداره شده است که برای افزایش طول عمر و میزان مقاومت مخازن اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

سیستم مکش

سیستم مکش ویژگی منحصر به فرد دستگاه کفشور صنعتی به شمار می آید که به وسیله آن فرآیند شست و شوی مکانیزه تکمیل می گردد. این سیستم آب آلوده حاصل از شست و شو را جمع آوری می نماید. سیستم مکش در این دستگاه با یک موتور فعال می گردد. لاستیک تی نیز امکان جمع آوری آب های آلوده را مهیا می نماید. در ادامه نیز آب کثیف با یک شلنگ به درون مخزن آب آلوده منتقل می گردد. سیستم مکش در این دستگاه از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و همین موضوع باعث خشک کردن به سرعت سطوح خواهد شد.

 

لاستیک تی

لاستیک تی مکنده از اجزای مهم و تجهیزات جانبی کفشور می باشد. این لاستیک باعث یک شست و شوی فوق العاده در محیط خواهد شد چرا که آلودگی را به طور کامل از سطح زمین جمع آوری می کند. در واقع با این لاستیک هیچ گونه ردی بر روی سطح دیده نمی شود. این لاستیک با سطح تماس بسیار مناسبی برقرار می کند و از صمغ طبیعی تهیه شده است. مکش آب با این لاستیک در حین شست و شو به خوبی فراهم می شود. لاستیک تی دستگاه کفشور صنعتی یک قطعه مصرفی است و بعد از گذشت مدتی باید تعویض گردد. در واقع این تجهیزات به دلیل خرابی یا فرسوده شدن دیگر کارکرد اولیه را به عنوان تجهیزات همراه کفشور ندارند و به راحتی نیز تعویض می شوند. جهت آن که از هزینه های مربوط به تعویض قطعات یدکی کف شور کاسته شود، باید این دستگاه ها به شکل دوره ای مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرند. در این صورت تجهیزات جانبی کف شور دچار نقص در حین کار نخواهند شد و هزینه تعویض نیز کاهش می یابد.

 

اسکرابر صنعتی یا کفشور صنعتی - شرکت ابراهیم
زمین شوی صنعتی

 

انواع تجهیزات جانبی کف شوی

قطعاتی مانند برس یا تی مکنده در جریان شست و شو  به شکل مدام مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین بهتر است همواره این نوع قطعات از نظر وضعیت ظاهری و فرسودگی مورد بازبینی واقع شوند. این موضوع با کاهش هزینه نگه داری دستگاه همراه خواهد بود.

 

باتری

باتری از تجهیزات جانبی دستگاه های اسکرابر شارژی می باشد و دستگاه های اسکرابر برقی نیازی به باتری ندارند. باتری ها در نگه داری شارژ متنوع هستند. کف شوی باتری دار برای شست و شوی محیط های کوچک توصیه می شود. باتری سرب اسیدی از جمله باتری هایی هستند که به عنوان تجهیزات جانبی زمین شوی مورد استفاده قرار می گیرند. این باتری ها در ۲ نمونه خشک و تر تولید می شوند. باتری لیتیوم-یونی نیز از باتری های به کار رفته در زمین شوی می باشد. این باتری ها از قدرت بسیار کمی برخوردار بوده و به همین علت برای اسکرابرها مناسب نمی باشند.

 

انواع برس

برس ها تقسیم بندی قابل توجهی در میان تجهیزات جانبی اسکرابر دارند؛ برس ها برای جداسازی آلاینده ها از سطوح مورد استفاده قرار می گیرند و به نحوی طراحی و تولید شده اند که عملکرد عالی ارائه می دهند و بنابراین در حین شست و شو هیچ نشانه ای بر جای نخواهند گذاشت. از نظر بافت و الیاف به سه گروه نرم، استاندارد و زبر تقسیم بندی می شوند. برس های نرم و استاندارد برای برطرف کردن آلودگی های سطحی و برای شست و شوی کفپوش هایی نظیر سرامیک و اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد. از برس زبر نیز برای پاکسازی آلودگی های عمیق نظیر روغن و چربی از سطوح بتنی استفاده می شود.

 

لاستیک تی

لاستیک تی برای خشک کردن سطوح مورد توجه بوده و از تجهیزات جانبی دستگاه کفشور صنعتی نیز می باشد. اگر چه موتور مکنده برای جمع کردن آب آلوده استفاده می شود اما لاستیک تی نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند. این لاستیک در قسمت انتهایی موتور مکنده قرار می گیرد. این لاستیک از مقاومت بالایی برخوردار بوده و با جنس پلی اورتان معرفی می گردد. این لاستیک ۲ لایه می باشد و برای تمرکز و جمع آوری آب آلوده استفاده می شود. خلأ لازم برای مکش آب های کثیف نیز با عملکرد تی مکنده فراهم خواهد شد. این لاستیک ها به شکل تقارنی در دستگاه کف شور مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اسکرابر صنعتی یا کفشور صنعتی - شرکت ابراهیم
کف شوی صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید