چگونه می توان با استفاده از دستگاه اسکرابر شستشوی ایمن و اثربخشی داشت؟

چگونه می توان با استفاده از دستگاه اسکرابر شستشوی ایمن و اثربخشی داشت؟

شیوع سریع کووید ۱۹، تمرکز جهانیان را بر اقدامات بهداشتی دو چندان کرده است. در سطح فردی همه ما در شستن و ضد عفونی کردن دستهایمان کوشا تر شده ایم. در این میان، تیم های خدمات نظافتی در بیمارستانها، خواربار فروشی ها و سایر مراکزی تامین کننده خدمات ضروری در حال کار دو چندان برای ضد عفونی کردن سطوح هستند. سریعترین؛ موثرترین و ایمن ترین راه برای تمیز کردن زمین در فضاهای، تجاری، آموزشگاهی، و صنعتی اسکرابر است. این مقاله با نیم نگاهی بر اینکه چرا استفاده از اسکرابر شیوه برتر است، بهترین روش های استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی بیان می گردد. همچنین به برخی از سوالات پر تکرار در زمینه نظافت جهت جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ پاسخ داده می شود.

اهمیت نظافت سطوح کف

حتی پیش از شیوع کرونا، تمیز کردن زمین برای کنترل آلودگی های روی زمین حائز اهمیت بود. در حالیکه هیچ کس نمیداند ویروس کرونا دقیقا چه مدت روی سطوح  مثل زمین زنده خواهد ماند، سازمان بهداشت جهانی تخمین زده که این ویروس چند روز روی سطوح باقی می ماند. تماس دست با زمین به اندازه سایر سطوح ( مثلا باندازه تماس دست با دستگیره های درب، کلیدهای برق،…)  نیست ، اما آلودگیهای روی سطح زمین به راحتی میتوانند به این سطوح منتقل شوند. افراد میتوانند آلودگی ها را از کفشهایشان به هوا پرتاب کنند و میکروب ها میتوانند به چرخ دستی ها و سایر لوازم منتقل شوند. هر چیزی که از روی زمین برداشته شود هم میتواند دارای آلودگی باشد. بنابراین شستشوی سطوح کف به وسیله اسکرابر دستی، یکی از مهم ترین بخش های نظافتی به حساب می آید.

 

نظافت سطوح کف با دستگاه اسکرابر
نظافت ایمن و موثر سطوح کف با دستگاه اسکرابر

 

چرا از دستگاه اسکرابر صنعتی استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از تمیز کردن سطوح کف به میان می آید، شیوه دستی (تی کشی) انتظارات را برآورده نمی کند. در مقابل استفاده از اسکرابر یا کفشوی صنعتی ، چهار مزیت بزرگ دارد:

بهداشت : آب روی تی ، تنها در اولین استفاده تمیز است. در دفعات آتی آغشته کردن تی به آب، تنها به آلودگی های آب افزوده میشود. دستگاه زمین شوی صنعتی تنها راهی است که تضمین میکند تنها چیزی که به زمین منتقل میکنید آب تمیز و ماده شوینده می باشد.

اثربخشی : تی کشیدن، آلودگی ها را حذف نمیکند، بلکه آنها را در محیط پخش میکند. گروهی از محققین کانادایی بعد از اندازه گیری آلودگی های باکتریایی روی تی های استفاده شده در بیمارستانها به این نتیجه رسیدند که تی کشیدن مانند رنگ کردن روزانه زمین بیمارستان با  بافت ضخیمی از موجودات زنده است. در مقابل، دستگاه اسکرابر صنعتی ، آلودگی ها را به شیوه ای بسیار موثر و  طبق استاندارد های بهداشتی تمیز میکند.

ایمنی : بعد از تی کشی، زمین خیس خواهد بود که به خودی خود خطر سُر خوردن افراد را بالا میبرد. اسکرابر، بوسیله یک یا دو برس سطوح کف را برس زنی کرده و بطور همزمان آنرا خشک میکند. بدین ترتیب زمین سُر نخواهد بود.

بهره وری : حتی اگر تی کشی شیوه موثری برای نظافت باشد، هنوز هم از بهره وری بالایی برخوردار نیست. دستگاه اسکرابر صنعتی چندین برابر با کیفیت تر  از تی سطوح کف را تمیز میکند و زمان نروی خدماتی را برای سایر کارها خالی میکند.

افزایش کارایی دستگاه اسکرابر صنعتی برای شستن سطوح کف

تمیز کردن با دستگاه اسکرابر صنعتی ماهیت ایمن تر و موثرتری نسبت به تی کشی دارد. مادامی که تیم نظافتی پروتکل های پیشنهادی حفاظت فردی را ( مانند پوشیدن دستکش و زدن ماسک، شستشوی مرتب دستها، پرهیز از لمس صورت)  رعایت کنند، استفاده از اسکرابر احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش نخواهد داد.

 

شستشوی سطوح کف با دستگاه اسکرابر دستی
شستشوی سطوح کف با دستگاه اسکرابر دستی

 

با بکارگیری شیوه های زیر، عملکرد دستگاه را به بیشتری حد برسانید:

استفاده به اندازه از مواد شوینده

اگر به اندازه کافی از مواد شیمیایی استفاده نکنید، نظافت چندان تاثیری نخواهد داشت. اگر مقدار ماده شیمیایی مورد استفاده زیاد باشد، هم پول خود را هدر داده اید و هم خطر باقیماندن مقداری از مواد شیمیایی روی زمین وجود خواهد داشت. سیستم دوزینگ، وظیفه ترکیب ماده شوینده با آب را از روی دوش شما برداشته و دیگر نیاز نخواهد بود بعد از هر بار نظافت، مخزن را پر و تخلیه کنید.

 

تمیز و خشک نگهداشتن دستگاه

با دستگاه کثیف نمیتوان زمین را تمیز کرد. همه اجزای دستگاه از جمله برس ها و پَد ها باید بعد از استفاده کاملا شسته و خشک شوند.

بررسی منظم تی مکش

اگر تی های مکش در شرایط خوبی نگهداری نشوند، دستگاه نمیتواند آبهای آلوده را به خوبی جمع کند. بنابراین تی مکش بایستی بطور منظم بررسی و آلودگی های آن برطرف شود. همچنین تی مکش بعد از مدتی فرسایش یافته و دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین تغییر جهت تی یا تعویض آن در صورت لزوم باید مد نظر قرار گیرد.

 

عملکرد تی مکش اسکرابر
عملکرد تی مکش اسکرابر

 

باز گذاشتن درب مخزن آب کثیف

با باز گذاشتن درب مخزن آب کثیف بعد از هر باز استفاده از کفشوی صنعتی ، دستگاه خشک خواهد شد و باکتری هایی که ایجاد بوی بد میکنند از بین خواهند رفت.

نظافت آرام و بدون عجله

نظافت خوب به استفاده از مقدار مناسب آب و ماده شیمیایی، و همچنین دادن زمان کافی به دستگاه برای انجام کار نظافت  بستگی دارد. برای حذف خاک از روی سطح زمین میزان جریان آب و فشار برس را در سطح مناسب تنظیم کنید و زمان کافی برای اثربخشی فرآیند شستشو را بدهید.

استفاده از پد الماس

پدهایی که الماسهای ریز دارند، در نظافت برخی از انواع زمین بسیار خوب عمل میکنند. در آزمایشهای واقعی، نشان داده شده که این پدها همراه با دستگاه اسکرابر صنعتی میزان باکتری را روی کفپوش تا حد زیادی کاهش میدهند

نظافت دو مرحله ای سطوح بسیار آلوده

در صورت لزوم دو بار برس زنی کنید. اگر محدوده مورد نظافت، آلودگی خاصی دارد، برس زنی و شستشوی مجدد  با دستگاه زمین شوی صنعتی تنها راه از بین بردن ذرات سرسخت خاک و آلودگیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید